Agenda
Visita cultural: Les Corts, en clau femenina
Visibilitat i homenatge a les Dones amb paper actiu i decisiu en el passat, algunes d’elles oblidades per la Història; els espais on van actuar i el nomenclàtor dels carrers que posa de relleu la seva feina.
Casal de Can Fàbregas
c/ Pere Figuera i Serra, 1
Preu: 8 €
Primeres passes: Plou plou plou. Conte cançó adaptat per Lucía Barea.
Plou plou plou és un conte cantat adaptat per a la primera infància on l’història es narra de la mà de les cançons i els sons que il·lustren les escenes que es van succeint.
La Lucía Barea ve acompanyada d’un munt d’instruments musicals diferents que ens recorden als sons de la natura i que podrem experimentar i explorar al acabar la sessió.
De 6 mesos a 3 anys
Biblioteca de Sant Gervasi – Joan Maragall
c/ Sant Gervasi de Cassoles, 85
Entrada lliure. Aforament limitat.
Te i tricot
Si t’agrada tricotar amb ganxet o fent mitja i vols conèixer gent amb la mateixa afició per compartir idees, projectes o simplement passar l’estona, no dubtis a venir a les tardes de tricot.
Aquestes estones no estan supervisades per professorat.
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
Activitat gratuïta. Cal inscripció en línia
https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/49936/te-i-tricot
Xerrada per a joves: Com funciona un Sound System. A càrrec de l’Associació Red Land Sound System
T’interessa el món i la cultura dels equips de so artesanals? Vine a conèixer com funciona un sound system. Aprendrem què cal per crear un bon altaveu i també nocions bàsiques de so, configuració d’equips i la cadena d’àudio aplicats al Sound System.
Activitat gratuïta amb inscripció prèvia a ccvazquezmontalban.inscripcionscc.com
Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán
c/ d’Elisa Moragas i Badia, 34
Cafès literaris: El Elegido, de Thomas Mann, amb Pau Gilabert, professor jubilat de tradició clàssica de la UB i escriptor (Edhasa / DeBolsillo)
Gregorius, fruit de l’incest dels seus pares que són germans, és abandonat acabat de néixer, salvat i criat per uns pescadors i uns frares buscarà sempre el seu origen i lluitarà contra un destí maleït. En aquesta obra, Thomas Mann recupera una faula cristiana de l’edat medieval, el mite del Papa Gregorius i al mateix temps reescriu parcialment la tragèdia grega d’Èdip Rei. Intentarem esbrinar quina part de la novel·la de Mann s’ha inspirat en Èdip i com l’ha fet evolucionar cap a una nova història.
Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23
Preu: 3 €
Enllaç. aquí
Festival Barcelona Obertura: Ciutat de clàssica, amb Gerard Farreras, tenor i Pau Casan, piano.
El projecte ‘Barcelona Obertura’ presenta el festival ‘Ciutat de clàssica’, abans conegut com ‘City+’. Enguany, el concert serà a càrrec de Gerard Farreras, guardonat amb el Tenor Viñas, qui ens oferirà un concert amb obres de Ravel, Mozart i Verdi entre d’altres.
Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130
Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet, una setmana abans.
Enllaç al web: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/50165/ciutat-de-clssica-
Llibres a escena: Contes de pirates, amb Francesc Ollé, de Sensedrama Teatre. Espectacle de text, titelles i objectes.
Un matí càlid i radiant, en Barbanegra i els seus pirates van embarcar a l’illa de Cabrera, dins el seu vaixell bergantí. Hi duien totes les provisions que necessitaven: gallines, porcs, rom, bales de canó, barrils de pólvora, etcètera .
Així comença la història del pirata Barbanegra i la seva tripulació, protagonistes d’un dels contes de pirates que expliquem. Ell ens farà cinc cèntims d’una de les aventures, així com de més històries de pirates i la mar Mediterrània.
Edat recomanada: nens i nenes a partir de 4 anys.
Biblioteca Clarà
c/ Doctor Carulla, 22-24
Accés lliure. Aforament limitat.
Enllaç de l’activitat al web de la Biblioteca Clarà:
Contes sota l’escala, amb María Mendoza, contacontes.
Els divendres ens trobem, al vestíbul de la Casa, per explicar un conte d’autor. Un de ben xulo! Després, encara ens quedarà una estona per jugar plegades cada vegada amb una nova proposta.
Recomanat per a infants d’entre 3 i 8 anys. Cada grup d’infants ha d’anar acompanyat d’una persona adulta
Activitat presencial
Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23
Enllaç: casaorlandai.cat
Espectacle familiar: Daltabaix, a càrrec de Cia. Matito.
Matito viu feliç sota l’olivera amb la seva amiga l’ovella Xisqueta. Però un dia una rata malvada, sota les ordres del llop, la ve a robar. Matito s’ha quedat sol, sense la seva amiga. Enfadat i decidit emprèn el camí cap a la ciutat per buscar-la. Un cop allà, descobreix que la Xisqueta l’ha portat dins la fàbrica d’abrics del llop. Aconseguirà el Matito alliberar-la? Qui es trobarà dins la fàbrica? És una història d’aventures on el Matito amb el seu humor enginyós i la seva irreverència superarà molts obstacles per enfrontar-se al llop.
Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán
c/ d’Elisa Moragas i Badia, 34
Activitat gratuïta amb inscripció prèvia a ccvazquezmontalban.inscripcionscc.com
https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vallvidreravazquezmontalban/p/49600/daltabaix
Un fil per un botó: Mercat d’intercanvi de material de merceria
Porta el teu material de merceria i muntarem un petit mercat d’intercanvi on podràs bescanviar els teus punts per material útil per les teves properes creacions.
Dies de recollida: del dimecres 15 al dimecres 22 de març, de 10 a 14 i de 16 a 20 h.
Si hi vols participar com a voluntària inscriu-t’hi a través del nostre web
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
Activitat gratuïta. Cal inscripció en línia
Diverdivendres: Pintem ous de Pasqua
Els Diverdivendres són activitats pensades per compartir una estona de lleure en família: manualitats, divulgació científica, cinema, ludoteca, medi ambient, experimentació, espectacles…
Infants a partir de 6 anys + adult acompanyant
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
Activitat gratuïta. Cal inscripció en línia
https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/51026/pintem-ous-de-pasqua
100 años de Nuestra Sra. de los Pesares (250€), amb Margalida Calahorro-Bover i Isa García
Dues amigues investiguen les seves arrels i conten una versió de la història que mai ningú ha demanat amb retrats d’àvies, mares i poetesses oblidades.
Inscripcions a partir del 10 de març
Centre Cívic Can Castelló
c/ Can Castelló, 1 – 7
https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/cancastello/p/45956/100-aos-de-nuestra-sra-de-los-pesares
Concert: Mariona Camats, violoncel i Miquel Muñiz, violí
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Suite per a violoncel sol n.3 en Do Major, BWV 1009
Eugène Ysaye (1858-1931)
Prelude – Allemande – Courante 4 Sonata per a violí sol n.5 en Sol Major ‘Mathieu Crickboom
– L’Alba (Lento assai)
– Dansa Rústica (Allegro giocoso molto moderato) 4 Grand
Friedrich Hermann (1828-1907)
Duo Brilliant per a violí i violoncel op.12
Allegro con fuoco
Adagio
Allegro moderato
Manuel Lipstein (2001 – )
Variacions sobre “La Follia” per a violí i violoncel
Jardí dels Tarongers
c/ de la Ràbida, 5
Aportació 10€
L’imperdible del divendres: Còctel escènic
Píndoles d’arts escèniques
Què millor per celebrar el Dia Internacional del Teatre que omplir alguna de les sales i espais més singulars de la Casa, amb diferents peces d’arts escèniques de petit format i de màxima proximitat. Hi trobaràs artistes del Programa de Suport a la Creació i d’altres convidats especialment per l’ocasió.
Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23
Enllaç: aquí
Cicle de Música Religiosa: Rèquiem de la Consolació: Johannes Brahms, amb el cor de cambra Dyapason, Mercè Molero i Lluís Roselló piano, i Teodor Roura direcció.
Un rèquiem per confortar als qui resten desconsolats per la pèrdua dels éssers estimats. Versió del propi autor per cor, soprano, baix i piano a quatre mans.
Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130
Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet, una setmana abans.
Enllaç al web: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/50163/rquiem-de-la-consolaci-johannes-brahms
Concert de Kumbia Kaos i sessió PD amb Lacara.b
Descripció: Veniu a ballar els millors temes amb un toc de reivindicació i lluita social.
Hi haurà sopar i les millors PDs de ritmes llatins!
Activitat dirigida a persones de totes les edats
Mercat Cultural Vallvidrera
c/ Elisa Moragas i Badia, 2
Preu: 5/3€
Enllaç: Kumbia Kaos + La Cara.B | El Mercat Cultural
Concerts i Jams al Soterrani: Open Mic
Obrirem la vetllada amb la banda base de la CRS i continuarà amb l’Open Mic. Tant si ets una artista en solitari que vol cantar les seves cançons, com una banda que vol mostrar el seu pròxim èxit, en quest espai tindràs cabuda. Back Line, escenari i tècnic a disposició. Porta el teu instrument!
Centre Cívic Sarrià
c/ d’Eduardo Conde, 22
Activitat gratuïta amb aforament limitat.
Coorganitza: Coordinadora de Rock de Sarrià
Tallers puntuals: Taller d’aprendre a dir que no, amb Joana Brabo artista visual i performer
Saber dir QUE NO, és orgàsmic. Prova-ho! És positiu, és una afirmació cap a tu mateix/a. Dir que no sense enfadar-se ni sentir-se culpable és una forma immillorable de reafirmar el teu propi jo i la seva autoestima. Explorarem a través de l’humor i les realitats quotidianes la nostra capacitat per dir que no a partir d’una experiència performativa i creativa.
Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23
Preu: 8,80 €
Enllaç. aquí
Ferum, sabó i perfum, amb Meritxell Carreres d’AdaptamBCN. Activitat programada en el marc de la Celebració del Dia Mundial de l’Aigua.
En l’actualitat la higiene és una aposta de salut pública, però això no sempre ha estat així. Aquesta és una ruta que explica la història de la higiene en les seves diferents modalitats i l’ús i gestió de l’aigua amb relació a la higiene.
Centre Cívic L’Elèctric
ctra. Vallvidrera a Sant Cugat, km 6,5
https://cclelectric.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=40&a=651
Sardanes
Plaça Bonanova
Organitza: AV Sant Gervasi de Cassoles