Publicitat

Cassoles dorm, el jovent desperta

Divendres 26 d'octubre Arran Cassoles es va presentar al barri

spot_img

Publicat el 26.11.2018 9:00

Notícies de Sant Gervasi

Arran Cassoles

Ara ja fa uns mesos l’Assemblea de Joves de Cassoles, que aquest any celebra el seu cinquè any, va decidir organitzar-se amb l’Organització Juvenil de l’Esquerra Independentista, Arran. D’aquesta manera es va crear la local d’Arran Cassoles al barri de Sant Gervasi de Cassoles. Després d’uns primers mesos de treball, consolidació i preparació, el 26 d’octubre el col·lectiu va realitzar l’Acte de Presentació a la Plaça Frederic Soler.

Publicitat

A dos quarts de 7 començava la taula rodona formada per 4 dones, totes elles relacionades amb el barri o bé el districte. En primer lloc, la Laia, membre de la Plataforma No Tenim Lloc i membre de l’Ateneu Popular de Sarrià, va parlar sobre la sociologia que conforma el districte i les dificultats que tenim el jovent per militar. Si bé tants i tants col·lectius treballen el teixit i sentiment de barri, arriba un moment en què aquests “ens veiem obligats a abandonar-lo perquè no som capaces de pagar el lloguer del pis”, afirmava la Laia. A més a més, la primera ponent va aprofitar per denunciar que al barri som “mirats amb lupa” pels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana perquè “som una amenaça”. Finalment, va aprofitar per denunciar la presència feixista al districte.

Publicitat

“Els drets no es demanen, els drets s’exerceixen”

 

A continuació, Eulàlia Reguant, militant de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), regidora a l’Ajuntament de Barcelona per CUP Capgirem Barcelona i exveïna del barri, va felicitar Arran Cassoles, així com també tot el teixit associatiu que s’ha desenvolupat al barri, per aconseguir millorar l’associacionisme que fa 20 mancava tant. L’Eulàlia va voler posar sobre la taula el debat sobre un concepte emprat pel poder, l’“espai públic”. Aquest concepte, va dir, s’utilitza com a excusa per permetre que el feixisme acampi lliurement pels nostres barris.

En tercer lloc, l’Estel, ex-militant del barri i actualment encausada per participar a la vaga del 8 de novembre a Sants, va exposar la situació repressiva en què ella i els seus companys vaguistes es troben, tot denunciant l’aparell repressor espanyol. L’Estel va aprofitar per reflexionar sobre què és i què implica la repressió: “Volen desgastar-nos i desmobilitzar-nos, però jo tinc clar que si tornen a tallar les vies, jo també les tallaré”.

En darrer lloc, una militant d’Arran va encarregar-se de parlar sobre la importància de militar al barri i com aquest s’ha anat transformant des que existeix l’assemblea. A més, va explicar els motius pels quals l’Assemblea de Joves va decidir organitzar-se a través d’Arran. La militant, va voler mencionar tots aquells col·lectius que també donen vida al barri, com ara La Pira Feminista, el Casal Popular La Tecla o bé SoundGervasi, entre altres, amb qui han compartit diversos projectes i campanyes. Finalment, va denunciar la presència feixista al barri i la impunitat que té aquesta, fent èmfasi en alguns dels atacs que les persones del CDR de Cassoles han viscut.

A continuació, Arran Cassoles va convidar un grup de joves cantautores de la ciutat, Calabruixa, que a dos veus i una guitarra espanyola van musicar poemes de Maria Mercè Marçal i Silvia Pérez Cruz, entre altres.

Per últim, el col·lectiu va fer la lectura del manifest, el grup de suport de les Vaguistes 8N Sants va preparar el sopar antirepressiu i les joves cassolaires van estar fent barri fins a les 11 de la nit.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

S’ajorna el judici dels 9 encausats del Sindicat d’Habitatge de Cassoles

Es trasllada al 26 de juny perquè només s'han pogut citar a 4 dels activistes que intentaven evitar el desnonament d'una família

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles engega una campanya de micromecenatge per acompanyar 9 encausats

Els activistes, que van intentar aturar un desnonament d'una família en situació de vulnerabilitat amb tres menors a càrrec, s'enfronten a gairebé 4000€ en multes i 12 anys de presó
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]