Publicitat

La pacificació del carrer Ballester no resol el problema del trànsit

Batlle proposa limitar l'accés al carrer amb vehicle al veïnat i la plataforma Pacifiquem Ballester demana trobar la "solució idònia"

spot_img

Publicat el 15.11.2022 15:54

Societat

Sergi Alemany

“Això ho hem de parar”. No han passat ni 20 dies des de la foto de família dels consellers de districte de pràcticament tots els colors polítics i veïns per celebrar la finalització de les obres de pacificació al carrer Ballester, al Putxet, i el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, ha reconegut públicament que no s’ha resolt el problema del trànsit de vehicles.

Publicitat

L’objectiu principal de la reforma era desincentivar en els conductors del vehicle privat l’ús com a drecera del carrer Ballester per desplaçar-se des de l’avinguda República Argentina fins a la ronda General Mitre, evitant passar per la plaça Lesseps. La realitat continua sent que cotxes, motos i camions se les apanyen de manera legal -l’actual plantejament urbanístic ho permet a través dels carrers Escipió i Ferran Puig- i continuen escurçant temps de conducció a través d’aquesta via.

Publicitat

La primera reflexió de Batlle, expressada en l’últim Consell de Barri del Putxet i el Farró, va ser la de resoldre el problema: “Haurem de buscar una senyalització que indiqui circulació únicament per a veïns, i la posarem”. En aquest mateix carrer, fa tres setmanes hi va haver un accident a la cantonada amb el carrer Homer.

Els veïns demanen trobar una mesura “adequada” per pacificar de veritat el carrer

El portaveu de la plataforma Pacifiquem Ballester, Jaume Erruz, va expressar al mateix Consell de Barri que els veïns tenen, com la cançó d’Alejandro Sanz, el “cor partit”. D’una banda, estan satisfets amb el Govern del Districte per la pacificació del carrer -ara de plataforma única, amb teòrica prioritat pels vianants-, però, de l’altra, es permeten aparcar els agraïments per denunciar “el pas de cotxes a més de 50 km/h” (és un carrer de circulació a 10 km/h), un fet que consideren que posa en risc la vida de les persones que hi passegen. Per això, reclamen “un element de restricció” del trànsit per Ballester, a través d’una “mesura adequada i suficient” perquè no hi passin els cotxes.

Motos al carrer Ballester © Mireia Monjo

“Quina és la millor solució per evitar la drecera?” Des de Pacifiquem Ballester defensen que a ells no els pertoca prendre aquesta decisió, però sí a l’Ajuntament, a qui demanen que la solució escollida “sigui la idònia”. Consideren que “un sol senyal de trànsit” no trencarà els hàbits consolidats dels conductors que fa “anys i anys” que s’estalvien més de quatre semàfors passant pel carrer Ballester en comptes d’anar a buscar General Mitre a través de la plaça Lesseps.

Furgonetes al carrer Ballester © Mireia Monjo

Els veïns també es queixen del pas de vehicles pesants que, en alguns punts, ja han malmès el nou paviment i algun escocell d’arbre, i que hi hagi conductors que aprofiten la pacificació del carrer per aparcar i anar a fer encàrrecs. Sobre aquest últim punt, Batlle es va mostrar preocupat i va dir que “s’enviarà a la grua” per fer intervenir.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Club Tennis Barcino acull un homenatge pòstum als tenistes Joan Aguilera i Roberto Vizcaíno

L'acte ha reunit a amics i professionals del sector en una trobada emotiva

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica

El Putxet Sud es mobilitza per un barri millor

Entre les reivindicacions de la Plataforma destaca el projecte de reforma de la Casa Tosquella i la proposta d'amplificació de les voreres

El Jardi 113, gener de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/02/El_Jardi_113_gener2025.pdf
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]