Publicitat

Els Castellers de Sarrià reben la Medalla d’Honor de Barcelona: “Gràcies per fer reviure la tradició”

L'entitat, que enguany celebra els 25 anys d'història, ha estat reconeguda per "construir barri a través dels valors dels castells", en paraules de Collboni

spot_img

Publicat el 26.11.2024 20:46

Societat

Natalia Avellan 

Els Castellers de Sarrià han rebut, aquest dimarts a la tarda, la distinció de la Medalla d’Honor de Barcelona, de mans de l’alcalde Jaume Collboni. L’acte anual de reconeixement a les persones i organitzacions, que han contribuït al foment de la participació i al desenvolupament dels valors cívics de la ciutat, ha posat en valor la tasca essencial de la colla castellera “pel manteniment de la cultura popular“. La fotògrafa de Sant Gervasi, Rosa Castells, també ha estat distingida aquest any amb el mateix reconeixement.

Publicitat

Des del Saló de Cent de l’Ajuntament, situat a la plaça Sant Jaume, l’alcalde Jaume Collboni, en el seu discurs inaugural, ha emfatitzat la importància de mantenir viva la identitat dels barris. “Per continuar avançant cap al futur, hem de preservar el passat, les seves tradicions i la nostra memòria col·lectiva, en definitiva, la nostra identitat, que s’expressa de formes molt diferents a la ciutat”, ha declarat Jaume Collboni.

Publicitat

Per aquest motiu, en coincidència amb la celebració dels 25 anys dels Castellers de Sarrià, ha reconegut la seva tasca en la construcció del teixit veïnal del districte. “Gràcies a la Colla Castellera de Sarrià, per reviure la tradició castellera i construir barri a través dels valors dels castells”, ha afegit. Han sortit a recollir el premi Bibi Solanes, expresidenta de la junta i Dani Ortiz, actual president, des del passat divendres 22 de novembre.

Alguns membres de la colla dels Castellers de Sarrià durant l’entrega de les Medalles d’Honor de l’Ajuntament 2024 @ Sílvia Molina

Vint-i-cinc anys en el teixit sociocultural del districte

Els Castellers de Sarrià són una colla històrica al districte, que va ser creada la tardor de 1999. L’objectiu inicial encara es manté viu avui dia: fer arrelar a Sarrià – Sant Gervasi una de les activitats principals del patrimoni cultural català, la tradició castellera. Després de mantenir l’activitat fins al 2005, la colla va desaparèixer durant un temps, fins que es va refundar el 2016.

Des d’aleshores, la plaça del Consell de la Vila acull les diades castelleres, on es transmeten els valors de cooperació, cohesió, integració solidària i enfortiment del teixit associatiu del barri. Aquest any, en l’àmbit esportiu, la colla travessa el seu millor moment, ja que es van consolidar com a colla de 7, durant la diada de Festa Major, el 13 d’octubre.

Tanmateix, encara resten a l’espera d’obtenir un local d’assaig propi abans d’acabar el mandat actual, tal com els ha promès l’Ajuntament. 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

El veïnat de Sarrià fa pinya perquè Can Raventós sigui un refugi climàtic i espai per a la cultura popular

La Plataforma Defensem Can Raventós prepara accions i mobilitzacions que compten amb el suport d'una trentena d'entitats i la majoria dels partits de l'oposició

“Fer castells és un petit miracle”

Conversa amb Eduard Novell i Dani Ortiz, cap de colla i president dels Castellers de Sarrià

El Govern de Collboni rebutja catalogar el Parc de l’Oreneta com reclamava Junts

Els socialistes plantegen la possibilitat "d'estudiar" un augment del nivell de protecció en un futur
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]