Òpera de cambra: Le Cendrillon, de Pauline Viardot.
El proper dissabte 30 de març (20 h) i diumenge 31 de març (18 h), l’Òpera de Cambra de Barcelona torna amb el segon títol de la temporada, amb una reivindicació del paper de la dona a la cultura. Es presenta Le Cendrillon de la compositora Pauline Viardot (París 1821 – París 1910), una de les millors i més influents cantants i compositores del seu temps. Després de retirar-se del cant professional l’any 1863, es dedicà de manera complerta a l’ensenyament de cant, que només dispensà a dones, al Conservatori Nacional de París i a la composició.
Le Cendrillon, original per a piano i set veus, Viardot la va concebre per representar-la a casa seva per afalagar els amics. Es va estrenar a París el 23 d’abril de 1904.
Aquesta segona òpera posa de relleu no només el paper de Viardot com a compositora, ja que massa sovint queden ocultes dins del panorama musical tan a nivell històric com en la contemporaneïtat, sinó la recuperació de patrimoni operístic que habitualment no es programa a les sales de concerts és un dels objectius principals de l’entitat promotora del cicle d’Òpera de Cambra de Barcelona
L’Òpera de Cambra de Barcelona ha volgut de manera explícita que l’equip artístic de Le Cendrillon estigui format exclusivament per dones. Així, la direcció d’escena recau en Manuela Lorente i la direcció musical en la pianista Viviana Salisi.
Síntesi argumental
L’òpera adapta el popular conte de Charles Perrault La Ventafocs, però introdueix alguns canvis.
Al saló de casa Cendrillon es dol de la seva pobresa i es pregunta si mai trobarà l’amor. Truquen a la porta. Un captaire demana alguna cosa per menjar. En realitat, es tracta del príncep que vol conèixer el tarannà de les noies que hi viuen. Més tard, el príncep torna a la casa, ara disfressat de camarlenc, per convidar tota la família a un ball a palau. El pare renega de Cendrillon i marxa al ball en companyia de les altres dues filles. Cendrillon s’adorm, però una fada la desperta i, amb la seva màgia, la vesteix de gala i li posa una carrossa per assistir al ball. Només hi ha una condició: haurà de tornar a casa a la mitjanit.
Repartiment
Cenerentola, (mezzosoprano) Helena Ressurreiçao
La fada (soprano) Anabel Real
El baró (baritono) Oriol Mallart
Armelinde, filla (mezzosoprano) Mar Esteve
Maguelonne, filla (soprano) Desiree López
El príncep (tenor) Christian Camino
El comte (tenor) Roberto Jachini
Direcció musical i piano: Viviana Salisi
Direcció artística i vocal : Raúl Giménez
Direcció d’escena : Manuela Lorente
Escenografia : Escola ELISAVA / Tutor- Carles Berga
Vestuari: Nuria Cardoner
Il·luminació i Tècnic: Ramón Pasqual
Subtítols : Victor Oller
Producció: Òpera de Cambra de Barcelona
Gires, Premsa i RRPP: Culturae
Durada total de l’espectacle: 70 minuts
Teatre de Sarrià
carrer del Pare Miquel de Sarrià, 8
Amics de l’Òpera de Sarrià
Entrades: https://amicsoperasarria.koobin.com/