Publicitat

La PAH irromp en un acte de Collboni i Batlle a Sant Gervasi

El PSC ha hagut de cancel·lar la trobada arran de la protesta que reclama aturar la proposta del PSOE de fer desnonaments ràpids en 48 hores

spot_img

Publicat el 15.12.2022 19:41

Societat

Sergi Alemany

Una cinquantena d’activistes de la Plataforma d’Afectats per l’Habitatge (PAH) han irromput aquest dijous en un acte del primer tinent d’alcaldia a l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i del regidor del districte, Albert Batlle, a la Casa Sagnier de Sant Gervasi. La trobada de Collboni amb veïns estava prevista a les 19 h de la tarda i no s’ha pogut celebrar arran de la irrupció dels activistes que protesten contra la proposta del PSOE per permetre desnonaments exprés de les ocupacions en 48 hores.

Els membres de la PAH han assegurat que no es mourien un cop han aconseguit entrar dins la sala d’actes. “Si haguéssiu escoltat el poble, no estaríem aquí rebentant l’acte”, han exclamat, mentre recordaven que no és la primera vegada que protesten contra la intenció del PSOE de fer canvis en la Llei d’enjudiciament criminal per agilitzar els desnonaments i fer-los efectius en 48 hores, en el que es coneix com a desallotjaments ràpids. A principis de novembre es van manifestar davant la seu del PSC, tot i que en aquella ocasió els Mossos d’Esquadra els van impedir l’accés.

Publicitat
Protesta de la PAH contra el PSOE a Casa Sagnier © Mireia Monjo

La PAH acusa el PSOE de comprar el discurs de la ultradreta i defensa que el problema no són les ocupacions d’habitatges buits propietat de fons voltors, sinó la dificultat cada cop més gran de poder accedir a una habitatge a un preu proporcional als salaris. Recorden que 8 de cada 10 ocupacions tenen lloc en pisos de grans tenidors, i que tirar endavant una llei de desnonaments exprés suposaria deixar 300.000 persones pobres més sense casa a l’estat espanyol d’un dia per l’altre.

Jaume Collboni, que s’havia desplaçat fins al barri sota l’eslògan d’escoltar als veïns, tot i que el regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle (PSC-Units) les escolta cada dia, en cada Audiència Pública i Consell de Barri, ha acabat mantenint una breu trobada amb dos representants de la PAH en una sala annexa, i finalment ha marxat per la porta del darrere de l’edifici. El públic assistent a l’acte, una cinquantena també, ha acabat marxant.

© Mireia Monjo

A Sarrià-Sant Gervasi, el regidor i tinent d’alcaldia de Seguretat a la ciutat, Albert Batlle, ha criticat en més d’una ocasió la feina que fa el Sindicat d’Habitatge de Cassoles -que també s’ha afegit a la protesta- acusant-los de fer una “funció distorsionadora i pertorbadora” al barri.

GALERIA | LA PAH FRENA LA CELEBRACIÓ D’UN ACTE DE JAUME COLLBONI 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Tres dies de portes obertes inauguren els actes pel 700è aniversari del Monestir de Pedralbes

Acompanyat d'Illa i Gay, l'alcalde Jaume Collboni reivindica el Monestir de Pedralbes com a "part de l'ànima de Barcelona"

Mor Lluís Reverter, sarrianenc, polític socialista i amb un ferm compromís amb l’activisme cívic

Veí carismàtic i popular, ha mort a 82 anys després d’una vida dedicada al barri; en l’àmbit estatal, gràcies al seu caràcter democràtic va facilitar les relacions entre els militars d’origen franquista i el Govern de Felipe González

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur
spot_img

Organitzar-se per quedar-se: Cassoles respon a les traves a la pròrroga del lloguer

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles convoca una assemblea oberta dilluns vinent per orientar els veïns davant les noves opcions de pròrroga dels contractes

Les recomanacions de la Casa Usher per Sant Jordi

Entre roses i dracs, les llibreteres han seleccionat històries que bateguen, des de joies de la ficció fins a assajos punyents

Així es va viure el derbi C.P. Sarrià – Sant Ignasi

Un partit espectacular amb dos equips valents, amb fam de punts i amb un record especial a Pitu Calderó

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí