Publicitat
spot_img

Un centre d’acollida a persones sense llar de la Bonanova, al punt de mira de l’extrema dreta

Vox convoca una manifestació, tot i que el veïnat i l'Ajuntament asseguren que mai ha generat conflictes

Publicat el 25.3.2025 10:01

Societat

El Jardí

Fa 18 anys que el Centre Residencial de Primera Acollida de Sant Gervasi, ubicat al Carrer Císter 20, acull persones sense llar que es troben en risc d’exclusió. És un centre que serveix d’alberg d’acollida i que dona unes setmanes a per estar-hi a persones sense llar. Primer només eren dones, i després es va obrir a homes.

Ara, està al punt de mira de Vox. Els ultres han convocat una manifestació en contra de la feina municipal que fa el centre, aquest divendres a les 17:00 hores a la plaça Kennedey. El lema? “manifestació: exigim el tancament del centre d’immigrants il·legals del carrer Císter”.

Publicitat

El cert és que aquest no és un centre de migrants. És un centre per acollir persones que no tenen sostre. Com han recollit en un comunicat la CUP, Arran i el Sindicat d’Habitatge de Cassoles, és un centre que acull “persones sense llar que es troben en risc d’exclusió en un sistema que les assenyala i les margina”.

Realment crea problemes aquest espai? Des d’El Jardí, mai s’ha rebut queixa alguna fins l’anunci d’aquesta manifestació de Vox. Des de les plataformes populars apunten: “El veïnat mai abans ha percebut el centre com a conflictiu ni ha patit inseguretat arran de la seva presència al barri, però just ara, Vox ha convocat una manifestació el pròxim 28 de març demanant tancar-lo, creant un relat fals sobre la seva funció generant un pànic social absurd“.

Més enllà de la posició d’uns i altres, la posició de l’Ajuntament és clara: “Lluny de generar problemes de seguretat, aquests tipus de centres ajuden a ordenar l’espai públic i a reduir la presència de persones sense recursos al carrer, oferint-los una alternativa digna i estructurada. La responsabilitat d’atendre les persones en situació de vulnerabilitat ha de ser compartida per a tota la ciutat, i aquest centre forma part d’aquest model de distribució equilibrada“.

L’Ajuntament assegura que aquest equipament de la Bonanova funciona amb un model d’atenció “rigorós”, gestionat amb professionals especialitzats, que treballen per garantir la convivència i la integració del servei a l’entorn. 

Així mateix, ha recordat que la decisió d’obrir el centre i ampliar-ne l’atenció a homes, no és arbitrària, sinó “una mesura basada en criteris tècnics i en el compromís de no deixar a ningú enrere”. En una ciutat on les necessitats d’atenció a les persones en situació de sensellarisme continuen sent elevades, l’Ajuntament es nega a tenir “un centre infrautilitzat”. En aquest sentit, assegura que la distribució dels equipaments socials a Barcelona es basa en criteris d’equitat territorial. “No és sostenible concentrar tots els serveis en unes determinades zones mentre d’altres en resten al marge”, afegeix. 

Tanmateix, l’Ajuntament destaca que continuarà oferint espais de participació ciutadana, amb l’objectiu d’atendre qualsevol inquietud i poder millorar la integració d’aquest centre al districte. És per això, que es mantenen reunions periòdiques. L’última, segons explica el consistori, ha tingut lloc aquesta mateixa setmana, amb la presència de la regidora del districte, Maria Eugènia Gay, i la comissionada d’Acció Social, Sònia Fuertes, per conèixer la situació del centre.

A banda, el centre compta amb una persona educadora encarregada d’intervenir en els entorns durant les hores d’entrada i sortida de les escoles. “Som plenament conscients de les preocupacions del veïnat i la comunitat educativa i, per això, reiterem la voluntat de diàleg i col·laboració per garantir una bona convivència”, conclou l’Ajuntament.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sarrià-Sant Gervasi, l’únic districte on baixa el nombre de persones que dormen al carrer

L'últim recompte d'Arrels eleva la xifra de persones dormint al ras a 1.982, un 43% més que el 2023; al districte passa de 78 a 68

Pressupostos per al districte i bateria d’obres per al 2026

El novembre polític a Sarrià-Sant Gervasi s'ha caracteritzat pels consells de barri, les discrepàncies entre partits i l’impuls de nous projectes urbans

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat
spot_img

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

Fotogaleria | Rua Bicillums 2025

La Rua Bicillums és organitzada pel Bicibús Sarrià, iniciativa que té com a objectiu crear espais segurs perquè els infants puguin anar a l’escola en bicicleta, alhora que reivindica una millora de la infraestructura ciclista al districte de Sarrià-Sant Gervasi

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí