Dimarts 21, març 2023
9.9 C
Sant Gervasi
9.8 C
Sarrià

Agenda

febr.
14
Dt
El bon ús dels medicaments
febr. 14 @ 11:00 – 11:45

Xerrades: El bon ús dels medicaments, amb Fidel Rosselló Dasca, farmacèutic formador del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.

Què és un principi actiu? I un excipient? És igual de segur i efectiu  un genèric? En aquesta xerrada, que s’inclou dins del Programa d’educació sanitària pel bon ús dels medicaments (PESBUM), un farmacèutic col·legiat ens explicarà d’una manera fàcil,  entenedora i molt pràctica tot el que hauríem de saber pel que fa als medicaments. Un coneixement que ens servirà per complir millor els tractaments, fer-ne un ús responsable i sostenible i poder-nos comunicar millor amb el nostre professional sanitari de referència. La durada de la xerrada serà de 30 minuts amb un espai per resoldre dubtes al final.

Centre Cívic Sarrià
c/ d’Eduardo Conde, 22

Activitat gratuïta amb inscripció prèvia al web, trucant al 932 562 720 o al mostrador del Centre Cívic

To, llar sostenible
febr. 14 @ 11:00

Visita: To, llar sostenible. A càrrec del Programa Carrega’t d’energia

Vols donar un TO energètic a casa teva i aprofitar els recursos energètics al màxim? Entens la teoria però no saps com portar-ho a la pràctica? Necessites visualitzar aquests canvis?

Vine amb nosaltres a conèixer aquesta llar innovadora i els mètodes actius i passius que s’han utilitzat per arribar a guanyar el tercer premi de sostenibilitat i recirculació del concurs internacional Solar Decathlon Europe 2019 celebrat el juliol de 2019

Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29

Cal inscripció en línia. Activitat gratuïta

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/49873/visita-to-llar-sostenible

Arsénico por compasión
febr. 14 @ 17:00

Cineclub: Arsénico por compasión

Un crític teatral apunt d’iniciar la seva lluna de mel decideix visitar a les seves ancianes tietes. Durant la visita descobrirà que tenen una manera molt particular de practicar la caritat.

Casal Sant Ildefons
c/ de Marià Cubí, 111

Ballmanetes 
febr. 14 @ 17:00 – 18:30

Xerrades familiars: Ballmanetes

Xerrada taller en la que introduirem jocs de falda i el que s’anomena tacte nutritiu juntament amb un espai de conversa i intercanvi on podrem donar a conèixer les nostres inquietuds en relació al nadó, possibles solucions, consells…

Xerrada a cura de Marta Estruch, educadora de massatge infantil, professora de música, musicoterapeuta i psicopedagoga especialitzada en projectes emocionals.

Centre Cívic Sarrià
c/ d’Eduardo Conde, 22

 

Pedres, dracs, formigues i amics trobats
febr. 14 @ 17:30

Sac de rondalles: Pedres, dracs, formigues i amics trobats, amb Carles Alcoy.

Contes, faules i rondalles.

+ 3 anys

Biblioteca Sant Gervasi – Joan Maragall
Sant Gervasi de Cassoles, 85

Entrada lliure. Aforament limitat

www.barcelona.cat/bibsantgervasi

Obrador de pa
febr. 14 @ 18:00 – 20:00

Bocins: Obrador de pa, amb Ricardo Bravo

Farina, aigua, llevat i ganes de menjar bé, és tot allò que necessites!

Desenvoluparem el procés d’elaboració de pa amb tres tipus de farina diferents.

Bocí dirigit a persones adultes i famílies

També el 21 de febrer.

Mercat Cultural Vallvidrera
c/ Elisa Moragas i Badia, 2

Preu: 24 /20 €

Enllaç : BOCÍ OBRADOR DE PA | El Mercat Cultural

Fes-te un lloc a la ciència!
febr. 14 @ 18:30

Fes-te un lloc a la ciència! Taula rodona adreçada a joves que vulguin projectar-se en el món de la ciència i la tecnologia en l’àmbit acadèmic i laboral. L’objectiu de la taula és trencar els estigmes masculinitzats d’aquests sectors donant veu a referents femenins. Per això, comptarem amb ponents joves que contaran la seva experiència i els seus projectes com a dones científiques.

