Divendres 01, desembre 2023
15.3 C
Sant Gervasi
15.3 C
Sarrià

Pietat Fornesa i els principis d’Hokusai

0
Quan:
14 de juny de 2015 @ 10:00 Europe/Madrid Franja horària
2015-06-14T10:00:00+02:00
2015-06-14T10:30:00+02:00

Exposició: Pietat Fornesa i els principis d’Hokusai. Enguany se celebra el centenari del naixement de Pietat Fornesa Alviñà, nascuda a Lleida el 8 de desembre de 1915 però que va viura gran part de la seva vida a Sant Gervasi.

Del 2 al 30 de juny, de dilluns a divendres, de 9 a 20 h, i dissabtes, de 9 a 14 h

Filla d’un banquer que es traslladà a Barcelona el 1919, de ben petita Pietat Fornesa manifesta interès per la pintura i es comença a formar a l’Escola de Llotja, estudis que va haver d’abandonar a causa de la Guerra Civil.

El 1937 es va casar amb el músic i enginyer Joaquim Homs. Acabada la guerra, el 1940, i per qüestions polítiques es desplacen a València, on Pietat Fornesa aprofita per enllestir els estudis i treure’s el títol de professora de dibuix a l’Escola Superior d’Art. Col·labora en l’economia domèstica venent composicions fetes amb paper retallat.

El 1942 tornen a Barcelona i treballa esporàdicament com a il·lustradora de llibres infantils per a Ediciones del Zodíaco.

El 1948 agafa les febres de Malta i dedica la llarga convalescència a aprofundir en l’estudi dels grans mestres de la pintura, dels quals fa moltes recreacions. Pinta interiors i paisatges del seu barri, Sant Gervasi, i dels seus llocs d’estiueig: Cambrils dels Pirineus, Sant Llorenç de Morunys, Alp, la Molina, Lloret de Mar, Tamariu, Blanes, etc. Dibuixa i pinta principalment sobre paper amb oli lleugerament diluït.

Per conviccions personals, basades en un principi creatiu d’Hokusai segons el qual s’és aprenent fins als 63 anys; fins als 80, no comencem a progressar; als 82, penetrem en el secret de les coses; als 100, potser aconseguim els límits del miracle, i als 110, la línia és vivent, Pietat Fornesa va defugir sempre exhibir la seva obra, malauradament va morir molt jove, als 51 anys, el 7 de maig de 1967, i no va poder completar fins al final les fases evolutives de la teoria hokusaiana.

La seva obra ha estat divulgada després del seu traspàs, principalment gràcies al seu marit i la seva filla, que n’han promogut estudis i exposicions.

Roser Pintó Fàbregas, Unitat Gràfica amb la col·laboració de Pietat Homs Fornesa

 

Biblioteca de Catalunya
Carrer de l’Hospital, 56

PietatFornesa

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.