Dijous 01, juny 2023
19.5 C
Sant Gervasi
19.4 C
Sarrià

Agenda

març
28
Dt
Va de gats i gossos
març 28 @ 17:30

Sac de rondalles: Va de gats i gossos, amb Núria Clemares

+ 4 anys

Biblioteca de Sant Gervasi – Joan Maragall
c/ Sant Gervasi de Cassoles, 85

Entrada lliure. Aforament limitat

Consell de seguretat
març 28 @ 18:00

Xerrada: Consell de seguretat, amb Mossos d’Esquadra.

Centre Cívic Vil·la Florida
c/ Muntaner, 544 

Organització: Associació de Veïns de Sant Gervasi de Cassoles i la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra

www.bcn.cat/villaflorida

Imatge d’arxiu © Mossos d’Esquadra
Aurora Bertrana, dona cosmopolita
març 28 @ 18:30

Xerrada: Aurora Bertrana, dona cosmopolita, amb Mariàngela Villalonga, presidenta de la Fundació Bertrana, i Cati Salazar, artista i descendent  d’Aurora Bertrana i Salazar

Recuperem la figura d’Aurora Bertrana a través d’un recorregut per l’extraordinària vida d’aquesta dona escriptora, música, viatgera i apassionada observadora del món amb la mirada oberta i avançada al seu temps.

Centre Cívic Can Castelló
c/ Can Castelló, 1 – 7

Activitat gratuïta. Cal inscripció prèvia a partir del 14 de març

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/cancastello/p/50300/aurora-bertrana-dona-cosmopolita

Batalla de Combos
març 28 @ 20:00

Batalla de Combos.

Nota79
c/ Vallirana, 79-81

Preu: 8 €

https://www.nota79.cat/event/balalla-de-combos/

març
29
Dc
Gent gran i sexualita
març 29 @ 17:00

Xerrada: Gent gran i sexualita, amb Laura Duran, psicòloga de Benestar emocional i salut comunitària del CAP Sarrià.

En aquesta xerrada parlarem sobre sexualitat en la gent gran des d’una perspectiva psico-social i veurem que és possible trencar el tabú.  Activitat adreçada a dones amb la intenció de crear un espai de confiança i segur.

Centre Cívic L’Elèctric
ctra. Vallvidrera a Sant Cugat, km 6,5

https://cclelectric.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=40&a=641

Carmina Burana
març 29 @ 18:00

Conferència: Carmina Burana, amb Albert Ferrer Flamarich, musicògraf

Conferència envers la cantata Carmina Burana, de Carl Orff, produïda per la Fundació Òpera Catalunya (FOC). Les funcions seran el 31 de març a Terrassa i el 15 d’abril al Palau de la Música Catalana.

Biblioteca Clarà
c/ Doctor Carulla, 22-24

Entrada lliure. Aforament limitat.

Enllaç de l’activitat al web de la Biblioteca Clarà:

https://ajuntament.barcelona.cat/biblioteques/bibclara/ca/agendes/conferencia-carmina-burana-a-carrec-d-albert-ferrer-flamarich_99400706959

Passió per la Setmana Santa
març 29 @ 19:00

Presentació del llibre: Passió per la Setmana Santa. Festes i tradicions, de Fra Valentí Serra de Manresa. Amb les intervencions de Maria Àngels Pérez-Samper  i Amadeu Carbó.

Santuari de l’Ajuda
c/ Sant Pere Més Baix, 18

març
30
Dj
Cineknitting
març 30 @ 18:00

Cineknitting: amb llicència per tricotar!

Et proposem venir a veure una pel·lícula i que ho feu com a casa, fent mitja o ganxet. Posa’t còmode i tricota mentre gaudeixes d’un bon cinema i una bona companyia.

Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29

Activitat gratuïta. Cal inscripció en línia

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/49903/cineknitting-amb-llicencia-per-tricotar

Associació Catalana de Dansa Lliure
març 30 @ 19:00

Associació Catalana de Dansa Lliure

L’Associació Catalana de Dansa lliure et convida a descobrir el món de la dansa i el moviment lliure els últims dijous de cada mes.

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

aller de Dansa Dona Llum de la segona edició del Festival Kapura © Kapura
Concert jove – joves intèrprets
març 30 @ 19:00

Concert jove – joves intèrprets, a càrrec d’E.M. Sant Gervasi

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet, una setmana abans.

Enllaç al web: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/50152/concerts-joves

Inmunda
març 30 @ 19:00

Arts escèniques: Inmunda, a càrrec de la Cia. Janika.

L’artista es pregunta quina diferencia hi ha entre una galeria d’art i un bany si als dos espais es troba despullada i observada. Qüestionar-se la intimitat i l’espai públic és el que fa aquesta peça, a mig camí entre l’art escènic i el visual, on la seva protagonista esdevé una escultura viva, l’objecte central de l’exposició d’una persona que està sola en el seu bany. Cia. Janika

Companyia de recerca i creació escènica basada en el circ i la dansa-teatre que va iniciar el seu camí l’any 2019. Utilitza eines de la dansa contemporània i el butô, i té com a objectiu treballar a través de l’impuls i l’espai. Fusiona la contorsió, les verticals i el moviment, com a mètode creatiu i d’exploració. Actualment es troba en la creació d’’Inmunda’, peça que treballa sobre el concepte d’intimitat i que va ser premiada l’any passat al Festival Mutis de Teatre Independent de Barcelona.

Així mateix, Janika col·labora amb projectes de fotografia artística en els quals es proposa al cos com a paisatge, tant en entorns naturals com urbans amb la voluntat de vincular els processos escènics, fotogràfics i performatius.