L’11 de febrer es commemora el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Adreçat a joves de 16 a 20 anys

Espai Jove Casa Sagnier
c/ Brusi, 61

Activitat gratuïta / Cal inscripció

https://ajuntament.barcelona.cat/espai-jove-casa-sagnier/

febr.
15
Dc
La dama de oro
febr. 15 @ 17:00

Cine Fòrum, amb la pel·lícula: La dama de oro. Presentació i comentaris, a càrrec d’en Joan Casanovas. El film està basat en la historia real de María Altmann, una senyora gran, jueva que vol reclamar al govern austríac el retrat de la seva tia Adele Bloch-Bauer, anomenat “La dama d’or”, pintat per el famós pintor Gustav Klint.

Llar Mn. Lluís Vidal
c/ Bigai, 12

Funk, la banda sonora del Black Power (1964 – 1977)
febr. 15 @ 18:30

Xerrada: Funk, la banda sonora del Black Power (1964 – 1977), amb Lalo López de la Fundación Tony Manero

Dins del cicle introducció a la història de les músiques d’arrels afroamericanes II. continuem descobrint els diferents estils musicals que es van desenvolupar a partir de la tradició africana dels esclaus i esclaves arribats a l’Amèrica del Nord  durant els segles XV i XVI. En aquesta sessió parlarem del Black Power, va arribar i va trobar el seu propi ritme quan James Brown i els seus seguidors van fer evolucionar el soul cap al funk. Aquest estil musical va rebre influències del moviment hippy i es va trobar amb la música llatina.

Centre Cívic Can Castelló
c/ Can Castelló, 1 – 7

Activitat gratuïta. Cal inscripció prèvia a partir de l’1 de febrer

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/cancastello/p/48050/funk-la-banda-sonora-del-black-power-1964-1977-

Les dones de l’escola Bauhaus
febr. 15 @ 18:30

Xerrada: Les dones de l’escola Bauhaus, amb Sílvia Puig, historiadora de l’art.

No ha estat fàcil, ha costat anys, dècades i segles aconseguir que les dones fossin admeses a un ensenyament superior oficial, que poguessin obtenir un títol i aconseguir professionalitzar-se. Lily Reich, dissenyadora, va morir ara fa 75 anys; Marianne Brandt i Gunta Stolzl, també dissenyadores, en farà 40. A totes elles, vinculades a l’escola Bauhaus, els va costar arribar allà on volien. Així i tot, la història de la cultura les va oblidar els anys següents.

Ara és el moment en què tornen a sortir a la llum amb tot el seu esplendor!

Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29

Cal inscripció en línia. Activitat gratuïta

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/49896/alla-on-es-troben-la-ciencia-i-lart-xerrada-les-dones-de-lescola-bauhaus

Les veus del Mekong
febr. 15 @ 19:00

Tertúlies que donen veu: Les veus del Mekong

Presentació del llibre Les veus del Mekong. Ens endinsem per Laos, Cambodja, Vietnam, Tailàndia i Myanmar, amb la seva autora Conxita Tarruell i Llonch i Rosa Pi Masvidal.

Les veus del Mekong‘ és constituït pel relat de cinc viatges que va fer Conxita Tarruell amb Dolors i Rosa al sud-est asiàtic entre el 2018 i el 2019. El llibre inclou cinc contes de Rosa Pi.

Vietnam, Laos, Angkor, Bangkok i Myanmar són les destinacions del viatge de la Conxita i la Rosa que es narren al llibre.

Núria Giménez presentarà l’acte. Conxita Tarruell i Rosa Pi ens parlaran dels seus viatges acompanyats d’imatges de Vietnam, Laos, Angkor, Bangkok i Myanmar. Es llegiran fragments del llibre.

Centre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Entrada lliure

Més informació: https://www.centredesarria.cat/agenda/tertulies-que-donen-veu-les-veus-del-mekong/

Robin Bank
febr. 15 @ 19:00

Pantalla BCN: Robin Bank

Com es pot robar mig milió d’euros a trenta-nou bancs diferents per finançar causes socials? Robin Bank, la història de qui ho va fer i com ho va fer. A través de la investigació de la directora, Robin Bank reconstrueix el robatori que l’Enric Duran va cometre fa deu anys, i ens descobreix la persona darrera el personatge.

Direcció: Anna Giralt
Gènere: Documental
Durada: 79’
Idioma: català. VOSC.
Edat recomanada: majors de 13 anys

Pantalla BCN: Aquest hivern estrenem la novena edició del cicle “Pantalla Barcelona”. Com sempre, l’Institut de Cultura de Barcelona us porta el millor cinema al costat de casa. La nova cartellera, que es podrà gaudir al centre cívic, posa el focus en la ciutat, amb una mirada crítica i social. Aquesta mirada anirà més enllà amb un seguit d’activitats que complementaran la reflexió projectada a les pantalles.

