Publicitat

Els docents, actors claus en la transformació en l’educació que reclama l’ONU

"Avui, més que mai, és important entendre la figura del docent com a la persona que forma l’alumne perquè aquest sigui capaç d’aprendre per ell mateix", per Kumon

spot_img

Publicat el 5.10.2022 22:32

Educació

Kumon

El Dia Mundial dels Docents, que se celebra el 5 d’octubre, neix sota el lema La transformació de l’educació comença amb les i els docents”, amb l’objectiu d’analitzar el paper que tenen l’ensenyament i, més concretament els docents, per abordar els compromisos adquirits a la Cimera sobre la Transformació de l’Educació organitzada el mes passat per Nacions Unides. En aquesta trobada, es cridava a la mobilització, a l’acció, la solidaritat i a adoptar les solucions necessàries per recuperar les pèrdues d’aprenentatge relacionades amb la pandèmia i sembrar les llavors de transformació de l’educació en un món de ràpida evolució.

Publicitat

Els docents de Kumon, la xarxa de centres d’ensenyament més gran del món, són una peça clau en l’èxit educatiu de l’infant i és aquest col·lectiu qui posa en valor el mètode que, des de fa més de 60 anys, aposta per un canvi en el model d’aprenentatge en el qual els infants adquireixen una actitud autodidacta, més autonomia i motivació per aprendre. 

Publicitat

“La docència és una professió tan important i vocacional que s’ha d’alimentar, contínuament, d’eines que permetin als docents continuar desenvolupant-se”, apunta Antonio Campoy, subdirector de Kumon Espanya i responsable de Formació i Desenvolupament dels orientadors de Kumon Europa i Àfrica. “El docent és, primer, un estudiant que aprèn per ajudar els seus alumnes en el seu propi camí. Abans de formar, ha de ser format. És una roda inacabable de millora i revisió”, hi afegeix. 

Per al desenvolupament òptim de cada infant és fonamental la tasca d’un orientador, un professional que sigui capaç de descobrir el potencial i el punt ideal d’estudi de cada alumne, acompanyant-lo en el seu camí i donant-li l’autonomia que necessita per anar aprenent a desenvolupar-se per ells mateixos i a gaudir amb l’aprenentatge.

Aprendre a aprendre, un canvi de paradigma 

Els orientadors de Kumon valoren, a més dels resultats, el procediment de cada infant, cosa que evita que l’alumne avanci amb maneres de fer poc eficients o ineficaces. Cada orientador s’encarrega, a més, d’adaptar els materials a cada alumne, en funció de les seves capacitats, destreses i actituds davant de l’estudi i dels procediments de treball. “L’orientador en un centre Kumon s’adapta als infants de manera individualitzada perquè cada infant és un món i, des d’aquesta perspectiva, promou l’autodidactisme”, recalca Laia Santanach, directora i orientadora del centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany. 

Per desenvolupar la competència d’aprendre a aprendre, és important gaudir del procés d’aprenentatge. “Per això, a Kumon proporcionem un pla educatiu individualitzat. L’orientador selecciona el material didàctic més adequat per a cada infant, de manera que pugui resoldre’l seguint les pistes i exemples dels quadernets; d’aquesta manera, és l’alumne qui dedueix el procediment correcte i, per tant, aprèn continguts nous per ell mateix. Superar cada repte d’aprenentatge de manera autònoma genera, en l’alumnat, una enorme satisfacció i un gran entusiasme, la qual cosa el manté motivat per continuar aprenent”, hi conclou la Laia.

L’experiència amb el mètode Kumon arreu del món ha demostrat amb èxit que el desenvolupament d’una actitud responsable i autodidacta permet, als alumnes, assolir el seu màxim potencial. Només a Espanya, el 56% de l’alumnat de Kumon supera el seu nivell escolar, l’11% el supera en dos anys i el 4% en tres o més. 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Salesians de Sarrià supera el 97% dels aprovats en BI i se situa entre les millors escoles amb aquest programa

Mentre la mitjana global d'aprovats en Batxillerat Internacional és del 80,1%, aquest centre es troba 17 punts per sobre

Vil·la Urània acull una festa infantil en la inauguració de l’UràniaLab, el laboratori científic educatiu

El nou espai de pensament crític celebra la seva obertura amb tallers, espectacles i activitats per a totes les edats

Les famílies de l’escola Poeta Foix reclamen una reforma dels banys per garantir la seguretat dels alumnes

Davant les peticions de l'AFA, el Consorci d'Educació defensa que "no és prioritari ni urgent"

Els ODS a Infantil i Primària

El pla d'acció amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Escola Garbí Pere Verges
spot_img

Temps de cireres, temps de lectura

Amb la calor i les vacances també tornen els matins a la piscina, les tardes llargues i el temps per llegir: aquí tens les recomanacions literàries de la Casa Usher

L’Ajuntament tanca la porta a la proposta veïnal per la Buenos Aires: només podrà ser allotjament temporal d’emergència

La plataforma de Vallvidrera en defensa de la Casa insisteix que la normativa que permet el doble ús: assistencial i dotacional

Les crítiques al pacte d’inversions del PSC-ERC copsen el Consell Plenari: “Paper mullat”

El veïnat reclama més refugis climàtics, no retirar el sistema de porta a porta a Sarrià, millores en la mobilitat i, un cop més, aturar el pipicà a Doctor Hahnemann

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]