Dijous 28, març 2024
16.7 C
Sant Gervasi
16.8 C
Sarrià

Agenda

jul.
24
Dv
La Bohéme
jul. 24 @ 19:30

Festival d’Estiu al Jardí dels Tarongers: Òpera semi-escenificada – Es durà a terme als jardins: LA BOHÉME, de Giacomo Puccini (1858 – 1954)

Núria Vilà, Mimi
Facundo Muñoz, Rodolfo
Romina Krieger, Musetta
Eduard Moreno, Marcello
Director musical i pianista: Guerassim Voronkov
Directora d’escena: Maria Voronkova

Mesures de protecció:
· Us demanem l’ús de mascareta
· Evitar circular pel recinte un cop ubicats al vostre lloc
· Es recomana reservar, enviant amb antelació, els noms i telèfons dels assistents al info@jardidelstarongers.org o 932326444 de 9 a14h
Per part de l’organització, es prendran totes les mesures de desinfecció i distanciament establertes per les autoritats sanitàries.

Jardí dels Tarongers
c/ Ràbida, 5, Pedralbes

www.jardidelstarongers.org

Aportació voluntària: 10 €

Jardí dels Tarongers, estiu 2020
set.
14
Dl
Vida i obra de G. Verdi
set. 14 @ 20:00

L’ÒPERA ENTRE BAMBOLINES: Vida i obra de G. Verdi, amb Marc Sala.

Coneixerem les claus de l’èxit de l’autor de La Traviata, Rigoletto, Aida i moltes més obres cabdals en la història de l’òpera. Verdi va tenir una vida llarga i el seu geni musical va ocupar tota la segona meitat del segle XIX a Itàlia. Veurem l’evolució del seu estil, les seves característiques principals, la influència de la seva vida personal en la seva obra, tot il·lustrat amb audicions comentades.

Inscriu-t’hi aquí

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

Entrada: 4,50 €

La Traviata
La Traviata, Verdi
oct.
5
Dl
Don Giovanni, de W. A. Mozart
oct. 5 @ 20:00

L’Òpera entre Bambolines: Don Giovanni, de W. A. Mozart, amb Marc Sala.

Entrada: 4,50 €

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

oct.
25
Dg
Òpera amb tu
oct. 25 @ 18:00

Òpera amb tu

Després de ser representat amb un èxit meravellós, de públic i crítica, en diferents Ajuntaments del Llobregat, del Penedès, del Vallès i del Maresme; arriba al Teatre de Sarrià l’espectacle Òpera amb tu.

Un espectacle musical i teatral destinat a apropar la lírica i el cant operístic a tothom, a través d’una peça única, amb un estil lúdic i fins i tot familiar, que fa gaudir de la musica i el teatre a totes les edats al mateix temps, durant una hora i mitja.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Taquilla inversa

Enllaç: http://www.teatredesarria.cat/programacio/jardines-humanos/

nov.
27
Dv
Mireia Tarragó, soprano, i Carmen Santamaria, piano
nov. 27 @ 19:30

Concert de Mireia Tarragó, soprano, i Carmen Santamaria, piano.

“Tornem a obrir les nostres portes el 27 de novembre, complint amb totes les mesures de seguretat”.

Repertori:
Robert Schumann (1810-1856)
Sieben Lieder nacht Elizabet Kulmann, op 104 (1851)
Clara Schumann (1819-1896)
Sechs Lieder Op 13 (1844) selección
Alma Mahler (1879-1964)
Fünf Lieder (1910)
Ilse Weber (1903-1944)
Wiegala
Und der Regen rinnt
Richard Strauss (1864-1949)
Drei Lieder der Ophelia (W. Shakespeare) (1918)
Kurt Weill (1900-1950)
Nanna’s Lied (B. Brecht) (1939)

Jardí dels Tarongres, Sala Vila Arufat
c/ Ràbida, 5

Cal reservar enviant nom i telèfon a info@jardidelstarongers.org o trucant al 932326444 (9 – 14h)

L’accés als concerts és a partir de les 19 h, es fa mitjançant una aportació voluntària de 10€

 

gen.
11
Dl
Les contes d’Hoffmann, de J. Offenbach
gen. 11 @ 20:00

L’òpera entre bambolines: Les contes d’Hoffmann, de J. Offenbach, amb Marc Sala.

Offenbach crea un món amb les seves pròpies regles. Situa Hoffmann com un poeta i compositor maleït que evoca el seu passat amorós i ens condueix a través d’un univers en què els somnis i la realitat s’entrellacen. Aquesta obra inacabada per la mort del compositor l’any 1880 narra els infortunis del poeta Hoffmann, obsessionat amb triomfar en l’amor, a través de tres històries doloroses inspirades per dones: la freda nina Olimpia, la fràgil i innocent Antonia i la cruel cortesana Giulietta.

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

Les activitats que es proposen seran online. Si les mesures de prevenció de la Covid-19 ho permeten, es podran oferir de manera presencial. Consulta la nostra pàgina web (www.casaorlandai.cat o www.barcelona.cat/cccasaorlandai) per accedir a la informació més actualitzada.

Preu: 4,50 € (cal inscripció prèvia)

gen.
14
Dj
Els contes de Hoffmann
gen. 14 @ 19:00

Conta’m una òpera: Els contes de Hoffmann, amb Maria José Anglès, de MUSICoLòGICS.

Aquesta obra, amb llibret de Jules Barbier i inacabada per la mort del compositor l’any 1880, narra els infortunis del poeta Hoffmann, obsessionat a triomfar en l’amor, a través de tres històries doloroses inspirades per dones: la freda nina Olimpia, la fràgil i innocent Antonia, i la cruel cortesana Giulietta. La seva estrena absoluta va ser el 1881 a l’Opéra-Comique de París.

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Entrada gratuïta: Cal reservar entrada telefonant o per internet (obrim la reserva de places una setmana abans de l’activitat)

https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/39123/els-contes-de-hoffmann-de-jaques-offenbach

febr.
5
Dv
La serva padrona
febr. 5 @ 20:00

Òpera: La serva padrona, de Giovanni Batista Pergolesi. Direcció musical Asunto Nese i direcció artistica Raúl Giménez, amb l’Orquestra Barcelona Concertante. Serena Sáez, soprana; Carles Pachón, baix; Xervi Dorca, personatge mut.

La serva padrona es va estrenar a Nàpols, l’any 1733. La seva funció era modesta: havia de representar-se com a entreteniment durant els descansos de l’òpera seriosa Il prigioniero superbo, però el públic va quedar embadalit i d’una manera imprevista es va convertir en el paradigma de l’òpera bufa i en l’obra més cèlebre de Pergolesi. A París va provocar en 1752, una violenta polèmica entre els partidaris de la tragèdia lírica francesa i els defensors de l’òpera italiana, identificats amb la Il·lustració i l’estètica del classicisme.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Organitza: Àmics de l’Òpera de Sarrià

Entrades: 30 €

febr.
6
Ds
La serva padrona
febr. 6 @ 20:00

Òpera: La serva padrona, de Giovanni Batista Pergolesi. Direcció musical Asunto Nese i direcció artistica Raúl Giménez, amb l’Orquestra Barcelona Concertante. Serena Sáez, soprana; Carles Pachón, baix; Xervi Dorca, personatge mut.

La serva padrona es va estrenar a Nàpols, l’any 1733. La seva funció era modesta: havia de representar-se com a entreteniment durant els descansos de l’òpera seriosa Il prigioniero superbo, però el públic va quedar embadalit i d’una manera imprevista es va convertir en el paradigma de l’òpera bufa i en l’obra més cèlebre de Pergolesi. A París va provocar en 1752, una violenta polèmica entre els partidaris de la tragèdia lírica francesa i els defensors de l’òpera italiana, identificats amb la Il·lustració i l’estètica del classicisme.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Organitza: Àmics de l’Òpera de Sarrià

Entrades: 30 €

febr.
7
Dg
La serva padrona
febr. 7 @ 18:00

Òpera: La serva padrona, de Giovanni Batista Pergolesi. Direcció musical Asunto Nese i direcció artistica Raúl Giménez, amb l’Orquestra Barcelona Concertante. Serena Sáez, soprana; Carles Pachón, baix; Xervi Dorca, personatge mut.

La serva padrona es va estrenar a Nàpols, l’any 1733. La seva funció era modesta: havia de representar-se com a entreteniment durant els descansos de l’òpera seriosa Il prigioniero superbo, però el públic va quedar embadalit i d’una manera imprevista es va convertir en el paradigma de l’òpera bufa i en l’obra més cèlebre de Pergolesi. A París va provocar en 1752, una violenta polèmica entre els partidaris de la tragèdia lírica francesa i els defensors de l’òpera italiana, identificats amb la Il·lustració i l’estètica del classicisme.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Organitza: Àmics de l’Òpera de Sarrià

Entrades: 30 €

febr.
8
Dl
Tosca
febr. 8 @ 20:00

L’Òpera entre bambolines: Tosca, de G. Puccini

L’òpera on Puccini s’aproxima més a l’estil verista, per passió, realisme, expressivitat i tragèdia on hi mor fins i tot l’apuntador. Tosca és una dona independent, lliure, apassionada, artista (és cantant), gelosa i valenta. La Roma del 1800 amb la seva convulsió política ens serveix de rerefons per posar en relleu les passions humanes, on la convicció dels amants protagonistes haurà de lluitar amb la crueltat i la lascívia d’Scarpia, cap de la policia secreta. Una música al servei del drama, amb clímax i tempos escènics que serien un ineludible referent per a les bandes sonores de la posterior indústria del cinema.

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

Activitat presencial

Preu: 4,50 €

Enllaç: aquí

març
1
Dl
Otello, de G. Verdi
març 1 @ 20:00

L’Òpera entre bambolines: Otello, de G. Verdi

Verdi tanca la seva producció operística al final de la seva vida amb dues obres inspirades en Shakespeare: Otello i Falstaff. Això és gràcies la insistència de l’editor Giulio Ricordi i del jove literat i compositor Arrigo Boito que signaria el llibret d’ambdues obres. El geni musical i teatral del Verdi més madur se’ns mostra en el seu màxim esplendor en aquesta obra cabdal, on música i drama entren en simbiosi per explicar-nos el drama i la gelosia del “moro de Venècia”.

Activitat presencial (es pot adaptar al format virtual si la normativa ho requereix)

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

Preu: 4,50 €

Enllaç: aquí

març
5
Dv
Concert Le donne di Mozart
març 5 @ 20:00

Cread(on)es: Concert Le donne di Mozart, amb Romina Krieger, soprano, Alicia Daufì, pianista i Maria Voronkova, actriu

En aquest concert farem un recorregut per les millors i més conegudes òperes del gran geni W.A. Mozart, en veu de les protagonistes femenines. Coneixerem l’amor jove i desesperat de Pamina a “La flauta màgica”, ens divertirem amb els consells de la desvergonyida Despina, la serventa de “Così fan tutte”, podrem caure rendits a la innocent seducció de Zerlina de “Don Giovanni”, i molt més… Un viatge a través de l’univers femení de Mozart.

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet (obrim la reserva de places una setmana abans de l’activitat)

Enllaç al web: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/39132/le-donne-di-mozart

març
19
Dv
Òpera i sarsuela
març 19 @ 19:00

Cant per a tothom: Òpera i sarsuela, a càrrec dels alumnes de Montserrat Aparici.

Els alumnes de Montserrat Aparici ens oferiran un concert on interpretaran fragments d’òperes i sarsueles conegudes.

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Activitat gratuïta. Cal reservar plaça telefonant o per internet, una setmana abans.

Enllaç al web: https://ccperepruna.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=41&a=445

The Four Note Opera
març 19 @ 20:00

Òpera de Cambra de Barcelona: The Four Note Opera, de Tom Johnson, versió de Paco Mir / Amics de l’Òpera de Sarrià

Tom Johnson és un compositor nord-americà que viu a París des de l’any 1983. Es va formar amb Morton Feldman, creador d’obres molt allunyades de les convencions, a l’estil del seu amic John Cage. Johnson inscriu la seva obra dins el minimalisme, terme que fou el primer a aplicar a la música, en un article publicat a The Village Voice en 1972 quan feia de crític. En aquest mateix any estrenà a Nova York The Four-Note Opera que s’ha representat en més de 30 països. El compositor qualifica aquesta obra com una comèdia un xic absurda, minimalista i satírica que es pot representar de moltes maneres, però respectant quatre condicions: les quatre notes originals, l’acompanyament pianístic, l’adequació del text a la posada en escena i l’estatisme dels cantants a l’escena final.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Entrada general: fins a 49 €

Entrades: https://amicsoperasarria.koobin.com/

Més informació: http://www.teatredesarria.cat/programacio/segona-representacio-the-four-note-opera-de-tom-johnson-versio-de-paco-mir-amics-de-lopera-de-sarria/

març
20
Ds
The Four Note Opera
març 20 @ 20:00

Òpera de Cambra de Barcelona: The Four Note Opera, de Tom Johnson, versió de Paco Mir / Amics de l’Òpera de Sarrià

Tom Johnson és un compositor nord-americà que viu a París des de l’any 1983. Es va formar amb Morton Feldman, creador d’obres molt allunyades de les convencions, a l’estil del seu amic John Cage. Johnson inscriu la seva obra dins el minimalisme, terme que fou el primer a aplicar a la música, en un article publicat a The Village Voice en 1972 quan feia de crític. En aquest mateix any estrenà a Nova York The Four-Note Opera que s’ha representat en més de 30 països. El compositor qualifica aquesta obra com una comèdia un xic absurda, minimalista i satírica que es pot representar de moltes maneres, però respectant quatre condicions: les quatre notes originals, l’acompanyament pianístic, l’adequació del text a la posada en escena i l’estatisme dels cantants a l’escena final.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Entrada general: fins a 49 €

Entrades: https://amicsoperasarria.koobin.com/

Més informació: http://www.teatredesarria.cat/programacio/segona-representacio-the-four-note-opera-de-tom-johnson-versio-de-paco-mir-amics-de-lopera-de-sarria/

març
21
Dg
The Four Note Opera
març 21 @ 18:00

Òpera de Cambra de Barcelona: The Four Note Opera, de Tom Johnson, versió de Paco Mir / Amics de l’Òpera de Sarrià

Tom Johnson és un compositor nord-americà que viu a París des de l’any 1983. Es va formar amb Morton Feldman, creador d’obres molt allunyades de les convencions, a l’estil del seu amic John Cage. Johnson inscriu la seva obra dins el minimalisme, terme que fou el primer a aplicar a la música, en un article publicat a The Village Voice en 1972 quan feia de crític. En aquest mateix any estrenà a Nova York The Four-Note Opera que s’ha representat en més de 30 països. El compositor qualifica aquesta obra com una comèdia un xic absurda, minimalista i satírica que es pot representar de moltes maneres, però respectant quatre condicions: les quatre notes originals, l’acompanyament pianístic, l’adequació del text a la posada en escena i l’estatisme dels cantants a l’escena final.

Teatre de Sarrià
c/ Pare Miquel de Sarrià, 8

Entrada general: fins a 49 €

Entrades: https://amicsoperasarria.koobin.com/

Més informació: http://www.teatredesarria.cat/programacio/segona-representacio-the-four-note-opera-de-tom-johnson-versio-de-paco-mir-amics-de-lopera-de-sarria/

març
25
Dj
Otello
març 25 @ 20:00

Conta’m una òpera: Otello, amb Maria José Anglès, de Musicològics

Dramma lirico en quatre actes amb llibret d’Arrigo Boito i basat en el drama “Othello” de W. Shakespeare. Verdi va compondre una de les entrades més grans de la història de l’òpera amb les celebrades frases d’entrada de l’heroic Otello, seguit d’un pla perfecte ple de mentides i estratègies, que condueixen a la desintegració d’un Otello obsessiu i gelós, així com a la mort de Desdemònia. L’estrena absoluta va ser el 1887 al Teatro alla Scala de Milà.

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet (obrim la reserva de places una setmana abans de l’activitat)

Enllaç al web: https://ccperepruna.inscripcionscc.com/MiramModular/buscador/buscador.jsp?g=1&c=41&a=446

An illustration of Othello and Desdemona in the old book Shakespeare, by N. Kozhevnikov, 1894, Moscow
abr.
9
Dv
Relicari sacre
abr. 9 @ 20:00

Cicle de música religiosa: Relicari sacre, amb Víctor Jiménez-Díaz (contra tenor) i Manuel Ruiz Segarra (piano).

El contra tenor Víctor Jiménez-Díaz ens proposa un viatge eclèctic, que parteix de la música dels nostres dies, amb una obra contemporània de la compositora barcelonina Mariona Vila, continua amb l’impressionisme francès, el lied, els primers compositors romàntics i el classicisme, i que culmina a l’època daurada dels grans oratoris barrocs i el virtuosisme dels castrats.

Amb obres de Haydn, Fauré, Bruckner o Vivaldi, se’ns dubte no us podeu perdre aquest concert.

Centre Cívic Pere Pruna
c/ Ganduxer, 130

Activitat gratuïta. Cal reservar entrada telefonant o per internet (obrim la reserva de places una setmana abans de l’activitat)

Enllaç al web: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/perepruna/p/40551/relicari-sacre

abr.
19
Dl
Aida, de Giuseppe Verdi
abr. 19 @ 19:00

L’Òpera entre Bambolines: Aida, de Giuseppe Verdi

Verdi, en el cim de la seva maduresa compositiva posa música a la seva òpera més exòtica, ambientada en l’Egipte mític i mil·lenari dels temps dels faraons. Més enllà de l’arquetípic triangle amorós, en aquesta òpera tornaran a aparèixer temes universals i recurrents en la producció verdiana com són la difícil relació entre pare i filla, el dilema d’escollir entre l’amor i la lleialtat a la pàtria, la gelosia, el sacrifici, etc. La música del Verdi més inspirat triomfa, ja sigui en l’espectacularitat de les escenes de conjunt com en l’emoció de les escenes més intimistes.

Activitat presencial.

Casa Orlandai
c/ Jaume Piquet, 23

Preu: 4,5 €

Enllaç: aquí