Notícies de Sant Gervasi
Carme Rocamora
L’associació de Veïns i Comissió de Festes del Farró han escrit una carta als Reis Mags on apunten les inquietuds de la gent del barri. Entre les demandes, la peatonalització de la plaça Mañé i Flaquer, atès que consideren que es disposa de poc espai públic que sigui exclusivament peatonal al barri: “Volem reivindicar l’ús de les places per a tal fi, i no com a cruïlla de vehicles”. En la mateixa línia, aposten per la peatonalització del carrer Septimània, entre Saragossa i la plaça de Sant Joaquim, i al mateix temps reclamen la pacificació del carrer Saragossa: “Aquest eix de mar a muntanya sembla més una autopista que un carrer de 30km/h de dins del barri”, lamenten des de l’AV, que asseguren que la normativa vigent no es compleix.
Un altre problema que destaquen al mateix carrer són les entrades als guals, que consideren que com estan fets en angle de 45º, hi ha moltes possibilitats de relliscar: “Són diverses persones al dia les que patinen amb l’element singular catalogat com a perill públic entre el veïnat”.
Els veïns del Farró també demanen que les motos siguin retirades de les voreres per tal que aquestes siguin pel vianant que va a peu, i per solucionar-ho proposen que les zones verdes es converteixin en aparcament de motocicletes i que també la mitjana de la Via Augusta esdevingui aparcament per aquests vehicles.
Us reproduïm la carta sencera:
Carta als Reis Mags
Des de l’Associació de Veïns i Comissió de Festes del Barri del Farró, tenim la voluntat de fer arribar els nostres desitjos de millora i pacificació al nostre estimat barri. Per aquest motiu, hem redactat el present escrit, resultat de posar en els diferents punts aquí descrits les inquietuds de la gent que dona vida al nostre petit reducte.
A vegades els desitjos es compleixen…
PEATONALITZACIÓ PLAÇA MAÑÉ I FLAQUER
Com bé és sabut, el Farró disposa de poc espai públic exclusivament peatonal. És per aquest motiu que volem reivindicar l’ús de les places per a tal fi, i no com a cruïlla de vehicles. Proposem la peatonalització de la Plaça Mañé i Flaquer, no permetent el pas cap al carrer la Torre, fet que converteix aquest carrer en un cul de sac perquè hi accedeixen els dos pàrquings que hi trobem. A la vegada, la pujada de Vallirana, al seu pas per la plaça, hauria de fer una S per guanyar més espai de plaça peatonal i així també reduir la velocitat. S’ha de garantir l’accés al pàrquing del número 1 de la plaça.
PEATONALITZACIÓ CARRER SEPTIMÀNIA
Com hem comentat, és voluntat del veïnat ampliar la superficie peatonal. El carrer Septimània, entre Saragossa i Plaça de Sant Joaquim, és un perfecte candidat, sense cap pàrquing. Només s’hauria d’estudiar l’accés de vehicles als comerços existents.
PACIFICACIÓ CARRER SARAGOSSA
Aquest eix de mar a muntanya sembla més una autopista que un carrer de 30 km/h de dins del barri. Que sí, que la normativa diu que no s’ha de córrer… Però nosaltres ja en tenim prou (després de anys de reivindicar-ho). A la vegada tenim la problemàtica ja declarada de la guarderia del número 125-131 (Petit LYS) (Que sí, que està a punt de resoldre’s a l’espera que atropellin algun nen…). Molt bé, doncs: mentre no es resol tot plegat, proposem la col·locació de bandes sonores per tal de reduir EFECTIVAMENT i no TEÒRICAMENT la velocitat dels cotxes, motos, patinets, bicis i genets a cavall i/o burro.
Que no poden ser bandes sonores perquè estan prohibides o no sabem quin article no ho permet? Doncs modifiquem la direcció d’alguns trams de carrer, com s’ha fet per sota de Guillem Tell.
La velocitat al barri és un problema generalitzat, però que on més es pateix és al carrer Saragossa. Cal que ens mobilitzem perquè els reis ens escoltin? Si són mags
GUALS CARRER SARAGOSSA
Un altre problema del carrer són les entrades als guals. Fets en angle de 45º, si has tingut sort i no t’ha aixafat un velocista a 80 km/h, pot ser que facis una patinada amb aquests elements tan singulars i com a mínim t’hi deixis la ronyonada. Amb la reforma del tram de sota Guillem Tell, almenys ja s’han col·locat més apaïsats (de manera que ja tenim la solució al problema…). Són diverses persones AL DIA que patinen amb l’element singular catalogat com a perill públic entre el veïnat: s’’haurien de modificar tots.
Ens hem plantejat fer una recollida de firmes per fer més pressió. Quanta gent hauria de firmar la petició? Bé, de fet no caldria, els reis són màgics i bondadosos, i saben el perill que suposa, així és que no ens farà treballar més del que ja treballem! O sí?
APARCAMENTS MOTOCICLETES
Les voreres són de la gent que va a peu (i patinets, i gossos, i…), ho tenim clar. Barcelona és una de les ciutats amb més motocicletes, ho tenim clar. Doncs proposem actuacions ràpides i sense massa cost (pintura i cartells).
– Les zones verdes s’han de convertir en aparcament de motocicletes. Un cotxe que porti una sola persona ocupa 4-5 places de motocicletes.
– La mitjana de Via Augusta s’hauria de convertir en aparcament de motocicletes. Ja sabem que està sobre la taula i que se n’ha parlat…, però mentrestant segueix mancant espai.
– Passatge Putxet, nova zona d’aparcament de motos. Vinga, home, que ens hi fem vells!!
MOBILITAT DINS DEL FARRÓ
Atès que estem predestinats que els nostres carrers acabin servint per fer de dreceres, un cop estiguin acabades les vies principals que ens envolten, Riera de Cassoles a finals de març i Balmes… quan es decideixin, hauríem de plantejar-nos fer canvis de sentit en alguns trams dels carrers del Farró. Sempre tenint present les necessitats de mobilitat del veïnat. Proposta:
DESITJOS LLUNYANS
En aquest punt posarem les utopies que ens agradaria que s’acomplissin. Som conscients, però, de la seva dificultat:
– Pacificació del carrer Pàdua, amb canvi de direccions o el que faci falta.
– Peatonalització de tot el barri.