Publicitat

Un espai per gaudir recordant

Centre de dia La Magnòlia

spot_img

Publicat el 5.12.2018 9:00

Gent Gran

Roser Díaz

L’any 1999, el senyor Grau, gerent de Spa (Institut de Sociologia i Psicologia Aplicades), una institució orientada a la dependència amb més de 50 anys de trajectòria, va obrir el centre al carrer Amigó 17. Era una aposta arriscada. De fet, la forquilla de negoci que suposava un centre de dia en un barri on molta gent tenia minyona o cuidadora particular, era escassa. La crisi del sector i l’estat de salut feble de Grau van precipitar el tancament del centre el juliol del 2014.

Publicitat

Però hi havia altres projectes, la Núria Ribot Barón i Eva Bayona i Pons, psicòlogues del centre de dia Spa i part del personal, amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials de la Generalitat i les famílies dels usuaris del centre de dia entre d’altres, van poder reobrir un mes més tard, l’agost del 2014, el que avui coneixem com La Magnòlia, centre de dia especialitzat en l’atenció a persones amb deteriorament cognitiu. A l’entrar al centre es nota una sensació de confort i pau molt evident. Sembla com un refugi per aquelles persones amb mancances que no els permeten seguir el ritme frenètic de la vida actual.

Publicitat

Quan un dels nostres grans té problemes com ara recordar aspectes rellevants de la seva biografia o presenta problemes per expressar-se o comprendre, pot tenir una malaltia degenerativa. És aleshores quan s’ha de començar a potenciar les capacitats cognitives que encara estan preservades i intentar buscar estratègies per compensar les que ja s’han alterat. D’aquesta manera podem aconseguir una millor qualitat de vida.

Per saber quin és l’abast del deteriorament, és necessari tenir una valoració neuropsicologia inicial, ja que per les famílies és complicat valorar-ho de forma objectiva. D’aquesta manera es pot assignar a cadascú l’espai i les activitats adients i així evitem dinàmiques o situacions que frustren i que no ajuden al procés terapèutic. El centre està obert de dilluns a divendres de 9 a 18 i ofereix un total de 50 places. D’aquestes, 30 són privades i 20 són col·laboradores i s’accedeix per la Llei de Dependència que gestionen els Serveis Socials.

S’hi realitzen diferents activitats de memòria, de reminiscències, d’atenció de llenguatge, tertúlies, etc.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Els gínjols: curiositats i usos medicinals

D'on ve l'expressió "més content que un gínjol?"

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

Una maleta estratègica, el relat d’Elsa Corominas

"L’estiu va ser extraordinari. La va trucar, van quedar, es van caure bé i van intercanviar maletes, llibres, roba, impressions i històries. Per Nadal van omplir les dues maletes verdes conjuntament per anar a casar-se a Ciutadella"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]