Publicitat

El veïnat de les Planes s’enfronta a la reducció d’hores d’assistència al CAP: “Farem tot el que puguem per evitar-ho”

El centre, que atén a més d'un miler de persones, no ofereix cap servei durant la tarda i es tem que s'acabi tancant per desplaçar l'activitat a Vallvidrera

spot_img

Publicat el 12.11.2024 14:06

Salut

Natalia Avellan

Després de les vacances d’estiu, i coincidint amb la jubilació del metge del Centre d’Atenció Primària (CAP) de les Planes, el veïnat del barri ha fet front a l’anul·lació del servei de pediatria i la reducció d’hores d’assistència mèdica, tal com va avançar Betevé la setmana passada.

Publicitat

Es tracta d’un centre que atén a més d’un miler de residents de la zona. Temps enrere, l’horari d’assistència del metge de família era de 8 h a 10.30 h, i de 10.30 h a 12 h pel servei de pediatria. Actualment, el centre només està obert durant el matí.

Publicitat

Es repeteix la història de fa 10 anys

Els veïns, que estan en desacord amb el nou horari, temen que s’acabi tancant el centre. Per aquest motiu, s’han mobilitzat per distribuir fulls de reclamacions i enviar una carta formal a l’Institut Català de la Salut, amb l’objectiu de sol·licitar una reunió

Deu anys enrere ja hi va haver un intent de tancar el CAP de les Planes i el veïnat ho va evitar exposant les seves demandes. “És un peix que es mossega la cua. Ofereixen un mal servei i posen substituts que no coneixen els veïns, aleshores la gent va al CAP de Vallvidrera i com no hi ha ningú, redueixen les hores”, explica a El Jardí la presidenta de l’Associació de Veïns Mas Guimbau – Can Castellví, Neus Regada.

A aquesta qüestió se li suma els problemes de mobilitat que pateixen, des de fa anys, els barris de muntanya. “La situació està tirant enrere a tot arreu. Però nosaltres com estem allà dalt som els que més ho patim”, afegeix Regada.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El CAP de les Planes tanca la segona quinzena d’agost

Els diferents serveis d’atenció primària es derivaran al CAP de Sarrià
spot_img

Comencen les obres de millora del Parc de la Font del Racó

S'allargaran un any, es millorarà el drenatge i es plantarà nova vegetació per cobrir els espais buits

L’abstenció de Junts impedeix aprovar una declaració de suport a Palestina al ple de Sarrià-Sant Gervasi

El text mostrava solidaritat amb la població de la Franja de Gaza, el suport a les accions de la Flotilla, reiterava la petició immediata d'un alto el foc i el desig d'assolir una pau "justa i duradora" a la regió

Sarrià–Sant Gervasi homenatja les persones centenàries

L'Auditori Carme Serrallonga acull més de 150 persones per celebrar la fita; els homenatjats van compartir experiències i vivències

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí