Dimecres 09, octubre 2024
19.3 C
Sant Gervasi
19.7 C
Sarrià
Publicitat

El bus a demanda arribarà als barris de muntanya el 2022

El nou servei substituirà les línies del Bus de Barri 118 i 128

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el 11.5.2021 15:23

Societat

Carme Rocamora

Les línies del Bus de Barri 118 (Plaça de Vallvidrera – Camí de Can Castellví) i 128 (Escola Nabí – Plaça Major del Rectoret) es convertiran en línies de transport a demanda que entraran en funcionament l’any 2022. Ho ha anunciat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aquest dimarts, després d’haver analitzat els “bons resultats” de l’experiència de transport a demanda a Torre Baró (Nou Barris).

Publicitat

Tot i que en un primer moment TMB va dir que el bus entraria en funcionament a finals de 2021, Districte va desmentir aquesta informació a El Jardí i va detallar que el que es farà aquest any és un estudi de viabilitat per posar el sistema en marxa l’any vinent, supeditat tot a que els terminis dels estudis que s’estan realitzant actualment es compleixin i que el bus a demanda de Montbau -previst pel setembre d’aquest any- funcioni correctament. 

Publicitat

Així doncs, l’Ajuntament vol aplicar aquest model a les línies de Bus de Barri -actualment n’hi ha 24 a Barcelona- amb l’objectiu de transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat. La transformació busca un model més personalitzat, ja que l’usuari demana quan vol viatjar i a on; més ràpid, perquè no hi ha traçat sinó parades que es recorren en funció de trajectes sol·licitats; més eficient i amb menys espera, ja que cada sol·licitant sap quan passarà el bus.

Vehicle del bus a demanda de Torre Baró

Sobre el possible bus a demanda a la zona del Farró, Galvany i els centres sanitaris, no s’ha anunciat cap novetat. És ua opció que va exposar el regidor del districte, Albert Batlle, al passat Consell de Barri del Farró per posar solució a un reclam històric d’aquesta zona del districte.

L’Ajuntament contempla un bus a demanda per connectar el Farró i Galvany amb els centres sanitaris

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.