Publicitat
spot_imgspot_img

Al meu familiar li han diagnosticat alzheimer. Què puc fer-hi?

És fonamental, tant per la persona malalta com per la família, no sentir-se sol davant aquest procés

Publicat el 24.11.2018 9:00

Gent Gran

Roser Guerra

A l’Estat espanyol més de 800.000 persones estan diagnosticades de malaltia d’alzheimer. A tot el món, més de 46 milions tenen un diagnòstic de demència, el que converteix aquestes malalties en una crisi de salut mundial que cal abordar.

Un diagnòstic de malaltia d’alzheimer canvia la vida, no només a la mateixa persona, sinó també als seus familiars i amics. Hi ha molta informació i recursos de suport disponibles: ningú hauria d’enfrontar-se a la malaltia en solitud.

Publicitat

Conviure amb una persona amb alzheimer és una de les proves més dures a les que es pot enfrontar una persona. Amb freqüència genera forts sentiments que van des de l’abatiment i la culpabilitat, al desig que arribi el final.

És fonamental, tant per la persona malalta com per la família, no sentir-se sol davant aquest procés i comptar amb tota l’ajuda i suport possibles.

Si hom es troba en aquesta situació, els consells són:

1. Tenir al nostre poder tota la informació possible i necessària per entendre la malaltia. Per això és important que en el moment del diagnòstic, se sol·liciti al metge la resolució dels primers dubtes que puguin sorgir. Informar-se sobre els tractaments que puguin ser més efectius per alleugerir els símptomes i alteracions de conducta.

2. El suport social és un important factor protector de sobrecàrrega per a la família i ajuda a suportar millor els efectes que tenen la malaltia, tant en la persona malalta com en la mateixa família. Des de la Fundació Uszheimer s’ajuda a les famílies a afrontar l’impacte de la malaltia a partir de programes de suport psicosocial, amb professionals especialitzats que sabran acompanyar en el procés.

3. Acudir a Serveis Socials del districte i sol·licitar cita amb el treballador social, que és qui informarà sobre els recursos, serveis (teleassistència, ajuda a domicili, accés a centres de dia o residències…), informant de com es pot accedir a les ajudes, quins són els requisits, quins són els drets i deures dels beneficiaris i quins tipus d’ajudes configuren l’atenció a la dependència, així com les diferents prestacions econòmiques a les quals es pot optar. Tots aquests serveis i prestacions es troben sota el paraigua de la Llei de dependència, que és el tret de sortida per universalitzar el dret d’atenció a les persones amb dependència; és a dir, totes aquelles que no poden fer soles les activitats bàsiques de la seva vida diària

4. I el més important, donar tot l’afecte i suport possible al seu familiar. Ha de pensar que vostè serà la llum en la foscor que els suposa l’alzheimer.

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí. Entre tots garantirem el futur de la publicació!
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

Una mirada des de l’interior de l’Alzheimer

L’acompanyament ha de basar-se en el respecte, la dignitat i l’empatia: reconèixer la seva història de vida i posar el focus en les capacitats preservades és essencial per oferir una atenció més humana

Radars presenta el IV Concurs de Microrelats per repensar la vellesa

La iniciativa, emmarcada en Sant Jordi i Santa Jordina, convida la ciutadania a escriure relats que trenquin estereotips i mostrin noves mirades sobre l’envelliment

Mantenir-se actiu és sinònim de benestar 

És necessari promoure una vida activa, amb activitats significatives i adaptades, per afavorir l’autonomia, el benestar emocional i la participació social en edats avançades
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí