Educació
Roser Díaz
És el primer dia de curs a l’escola Lleó XIII de Barcelona. Quan han tocat les 9 del matí, els alumnes, alguns d’ells entristits i d’altres il·lusionats, obrien els ulls encuriosits en travessar el llindar de la porta.
El Summer, el Milú, la Vida, la Mel, el Bruc i la Pipa els esperen movent les seves cues, plens d’alegria. Així, el que podria arribar a ser una experiència no molt agradable, el primer dia de classe, es difumina entre les carícies i la benvinguda que aquesta colla de gossets ensinistrats els hi té preparada.
Tot plegat és el resultat de la col·laboració de l’escola amb la Fundació Affinity. La directora de l’escola , Eva Peribáñez, explica al Jardí que aquesta iniciativa la varen començar l’any passat i que “els resultats van ser molt bons”. De la mateixa manera la responsable de Teràpies de la Fundació Affinity, Maribel Vila, comenta que “els gossos, des de petits, estan ensinistrats per socialitzar amb els nens”, cosa que es constata a fàcilment a través de tota mena de carícies que els animals reben.
El tracte amb els animals de companyia en situacions de canvi pot disminuir l’estrès i ajudar a encarar millor una nova perspectiva. Després, els nens i nenes pugen a les aules on s’han fet jocs amb els gossets i els companys. D’aquesta manera l’entrada a l’escola ha estat molt divertida, relaxada i diferent. Tots contens i positius per començar el nou curs.
Animals que curen i socialitzen: una nova eina a l’escola
L’escola Lleó XIII, dins del marc del projecte ‘Animals que curen’ (Teràpies de la fundació Affinity) ha integrat el programa “Respétame” adreçat als alumnes de 3è d’ESO i 6è de primària. Un dia a la setmana, els gossos pujaran a les aules amb la finalitat d’interactuar amb els alumnes. Es generaran grups de treball, moltes vegades formades per nois i noies de caràcters o actituds antagòniques, que a través de la interrelació amb els animals, que també són de rases i característiques variades, podran arribar a suavitzar les seves diferències. Es busca l’acceptació de la diversitat, la potenciació de les aptituds pròpies i el respecte per als altres. Una bona eina per lluitar contra l’assetjament escolar.