Publicitat

Reconeixement a la Biblioteca de Collserola: és una de les cinc millors biblioteques verdes del món

Està situada a Vallvidrera i compta amb dos fons literaris especialitzats en natura i sostenibilitat, a més de promoure activitats

spot_img

Publicat el 23.7.2022 19:24

Cultura

Sergi Alemany

La Federació Internacional d’Associacions i Institucions Bibliotecàries (IFLA) ha reconegut aquest dissabte la feina feta des de la Biblioteca Collserola-Josep Miracle per promoure la sostenibilitat ambiental, concedint a l’equipament el reconeixement entre les cinc millors biblioteques verdes del món al costat de centres de Singapur -la guanyadora-, Boston, Brussel·les i Cali. La seva directora, Núria Flò Solé, ha estat l’encarregada de rebre el guardó a Cork (Irlanda), uns dies abans que dimarts comenci a Dublín, la capital, el Congrés Mundial de Biblioteques i Informació, la conferència internacional líder del sector centrada en el compliment del compromís de la professió amb la qualitat i l’accés a la informació.

Publicitat

La Secció de Medi Ambient, Sostenibilitat i Biblioteques de la IFLA ha tingut en compte el projecte Biblionatura que té en marxa la instal·lació amb activitats com la biblioteca de llavors, pionera a Catalunya en la xarxa pública de biblioteques, el club de lectura especialitzat en literatura de natura, el programa de visites escolars i les guies de lectura que es desprenen dels dos fons literaris especialitzats en natura i sostenibilitat que acull l’equipament, amb l’horticultura com un dels punts forts.

Publicitat

“Ser finalistes a nivell mundial és una passada”, ha reconegut a El Jardí la directora de la biblioteca. “Estem segures que tenim molt camí per recórrer per donar resposta als reptes més importants que com a societat haurem d’entomar, i volem ser-hi, la biblioteca volem ser actors determinants en la promoció d’aquest canvi tan necessari”, explicava Núria Flò a la revista La Vall de Vidre abans de viatjar cap a Cork. La Biblioteca Collserola-Josep Miracle està ubicada a Vallvidrera en un entorn natural, dins del Parc de Collserola.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

“Collserola en perill” impulsa un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers

Les Planes rebrà 6 milions d’euros de l’Ajuntament per millores en l’espai públic

Les obres formen part del Pla de Barris de Muntanya, que exclou Vallvidrera i el Tibidabo

El veïnat dels barris de muntanya impulsa un procés participatiu per consensuar un pla d’ús de la Buenos Aires

Per fer-ho, s'ha preparat una enquesta i programat tres grups focals entre el 31 de març i el 2 d'abril

64 esglaons amb el carro de la compra ple: la urgència de Vallvidrera

Guanyar els Pressupostos Participatius del 2025 és essencial per tirar endavant la construcció d'escales mecàniques
spot_img

Escollir el camí

"Quan veig jovent mirant de decidir si estudiar o treballar, si aquesta professió o aquella altra, penso que li donem massa importància a una decisió que podem canviar en qualsevol moment": l'opinió de Glòria Vilalta

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]