Societat
Carme Rocamora
Les línies del Bus de Barri 118 (Plaça de Vallvidrera – Camí de Can Castellví) i 128 (Escola Nabí – Plaça Major del Rectoret) es convertiran en línies de transport a demanda que entraran en funcionament l’any 2022. Ho ha anunciat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aquest dimarts, després d’haver analitzat els “bons resultats” de l’experiència de transport a demanda a Torre Baró (Nou Barris).
Tot i que en un primer moment TMB va dir que el bus entraria en funcionament a finals de 2021, Districte va desmentir aquesta informació a El Jardí i va detallar que el que es farà aquest any és un estudi de viabilitat per posar el sistema en marxa l’any vinent, supeditat tot a que els terminis dels estudis que s’estan realitzant actualment es compleixin i que el bus a demanda de Montbau -previst pel setembre d’aquest any- funcioni correctament.
Així doncs, l’Ajuntament vol aplicar aquest model a les línies de Bus de Barri -actualment n’hi ha 24 a Barcelona- amb l’objectiu de transformar el servei sense alterar els conceptes de proximitat i connectivitat. La transformació busca un model més personalitzat, ja que l’usuari demana quan vol viatjar i a on; més ràpid, perquè no hi ha traçat sinó parades que es recorren en funció de trajectes sol·licitats; més eficient i amb menys espera, ja que cada sol·licitant sap quan passarà el bus.
Sobre el possible bus a demanda a la zona del Farró, Galvany i els centres sanitaris, no s’ha anunciat cap novetat. És ua opció que va exposar el regidor del districte, Albert Batlle, al passat Consell de Barri del Farró per posar solució a un reclam històric d’aquesta zona del districte.
L’Ajuntament contempla un bus a demanda per connectar el Farró i Galvany amb els centres sanitaris