Activitat inclosa al circuit Barcelona Districte Cultural

Centre Cívic Sarrià
c/ d’Eduardo Conde, 22

Activitat gratuïta. Cal inscripció prèvia

Obres de F. Schubert i B. Martinu
març 30 @ 20:00

III Cicle de Música de Cambra: Obres de F. Schubert i B. Martinu, Boris Bizjak (flauta) i Maria Canyigueral (piano)

Donem el tret de sortida al primer concert de la 3a edició del Cicle de Música de Cambra 2023, amb un concert d’obres dels compositors Franz Schubert i Bohuslav Martinu.

Un recital de flauta i piano a càrrec del flautista Boris Bizjak i la pianista Maria Canyigueral.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

15€ | general – 12€ | persones associades al Centre de Sarrià – 12€ | menors de 30 anys – 8€ | alumnat del C.S.M. Liceu i ESMUC

Més info: http://www.teatredesarria.cat/programacio/iii-cicle-de-musica-de-cambra-recital-de-flauta-i-piano-f-schubert-i-b-martinu/

març
31
Dv
Contes sota l’escala
març 31 @ 17:30

Contes sota l’escala, amb María Mendoza, contacontes.

Els divendres ens trobem, al vestíbul de la Casa, per explicar un conte d’autor. Un de ben xulo! Després, encara ens quedarà una estona per jugar plegades cada vegada amb una nova proposta.

Recomanat per a infants d’entre 3 i 8 anys. Cada grup d’infants ha d’anar acompanyat d’una persona adulta

Activitat presencial

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

Enllaç: casaorlandai.cat

Henrietta Leavit, astrònoma
març 31 @ 17:30

Diverdivendres: taller de ciència – relats científics: Henrietta Leavit, astrònoma.

D’ençà que era ben petita l’Henrietta Leavitt ja volia descobrir tots els secrets del cel i l’espai. En honor al ‘Dia de la Nena i la Dona en la Ciència’ farem un viatge amb ella per conèixer que ens volen explicar les estrelles. En acabat, farem un experiment tan brillant com les

estrelles! Infants a partir de 6 anys + adult acompanyant

Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29

Activitat gratuïta. Cal inscripció en línia

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/50719/taller-de-ciencia-relats-cientifics-henrietta-leavit-astronoma

Dolços de Pasqua
març 31 @ 18:00 – 20:00

Dolços de Pasqua, amb Cristina Calvo

Farem torrades de Santa Teresa i una mona de pasqua amb unes magdalenes i una figura de xocolata. Plus de material: 4 €

Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29

Activitat gratuïta. Cal inscripció en línia

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/49860/cuina-uranica-dolos-de-pasqua

 

A quantes dones escoltes?
març 31 @ 18:30

A quantes dones escoltes? A càrrec de Jara Aiala i Clara Prada

Descripció: En aquesta trobada gaudirem d’escoltar l’experiència de tres dones que treballen en la industria musical. Cadascuna ens parlarà des de la seva perspectiva. Després xerrarem plegades i reflexionarem sobre aquestes qüestions i conflictes presents a tot arreu, i que ens interpel·len a totes.

Preu: xerrada gratuïta amb inscripció prèvia

Activitat dirigida a persones adultes

Mercat Cultural Vallvidrera
c/ Elisa Moragas i Badia, 2

Enllaç: A QUANTES DONES ESCOLTES? | El Mercat Cultural

 

Òpera i sarsuela
març 31 @ 19:00

Cant per a tothom: Òpera i sarsuela, a càrrec de l’alumnat de Montserrat Aparici

En aquesta ocasió l’alumnat de la Montserrat Aparici ens oferirà dues i àries d’òperes i sarsueles conegudes.

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet, una setmana abans.

Enllaç al web: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/50150/un-lbum-familiar-de-cures

Juan David Maya Quartet
març 31 @ 20:00

Jazz al Teatre: Juan David Maya Quartet

Un concert de jazz amb ritmes tradicionals llatinoamericans.

Juan David Maya (1999), músic combià-equatorià, va iniciar els seus estudis de guitarra clàssica al Conservatorio Nacional d’Equador, i posteriorment va estudiar Guitarra Jazz a la Universitat San Francisco de Quito. Actualment està cursant el Barcelona Jazz Màster a l’Esmuc en l’especialitat de Composició.

En aquest concert presentarà composicions escrites durant el temps que porta a Barcelona. Els temes fusionen jazz amb ritmes tradicionals llatinoamericans.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Entrada lliure

Més info: http://www.teatredesarria.cat/programacio/jazz-al-teatre-juan-david-maya-quartet/

abr.
1
Ds
Tast de botànica
abr. 1 @ 10:00

Tast de botànica, amb Pilar Herrero d’Argelaga Serveis Ambientals.

L’observació de les formacions vegetals que dominen aquest turó, com ara la màquia que se’ns mostra exultant en aquestes dates de primavera, ens permetrà iniciar-nos en els conceptes més bàsics de la botànica.

Centre Cívic L’Elèctric
ctra. Vallvidrera a Sant Cugat, km 6,5

https://cclelectric.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=40&a=652

Alba Mirás
abr. 1 @ 12:30

Concert: Alba Mirás.

L’Alba Mirás és una cantautora emergent de Barcelona i integrant de la Marea Lila. Forma part del col·lectiu “Associació Rodautors” des del 2018, i al 2019 va gravar el seu primer disc d’estudi, “Lejos” un EP amb cinc temes. La seva música no es pot catalogar en únic estil, beu de les influències del pop, blues, folk americà o indie.

Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán
c/ d’Elisa Moragas i Badia, 34

Activitat gratuïta amb inscripció prèvia a ccvazquezmontalban.inscripcionscc.com

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vallvidreravazquezmontalban/p/49598/alba-miras