Dissabte 27, juliol 2024
24.6 C
Sant Gervasi
24.5 C
Sarrià
Publicitat

El tramvia per la Diagonal és una millora populista

"A Barcelona li convindria més construir noves línies completament al revés de les proposades fins ara", diu Jordi Llorach

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el 16.2.2019 9:00

El Racó del Veí

Jordi Llorach i Cendra

El tramvia és un mitjà de transport públic amb molts avantatges, però amb l’inconvenient que, per haver de circular sempre pel traçat de les vies, sovint origina un efecte ‘muralla’. Amb aquestes característiques, opino que a Barcelona li convindria més construir noves línies completament al revés de les proposades fins ara, és a dir, no fent-les passar per la Diagonal sinó que comuniquessin radialment amb els barris perifèrics i les poblacions veïnes. D’aquesta manera, el centre de la ciutat quedaria només per a mitjans de transport més àgils i menys condicionats. Plantejant-ho d’aquesta manera i allargant les línies actualment existents, la plaça de Francesc Macià seria l’origen de les comunicacions amb el Baix Llobregat i la plaça de les Glòries —o la zona de Verdaguer— dels indrets del Besòs. També, altres llocs de la ciutat podrien tenir missions similars: per exemple la plaça d’Espanya, amb l’inici dels trajectes que anirien enllà de L’Hospitalet de Llobregat i Fabra i Puig dels que ho farien cap a Montcada i Cerdanyola. Amb tot, la meva conclusió és que no cal el tramvia per la Diagonal. És més una suposada millora populista i amb finalitats electoralistes que el fruit d’una encara pendent planificació del transport públic i de la mobilitat tant de la ciutat com de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.