Publicitat

La glicina i la primavera

Al començament de la primavera floreix la majestuosa glicina de la placeta dels Medins, al carrer Vergós

Publicat el 20.3.2020 16:00

Societat

Jesús Mestre

Aquesta matinada ha començat la primavera. La primavera d’aquest any serà diferent: tothom estem confinats a casa amb motiu de la pandèmia del Covid-19, i gaudirem d’una manera molt diferent els colors i les olors dels primers dies d’aquesta estació, relacionada amb el renaixement, la renovació.

Un exemple esplèndid del començament de la primavera és la majestuosa glicina de la placeta dels Medins, al carrer Vergós, en el límit entre Sarrià i les Tres Torres. Té molts anys i ha crescut molt, tal com podem veure en les fotografies, que es van fer el divendres 13, un dia abans del confinament.

Publicitat
La glicina de la placeta dels Medins ©Jesús Mestre

Tal com ens diu la nostra especialista en arbres singulars, la M. Josep Tort, la glicina (Wisteria sinensis) és una planta enfiladissa de creixement ràpid i fulla caduca que, a la primavera, abans que surtin les fulles, desplega els seus raïms florals de color blavós, oferint un espectacle únic que evoca imatges d’encanteri i somnis de ficció. Més tard, el fruit en forma de beina, explota i allibera les llavors més enllà dels 8 metres de distància.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Comença la pacificació de Riu de l’Or: així serà un cop acabin les obres

El pressupost de l'actuació és de 840.521 euros i té un termini previst de 8 mesos

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

El carrer de Vilana: història i curiositats

La urbanització s’inicià el 1864, a iniciativa de Carme de Dalmases i d’Olivart, propietària de la finca, que volia dotar a la torre d’un accés per a carruatges

La Ciudad de los Muchachos (Can Puig): memòria completa i reparació imprescindible

"Hem de reconèixer que un mateix espai pot haver estat, en moments diferents, lloc d’educació, d’acollida, d’esperança i també de dolor": l'opinió de Joan Moya

Neix el Grup d’Habitatge dels Barris de Muntanya

Es presentarà en una assemblea oberta el 25 de febrer a les 19:30 al Mercat Cultural de Vallvidrera

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí