Societat
Sergi Alemany
- L’Ajuntament allunya el retorn del Nitbus a Vallvidrera i estudia substituir-lo per un taxi a demanda
- La comissió de Mobilitat demana augmentar la freqüència de busos als barris de muntanya
“Quins cabrons!”, era la primera reacció del Quico Álvarez, encara al volant del bus de barri 118 aquest diumenge al migdia, quan s’acostava a la parada del Torrent del Rovelló, a l’altura de l’estació dels FGC del Baixador de Vallvidrera, en el que era el seu últim trajecte com a conductor professional de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) abans de jubilar-se. Les seves paraules s’entenen molt millor quan es veuen els vídeos gravats per desenes de veïns que a aquella hora l’esperaven en aquest punt -on s’havia de fer el relleu de conductor- per ovacionar-lo i reconèixer-li la seva “humanitat”.
El detall dels veïns de Mas Guimbau, Mas Sauró i el Rectoret, a les Planes, però també de veïns de Vallvidrera, on s’inicia (o s’acaba) el recorregut del 118, va ser rebut de manera totalment inesperada pel Quico, tal com s’aprecia en les imatges. “Avui difícilment veuràs res més bonic que això” escrivia a Twitter el veí de Mas Sauró, Joni Sahunt. Un exemple més de la comunió que existeix als barris de muntanya de Sarrià-Sant Gervasi.
Els veïns destaquen del Quico, que durant uns anys havia conduït també el bus de barri 128 que connecta Vallvidrera amb el Rectoret, actes com acompanyar a la gent gran fins a porta de casa en comptes de deixar-los a la parada, o donar el seu telèfon mòbil als veïns perquè l’avisessin si “feien tard” i els havia d’esperar uns minuts abans de posar en marxa l’últim bus de la nit.
Reivindicació història de més freqüència de pas
El bonic moment viscut també ha estat aprofitat a les xarxes socials per l’Associació de Veïns de Mas Sauró que recorda la reivindicació veïnal d’establir una major freqüència de pas del bus de barri -l’actual és de 45 minuts- i la recuperació del Nitbus, un servei suspès en plena pandèmia de la covid-19.