Publicitat

Collboni situa la reforma de Balmes com una de les inversions clau del mandat

L'alcalde confirma la inclusió d'aquest projecte de reurbanització entre la plaça Molina i la plaça Joaquim Folguera, al Pla d'Inversions Municipals 2023-2027

spot_img

Publicat el 29.2.2024 20:26

Política

Sergi Alemany

L’esperada reforma del carrer Balmes en el batejat popularment com a ‘tram de l’oblit’ entre la plaça Joaquim Folguera i la plaça Molina, al seu pas pel Farró i Galvany, serà una de les inversions clau a fer a la ciutat en aquest mandat, gairebé deu anys després de l’aprovació inicial del projecte amb els veïns de la zona, en època de l’alcalde Xavier Trias, i 27 anys després de la primera petició de millora del carrer a l’alcalde Pasqual Maragall l’any 1997. L’anunci l’ha fet Jaume Collboni en la trobada anual amb mitjans de comunicació organitzada pel Col·legi de Periodistes, sota el nom ‘L’alcalde respon’.

Publicitat

El desplegament d’un Pla d’Inversions Municipals 2023-2027 amb caràcter “molt ambiciós” és un dels titulars que ha volgut donar l’alcalde de Barcelona, anunciant que es destinaran gairebé 3.000 milions d’euros als barris. És dins d’aquest pla que s’acollirà la reforma de Balmes una autopista urbana de cotxes amb voreres estretes i pocs passos de vianants pels ciutadans-, tal com havia avançat la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, a finals de l’any passat durant la celebració d’un Consell Plenari a la Seu del Districte.

Publicitat

En aquell moment, Gay ja va advertir però que faltava que el PSC trobés aliats en l’oposició a l’hemicicle de la plaça Sant Jaume per aprovar els pressupostos de Barcelona pel 2024. Ara que ERC i BComú hi han donat llum verda, a l’espera de la votació definitiva que tindrà lloc al ple del 22 de març, Collboni ha volgut remarcar-ho al costat de l’anunci d’altres obres que es faran a la ciutat en els pròxims tres anys. Els republicans, a més, van posar com a condició per aprovar els comptes la reforma de Balmes i, també en clau de districte, un programa específic de millora del barri de les Planes.

Circulació de cotxes al carrer Balmes a l’altura de Pàdua © Sergi Alemany

Deixar enrere l’autopista urbana i guanyar espai pel verd

La reforma del carrer Balmes, que travessa Barcelona des de pràcticament la muntanya fins al rovell de l’ou de la ciutat, a tocar de la plaça Catalunya, ha avançat en els últims anys en tots els trams, menys de la plaça Molina en amunt. El 2018, el govern d’Ada Colau va recuperar-ne el projecte executiu, però el pas fugaç de tres regidors de districte (Gerardo Pisarello, Daniel Mòdol i Jaume Asens) en un mandat de quatre anys, va fer impossible avançar l’obra.

En el segon mandat dels comuns, la irrupció de la pandèmia de la covid-19 va ser l’argument utilitzat a cada plenari pel regidor Albert Batlle per defensar una “falta de pressupost” per fer realitat la reforma de Balmes, fins que el setembre del 2022 hi va tancar definitivament la porta.

Només unes setmanes abans de la campanya electoral del 28-M, l’Ajuntament van instal·lar tres dels quatre semàfors amb pas de vianants demanats pel veïnat constituït en la Plataforma Balmes Ja! per millorar la seguretat i connectar millor els barris de Galvany i el Farró. Els veïns també reclamen verd en unes voreres actuals sense arbres, on tot just fa uns mesos els contenidors d’escombraries s’han començat a baixar a la calçada, igual que les motos aparcades.

El carrer Balmes entre plaça Molina i Joaquim Folguera © Mireia Monjo

El tram de la part més alta de Balmes, pendent de projecte de reforma 

Després de la reforma de Balmes entre la plaça Molina i la plaça Joaquim Folguera, encara quedarà pendent reurbanitzar el carrer Balmes entre el Mercat de Sant Gervasi i la plaça Kennedy, el tram superior d’aquesta via.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]