Publicitat

Comunicar per vendre més

spot_img

Publicat el 18.6.2018 18:00

Comunicació

Marta Royo Espinet

Tots intentem vendre enmig d’un context de crisi. Jo, publicitat; el celler, bons vins; el supermercat, la seva marca blanca; i una fira, espais.

Publicitat

Comunicar bé allò que vens és clau per vendre més.

Publicitat

Les diferents estratègies, cada cop més, se centren a saber què vol realment el client, així com a millorar les tècniques de qui més el coneixen: els venedors.

Vendre té un punt d’art. Però, com altres disciplines, també té tècnica. Quan la coneixes, vens millor.

I una part de la tècnica és la de saber comunicar. La disciplina que a mi m’ocupa. Si comuniques bé el que vens, probablement tens molt de guanyat.

Els temps, les eines, el context o les condicions canvien, però la fórmula bàsica és la mateixa. Independentment del moment, cal comunicar bé per emocionar, enganxar i convèncer.

Aquí, et proposo 8 pistes per convèncer la teva clientela comunicant el que vens:

1. Desperta l’interès
Allò de què dir de la teva marca i de com dir-ho. Si pot ser, diferencial, únic i, sobretot, memorable… potent, que acompanyi la teva marca.
Ulabox, “L’antisúper”, o Apple, “Think different
2. Ofereix una solució
No parlis en termes de problema. Parla sempre en termes de solució. Què puc fer jo per a tu per satisfer la teva necessitat.
“Si et prens un ACTIVIA al dia, acabaràs amb els problemes d’estrenyiment”
3. Busca testimonis
Els testimonis són una prova magnífica de què el que dius és cert. Terceres parts no interessades parlant dels resultats que han aconseguit utilitzant els teus serveis. És un dels millors arguments de venda.
“Mosaiking Comunicació m’ha ajudat a vendre més i millor”
4. Que la teva oferta sigui gairebé immillorable
Fes una oferta que no puguin resistir. Així de senzill. Aquí et jugues el negoci. Potser, un dels elements més importants de l’oferta és la seva senzillesa. Ha de ser simple. S’ha d’entendre a la primera.
“Pots pagar a terminis sense cap tipus de recàrrec”
5. Posa en valor el que vens
Ens costa quantificar el valor, però entenem perfectament les comparatives de preus. Si el teu servei i mercat t’ho permet, pot tenir sentit que tradueixis el valor en preu.
“Pels 15 euros d’un menú que ‘vola’ en 30 minuts, tens al teu abast una aventura fantàstica (un llibre)”
6. Ofereix garantia
Aquest apartat és una màxima. Els productes i serveis bons tenen grans garanties. Els dolents, no. Per què? Perquè els productes i serveis bons ho són.
“Si no quedes satisfet, et tornem el doble del preu que has pagat”
7. Call to action
Cal dir a la clientela que actuï, que actuï ja! Cal dir-li què és el que ha de fer. Com es pot posar en contacte amb tu. Quins són els passos correctes per comprar els teus serveis.
“Omple el formulari i rebràs un descompte per e-mail per la teva primera compra”
8. Parla en termes de cost d’oportunitat

Com que sóc economista de formació, m’agrada parlar en termes de cost d’oportunitat. Recorda al teu públic el que es perdran si no es decideixen per la teva oferta. Deixa’ls clar que estan a un pas de poder solucionar els seus problemes. Recorda’ls que és fàcil fer-ho. Que els resultats es veuran aviat i que el valor de la teva oferta és atractiu.

“Si ho compres a la botiga de la cantonada, potser no ho rebràs a les 19 h en punt com has demanat”

I tu? Com comuniques el que vens?

Marta Royoi Espinet és economista i publicitària, mosaiking.com

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

Teixir el futur

Quan una peça es teixeix amb ànima, es porta amb sentit. El futur de la moda passa per les mans: l'opinió de Marta Royo Espinet

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]