Publicitat
spot_img

100 apartaments a Sarrià per a persones sense llar: l’objectiu de Sant Joan de Déu Serveis Socials

El CRI d'Hort de la Vila inicia una transformació del seu model d'atenció actual, amb l'objectiu de tenir tots els pisos construïts el 2035

Publicat el 22.7.2024 6:00

Societat

El Jardí

Sant Joan de Déu Serveis Socials ha iniciat aquest estiu la primera fase de reforma arquitectònica del Centre Residencial d’Inclusió (CRI) Hort de la Vila, situat a Sarrià, que el 2023 va celebrar deu anys d’existència en l’atenció a persones majors d’edat en situació de sensellarisme, amb llargues trajectòries d’exclusió social.

Publicitat

El centre ha informat a través de la seva memòria anual que ha obtingut finançament dels fons europeus Next Generation, que juntament les aportacions d’una trentena d’administracions, entitats i organitzacions serviran per completar la transformació del model d’atenció actual, combinant l’atenció de centre residencial amb els beneficis de tenir un habitatge. L’objectiu és crear més de 100 llars de 25 m² per a joves i persones grans des d’ara fins al 2035.

Publicitat

Així, en una primera fase es construiran 27 apartaments, que han de permetre un treball intergeneracional i afavorir fer front a la soledat no desitjada. “Es crearà un centre Hort de la Vila 2.0, un projecte de gran rellevància que té un impacte molt favorable en l’acompanyament a les persones, en la sostenibilitat mediambiental, en l’economia social i solidària i en el coneixement i la innovació”, apunten fonts de Sant Joan de Déu Serveis Socials.

Apartament projectat per construir a Sarrià © Sant Joan de Déu Serveis Socials

El CRI Hort de la Vila està especialitzat en la millora de la salut i d’habilitats socials i comunicatives de les persones ateses, que fins ara no dormien al centre.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Marta Romagosa i Assís aterren la novel·la ‘28 metres’ a Sarrià: “És una història de contrastos”

La Llibreria de la Plaça reuneix a l'autora i la directora del centre de sensellarisme al Centre de Sarrià

Vox punxa en l’intent de criminalitzar el centre d’acollida de Cister

Paral·lelament, una vintena de veïns es reuneixen a les portes de l'edifici en una concentració de suport

Un centre d’acollida a persones sense llar de la Bonanova, al punt de mira de l’extrema dreta

Vox convoca una manifestació, tot i que el veïnat i l'Ajuntament asseguren que mai ha generat conflictes

Assís acull una vintena de persones sense llar després de l’operatiu a l’aeroport: “Venen en pitjors condicions”

El centre denúncia la falta de comunicació per part d'empreses i autoritats davant la inesperada intervenció
spot_img

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

Abaixa la persiana Mota Descans, la matalasseria centenària de Sarrià

Des de 1848, la botiga familiar ha estat sinònim de qualitat i tradició dins del sector

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí