Agenda
Caminada: El rastre dels nostres veïns. La fauna dels entorns habitats de Collserola, a càrrec de Patrícia Rovira, biòloga, educadora ambiental i especialitzada en sostenibilitat.
Ocells, rosegadors, insectes… fins a porcs senglars habiten als voltants dels carrers i places on viuen els veïns i veïnes de Collserola. Compartim l’espai i ens ajudem, o no tant. Descobrim els hàbits d’aquests veïns salvatges i aprenem a conviure amb ells de la manera respectuosa. Orenetes, eriçons, abelles i papallones, esquirols, ratpenats, conills i abellerols. Veurem petjades, marques d’alimentació (pinyes i fruits rosegats, closques d’ous, bolets), parts d’animals (plomes, ossos, pèl), animals morts o mudes de pell, nius, caus i llits, que ens permetran identificar la vida del bosc.
Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán
c/ Reis Catòlics, 16-34
Activitat gratuïta. Cal inscripció prèvia
Jornades educatives: El Cor de la Terra, amb Synago i la Xarxa d’Educació Lliure
Centre de Sarrià
c/ Pare Miquel, 8
Entrada lliure
Richard III And They’ve Never Heard Of Love. Aquest espectacle és el resultat d’ajuntar un gram de cocaina, dues actrius de Barcelona i un director americà en un motel de Los Angeles durant el moment en el que esclata el conflicte entre el govern espanyol i català.
Dues actrius deixen enrere una Barcelona immersa en una turbulenta situació política. Entre música i cançons, buscaran la veritat a l’altra banda de l’oceà, però acabaran pensant que és un bé tan escàs als diaris com als llibres d’història.
Direcció: Jason Trucco
Text: Bárbara Mestanza i Paula Ribó
Intèrprets: Bárbara Mestanza, Paula Ribó, eugene the poogene i Eduard Tudela
Composició musical: Barbara Mestanza, Paula Ribó i Eduard Tudela
Ajudant de direcció: Júlia Barceló
Producció: Júlia Simó Puyo
Del 6 al 14 de juliol, 20.30 h
Una coproducció de Festival Grec de Barcelona, Teatre la Gleva, Amici Miei Produccions, La Mama Experimental Theatre i Inconvinience Store.
Teatre de la Gleva
c/ La Gleva, 19
https://www.laglevateatre.com/richardiii
Sombras de La Habana, amb Rogelio Lorda, un espectacle de revista musical que ens transporta a dues èpoques de l’Havana; la dels anys 50 i la dels anys 90.
Rogelio Lorda, director i coreògraf de l’obra, dóna vida en les seves coreografies a les històries que li van contar els seus avis i als seus propis records de joventut, creant un diàleg entre dues temporalitats que ens porta a una reflexió profunda sobre Cuba, la seva cultura i la seva arrel.
Un musical d’autor ple de llum, música i humor que reflecteix la vitalitat cubana, l’alegria de la seva gent i la seva quotidianitat, endinsant-nos en una altra Havana a través de números de dansa delicats i subtils i d’escenes carregades de sentiment i nostàlgia.
Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel, 8
Entrades: 26 €
Paraula de Poetes, poesia musicada: Cent mil estorninos, amb Manuel Rivas, poeta, Nacho López, guitarra, i Tanja Haupt, percussió i veu.
Turó Park
Organitza: Ajuntament de Barcelona
Dale play con Pilar Seijo, monòleg + música
Nota79
c/ Vallirana, 79
Entrades: 10 €
Activi-Tasts: Macramé, amb Loopsbylaura. Aprèn a fer una torreta penjant de macramé, un imprescindible de la decoració! Aprendràs els nusos bàsics per a crear la teva pròpia jardinera, No són necessaris coneixements previs.
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/l/13/2505/activi-tasts
Activi-Tasts: Origami, amb Xavier Colet
Crea figures inimaginables només amb geometria i paper!
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/l/13/2505/activi-tasts
Petites estrelles: Espai d’experimentació sensorial, amb El Pájaro Carpintero
Estructures de psicomotricitat, jocs sensorials, creació lliure amb fusta natural, espai de relax, sorral de cereals… diferents ambients que acosten els infants a un món de sensacions on ells són els protagonistes.
Per a infants de 0-8 anys amb adult acompanyant
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/l/13/2499/petites-estrelles-familiars

Activitat familiar: Jocs al jardí.
L’estiu és temps per jugar i gaudir d’activitats a l’exterior. Experimentar i manipular és divertit i estimulant. Habilitem una zona al jardí distribuïda per racons per a jugar.
Adreçat a famílies amb infants de 6 mesos a 5 anys.
Centre Cívic Can Castelló
c/ Castelló, 1-7
Entrada lliure. Els infants sempre han d’anar acompanyats d’un adult.
Cal tenir cura de les joguines, compartir-les i recollir-les entre tots.
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/cancastello/p/30837/jocs-al-jard
Monogràfic de Rumba. L’Ángel Armenteros interpretarà amb la guitarra una cançó i tots els participants en gaudirem. Amb la guitarra, el calaix flamenc i picant de mans, aprendrem els secrets per portar la rumba allà on anem.
Casal de Barri Can Rectoret
c/ de la Via Làctia, 4
08017 – Barcelona
93 252 08 49
cbcanrectoret@cbcanrectoret.com
Per a tots els públics
Activitat gratuïta però de places limitades, Cal inscriure’s per telèfon (932520849) o correu electrònic al Casal (informacio@cbcanrectoret.com)
Taller familiar: Poesia visual i sonora, a càrrec de La Saleta de Creació.
Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130
Entrada lliure. Cal inscripció prèvia trucant al 93 418 65 37
Exposició. Ombres fresques, a càrrec d’Anna Cirre. Projecte fotogràfic que sorgeix en combinar el paisatge sonor i visual. Las fotografies representen l’ambient i poden “sentir-se” en el registre sonor del lloc on es van realitzar.
Del 8 al 27 de juliol
Centre Cívic Can Castelló
c/ Castelló, 1-7
Entrada lliure
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/cancastello/p/30841/ombres-fresques-
Made in Vil·la Urània: Germanes. A càrrec de Cia Lisístrates. Al voltant de la taula d’una casa de camp, una família es retroba arran de la mort del pare: la mare obrint pas a una nova etapa de vida, tres germanes amb poques coses en comú, un nét en plena adolescència i un gendre acabat d’estrenar.
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/l/13/2501/made-in-vu
Petita Proposta: Juguem amb fang.
Centre Cívic Sarrià
c/ Reina Amelia, 1
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia al web
Taller puntual: Fes la teva espelma casolana! A càrrec de ZeroWaste BCN. Aprendrem a fer espelmes sòlides ecològiques de manera artesana. Parlarem de la composició de les espelmes industrials i elaborarem les nostres pròpies espelmes aprofitant oli usat i personalitzant-les amb les aromes i decoracions que més ens agradin. El material anirà a càrrec de cada participant.
Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán
c/ Reis Catòlics, 16-34
Activitat gratuïta, el material anirà a càrrec de cada participant. Cal inscripció prèvia
Plantes aromàtiques, amb Sembra Natura, hort i jardineria urbana sostenible. Plantarem esqueixos de plantes aromàtiques i descobrirem els beneficis d’afavorir la presència d’insectes al nostre jardí.
Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23
https://casaorlandai.cat/taller-cat/intensius-juliol/
Preu: taller gratuït (1,5 hores)
Refresca’t: Noe & Cristian Music Duo. Són: Noelia Escudero (Sifasol.es) (veu) i Cristian Hernández Castellví (guitarra). Noe & Cristian music duo comparteixen amb el món la seva passió per la música a través de la seva veu i guitarra. Junts interpreten temes coneguts de diversos estils: blues, soul, modern…
La unió de la dolçor de la veu i l’elegància i domini de la guitarra, fan que escoltar-los es converteixi en una estona de desconnexió, d’acompanyament a un pensament serè i de viure en el moment present.
Centre Cívic Vil·la Florida
c/ Muntaner 544
ccvilaflorida@qsl.cat
Vespres als terrats: Divines seduccions, amb Arnau Vilardebò. Espectacle irònic sobre històries de la mitologia grega. Naixements, seduccions, amors, baralles. Mites de les constel·lacions del cel. Històries emocionants i políticament incorrectes. Rigor i humor totalment acadèmics.
Centre Cívic Vil·la Urània
c/ Saragossa, 29
http://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/vil.laurania/p/30991/divines-seduccions
Cinema a la fresca. Grease.
Centre Cívic Sarrià
c/ Reina Amelia, 1
Entrada lliure