Centre Cívic Vil·la Florida
c/ Muntaner, 544

https://vflorida.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=50&a=3117

 

Sobre mi hija
febr. 15 @ 19:00

Club de lectura. La sessió anirà al voltant del llibre Sobre mi hija, de Kim Hye-jin, i ens hi acompanyarà l’editor de las afueras Francisco Llorca.

És imprescindible la inscripció prèvia.

Casa Usher
Santaló, 79

Per a més informació: casausher@casausher.com o 935466111

www.casausher.com

Diàleg sobre la pel·lícula
febr. 15 @ 20:30

Activitat vinculada a Robin Bank: Diàleg sobre la pel·lícula, amb Anna Giralt, directora de Robin Bank.

Volem crear un diàleg per apropar els espectadors i les espectadores del Pantalla a les diferents etapes de la producció de Robin Bank. Generarem un espai de diàleg sobre el cinema documental de creació. Un altre objectiu és visibilitzar la producció documental catalana i conversar sobre la perspectiva de la realitzadora.

El debat s’iniciarà just en acabar la projecció.

Centre Cívic Vil·la Florida
c/ Muntaner, 544

L’abdicació
febr. 15 @ 20:30

Teatre: L’abdicació. En el 80è aniversari del Petit Príncep, el món ha canviat i el rei, un rei de conte, abdica. Aquesta obra, estrenada a l’estiu a La Gleva, ha estat una revelació i s’està preparant per estrenar-se a Madrid, París i Nova York.

Del 15 de febrer al 5 de març. De dimecres a dissabte 20.30 h, diumenges 19 h

La Gleva Teatre
c/ de la Gleva, 19

www.laglevateatre.com

Albert de la Torre s’estrena amb un monòleg © Teatre La Gleva

febr.
16
Dj
Què és la intel·ligència emocional?
febr. 16 @ 10:30 – 12:30

Tallers puntuals per a adults: Què és la intel·ligència emocional? Quins beneficis ens proporciona? A càrrec d’Ismael Clavero.

Quines característiques té la intel·ligència emocional? Perquè no és el mateix que el quocient intel·lectual? En aquest taller parlarem de quines són les habilitats de la intel·ligència emocional i aprendrem a desenvolupar tant les nostres habilitats internes com les habilitats alhora de relacionar-nos amb els altres.

Centre Cívic Vil·la Florida
c/ Muntaner, 544

Preu: 10,65 €

https://vflorida.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=50&a=3195

Juguem amb arròs de colors
febr. 16 @ 11:00

Sessions d’experimentació i joc: Juguem amb arròs de colors, amb Sandra Rodríguez d’Experiències Creatives i Marta Blanco.

Tallers puntuals d’experimentació i joc amb diferents tipus de materials on poder gaudir en família.

Matins: Dijous d’11 a 12.30 h
Tardes: Dijous de 17 a 18.30 h

Mares/pares amb infants de 18 mesos fins a 3 anys.

Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29

Cal inscripció en línia

Preu: 7,53€ (1 adult + 1 infant)  (sessió)

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/45277/sessions-dexperimentacio-i-joc-juguem-amb-arros-de-colors

Explosió de papers
febr. 16 @ 17:15

Activitat per a infants: Explosió de papers

Instal·lació de joc amb tot el cos, una experiència que ens apropa al Carnestoltes.

Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán
c/ d’Elisa Moragas i Badia, 34

Activitat gratuïta amb inscripció prèvia presencial al centre cívic.

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vallvidreravazquezmontalban/p/49636/explosio-de-papers

Cartell de Carnaval del 2023 © Ajuntament de Barcelona
Celebració de Dijous Gras
febr. 16 @ 17:30

Berenar: Celebració de Dijous Gras, menjarem la truita i coca de llardons. Ens acompanyarà el cantautor, Samuel Arderiu.

Llar Mn. Lluís Vidal
c/ Bigai, 12

Taller de maquillatge de Carnaval 
febr. 16 @ 17:30

Taller de maquillatge de Carnaval 

Si vols aprendre a maquillar-te de la mà d’una professional, aquesta activitat és per tu! A l’Espai de trobada comptarem amb una maquilladora professional amb la qual podràs aprendre petits trucs de maquillatge de fantasia i caracterització.

Per joves a partir de 12 anys

Espai Jove Casa Sagnier
c/ Brusi, 61

Activitat gratuïta

https://ajuntament.barcelona.cat/espai-jove-casa-sagnier/