Publicitat

Carpas para la Wehrmacht

Publicat el 16.4.2018 9:30

Les ressenyes de Casa Usher

Ens trobem davant d’una obra singular composta per nou relats autobiogràfics, narrats en primera persona i dedicats en homenatge al pare de l’autor: Leo Popper. Un personatge bohemi, astut, seductor, just i un punt disbauxat. Gran aficionat al camp i a la pesca i un excel·lent venedor de qualsevol cosa que calgui vendre, Leo és una persona capaç de gaudir inclús quan les condicions li són més adverses, i de posar bon humor i un punt genial també davant les adversitats.

Ota Pavel és el petit de tres germans. Viuen a Txecoslovàquia, en una cabana al costat del riu Berounka, i té una infància plena d’aventures i descobriments al costat del seu pare.

Però arriba la invasió nazi i Ota es queda amb la seva mare (d’origen cristià) mentre que els seus dos germans i el seu pare són tancats a un camp de concentració. Encara que tots n’acabaran sortint, és un fet que marca les seves vides, però que no els ensorra en les ganes de viure-les. La lliçó de Leo és el seu instint de supervivència i el seu esperit lliure, que fa que acabi renunciant a les seves idees i creences per trobar la manera de viure.

Publicitat

L’autor es converteix aviat en un conegut cronista esportiu del seu país, però amb 34 anys li comença a brotar una malaltia mental que posa fi a la seva carrera professional i quan ja està internat escriu aquests relats i la novel·la Cómo llegué a conocer a los peces, també autobiogràfica.

Seguint l’esperit del seu pare escriu sense tristesa i amb humor, i ho fa sobre fets quotidians i a partir dels records i dels sentiments d’admiració i estimació cap a ell. És una escriptura senzilla, directa i rica en registres i girs col·loquials. I és sobretot un cant a la vida.
Llegiu a Ota Pavel. Feu-vos aquest favor.

I si ho voleu, teniu l’oportunitat de venir al Club de Lectura que farem el pròxim 19 de març amb Daniel Osca, l’editor de Sajalín Editores.l

Carpas para la Wehrmacht, d’Ota Pavel, Sajalín editores

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig
spot_img

Malestar entre les colles de foc i l’organització de la Festa Major de Sant Gervasi

Les colles de cultura popular lamenten haver sigut "excloses" del programa d'enguany mentre els organitzadors reivindiquen el seu dret a decidir i apunten a motius "econòmics" i "lògistics"

Open Barri a Sarrià i Vallvidrera: programa d’activitats i espais oberts

Les portes obertes amb visites gratuïtes seran el cap de setmana del 27 i 28 de juny

La Fundació Rocamora celebra el seu 50è aniversari

La Fundació té com a missió preservar la figura i el llegat artístic i patrimonial de Manuel Rocamora

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí