22.9 C
Sant Gervasi
| Dilluns 04 de juliol de 2022 |
Publicitat

El bus a demanda arribarà als barris de muntanya el 2022

El nou servei substituirà les línies del Bus de Barri 118 i 128

Publicitat
Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia o Europa Press. Actualment, treballo com a redactora de política a ElNacional.cat. Però sobretot aprenc a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Societat

Carme Rocamora

Les línies del Bus de Barri 118 (Plaça de Vallvidrera – Camí de Can Castellví) i 128 (Escola Nabí – Plaça Major del Rectoret) es convertiran en línies de transport a demanda que entraran en funcionament l’any 2022. Ho ha anunciat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aquest dimarts, després d’haver analitzat els “bons resultats” de l’experiència de transport a demanda a Torre Baró (Nou Barris).

Tot i que en un primer moment TMB va dir que el bus entraria en funcionament a finals de 2021, Districte va desmentir aquesta informació a El Jardí i va detallar que el que es farà aquest any és un estudi de viabilitat per posar el sistema en marxa l’any vinent, supeditat tot a que els terminis dels estudis que s’estan realitzant actualment es compleixin i que el bus a demanda de Montbau -previst pel setembre d’aquest any- funcioni correctament. 

Publicitat

Així doncs, l’Ajuntament vol aplicar aquest model a les línies de Bus de Barri -actualment n’hi ha 24 a Barcelona- amb l’objectiu de transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat. La transformació busca un model més personalitzat, ja que l’usuari demana quan vol viatjar i a on; més ràpid, perquè no hi ha traçat sinó parades que es recorren en funció de trajectes sol·licitats; més eficient i amb menys espera, ja que cada sol·licitant sap quan passarà el bus.

Vehicle del bus a demanda de Torre Baró

Sobre el possible bus a demanda a la zona del Farró, Galvany i els centres sanitaris, no s’ha anunciat cap novetat. És ua opció que va exposar el regidor del districte, Albert Batlle, al passat Consell de Barri del Farró per posar solució a un reclam històric d’aquesta zona del districte.

L’Ajuntament contempla un bus a demanda per connectar el Farró i Galvany amb els centres sanitaris

Publicitat

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.