Dilluns 22, abril 2024
9.1 C
Sant Gervasi
9 C
Sarrià
Publicitat

L’emoció del Quico, el conductor de TMB del bus de barri 118 de les Planes en jubilar-se

Desenes de veïns dels barris de muntanya el van esperar per sorpresa en una parada per reconèixer la seva "humanitat"

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

Sergi Alemany

“Quins cabrons!”, era la primera reacció del Quico Álvarez, encara al volant del bus de barri 118 aquest diumenge al migdia, quan s’acostava a la parada del Torrent del Rovelló, a l’altura de l’estació dels FGC del Baixador de Vallvidrera, en el que era el seu últim trajecte com a conductor professional de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) abans de jubilar-se. Les seves paraules s’entenen molt millor quan es veuen els vídeos gravats per desenes de veïns que a aquella hora l’esperaven en aquest punt -on s’havia de fer el relleu de conductor- per ovacionar-lo i reconèixer-li la seva “humanitat”.

Publicitat

El detall dels veïns de Mas Guimbau, Mas Sauró i el Rectoret, a les Planes, però també de veïns de Vallvidrera, on s’inicia (o s’acaba) el recorregut del 118, va ser rebut de manera totalment inesperada pel Quico, tal com s’aprecia en les imatges. “Avui difícilment veuràs res més bonic que això” escrivia a Twitter el veí de Mas Sauró, Joni Sahunt. Un exemple més de la comunió que existeix als barris de muntanya de Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

Els veïns destaquen del Quico, que durant uns anys havia conduït també el bus de barri 128 que connecta Vallvidrera amb el Rectoret, actes com acompanyar a la gent gran fins a porta de casa en comptes de deixar-los a la parada, o donar el seu telèfon mòbil als veïns perquè l’avisessin si “feien tard” i els havia d’esperar uns minuts abans de posar en marxa l’últim bus de la nit.

Reivindicació història de més freqüència de pas

El bonic moment viscut també ha estat aprofitat a les xarxes socials per l’Associació de Veïns de Mas Sauró que recorda la reivindicació veïnal d’establir una major freqüència de pas del bus de barri -l’actual és de 45 minuts- i la recuperació del Nitbus, un servei suspès en plena pandèmia de la covid-19.

Si algú mai gosa posar en dubte la necessitat i l’estima per un servei com és el del bus de barri a les zones de muntanya de Barcelona, prou malmeses i abandonades d’inversions de manera crònica, que senzillament recuperi aquestes imatges.
Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.