Publicitat

Dones grans i soles, un dels principals perfils que atén el PIAD a Sarrià – Sant Gervasi

Aquest servei municipal d'atenció a les dones registra menys demanda a Sarrià - Sant Gervasi que en altres districtes de la ciutat

spot_img

Publicat el 17.3.2021 10:39

Societat

Carme Rocamora

Un espai de confidencialitat, cures i escolta activa. Així descriu la tècnica del PIAD de Sarrià – Sant Gervasi, Lourdes Sánchez, què es trobarà una usuària que es posi en contacte amb aquest servei municipal. L’Ajuntament de Barcelona té diversos serveis d’atenció, intervenció i acompanyament a les dones i els PIADs en són un dels descentralitzats, amb punts a cada districte. A Sarrià – Sant Gervasi, l’any 2020, les encarregades d’aquest servei que es troba físicament a la Seu del Districte van atendre un total de 216 dones, mentre que l’any 2019 en van ser 300.

Publicitat

En els Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD), on hi ha una treballadora social, una advocada i una psicòloga, s’ofereix de manera gratuïta informació i assessorament de tota mena a les dones que s’apropen o hi contacten. És un espai, explica Sánchez, en què es cuida molt l’atenció, que treballa amb visió de perspectiva de gènere i on s’atén qualsevol tipus de consulta. Aquesta tècnica està al PIAD de Sarrià – Sant Gervasi des del gener de 2020, però abans ja havia treballat en aquest servei al districte de Nou Barris, “un canvi molt dràstic”, assegura, per la situació de les dones que hi assisteixen, ja que al nostre districte, on en general hi ha més nivell adquisitiu, moltes dones opten per accedir a serveis privats, pel que Sarrià – Sant Gervasi és un dels districtes amb menys demanda d’aquest servei municipal: “Quan tens un nivell adquisitiu alt és més fàcil separar-te, optar a un altre pis… Alguns problemes es poden resoldre de manera més ràpida”.

Publicitat

Malgrat això, de les dones que han fet ús d’aquest servei, Sánchez destaca la gent gran. La solitud de dones grans al districte és un problema evident, que es veu també reflectit en la demanda de serveis com Radars. Durant els mesos de confinament des del PIAD de Sarrià – Sant Gervasi van detectar un augment de trucades d’aquestes dones de més de 80 anys, que estaven aïllades i no tenien cap companyia. Les trucades a aquest servei, on només hi treballen dones, també van ser de dones que passaven crisis del seu cicle vital, perquè es quedaven sense feina, per ansietat i malestar emocional, dones sobrepassades per la situació de la pandèmia, o per pèrdua de familiars.

Aquestes van ser les principals atencions però també d’altres. Com per exemple dones que volien aclarir si estaven passant per situacions de violència a les seves llars: “Dones que no saben detectar si són situacions de violència o no, pel que ajudem a identificar situacions”.

Des del PIAD també s’encarreguen de realitzar tallers de creixement personal, d’apoderament de la dona, de defensa personal, de risoteràpia o dels diferents tipus d’amors i relacions, entre d’altres.

Notícies relacionades

spot_img

Teixir el futur

Quan una peça es teixeix amb ànima, es porta amb sentit. El futur de la moda passa per les mans: l'opinió de Marta Royo Espinet

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Fibromiàlgia i estimulació cognitiva: claus per millorar la qualitat  de vida

L'objectiu de l'estimulació cognitiva és ajudar a estabilitzar o millorar els símptomes i el deteriorament cognitiu

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí