Societat
El Jardí
La plataforma ciutadana Espai Gos Barcelona, nascuda del 2015, critica que l’Ajuntament discrimina “constantment” les famílies amb gos. Una de les moltes queixes que recullen en un extens document de 45 pàgines que han presentat a la Sindicatura de Greuges, és la prohibició d’accés de gossos a 80 parcs de la ciutat. En aquesta llista hi apareixen nou parcs públics de Sarrià – Sant Gervasi.
Els Jardins de Can Ferrer, Jardins de Can Senillosa, Jardins de la Tamarita, Jardins de Vil·la Florida, Jardins d’Enric Sagnier (hi ha pipicà), Jardins Muñoz Ramonet, Parc de Can Castelló, Parc Moragas i el Turó Parc són els nou espais del districte on els gossos tenen prohibida l’entrada. En el cas del Turó Parc fa poques setmanes el regidor de Sarrià – Sant Gervasi, Albert Batlle, recordava que s’aplicaran sancions si la gent incompleix la norma.
A més d’aquests nou parcs, des de l’1 de maig els Jardins de la Biblioteca Clarà també tenen l’accés restringit als gossos, després que l’equipament es queixés que s’havien convertit en un “pipicà improvisat” en un pati que acull escultures de l’artista Josep Clarà.

Actualment l’Ajuntament de Barcelona prohibeix l’entrada a 180.000 persones de la ciutat amb gos a entrar a 80 parcs de la ciutat, segons recull la plataforma Espai Gos Barcelona, que critica que el consistori defensi que els gossos en malmeten la biodiversitat. “Qui més mal fa a aquestes zones són les persones que tiren brossa al terra o trenquen plantes i arbres”, argumenten des de la plataforma.
Des del 2018 Espai Gos forma part del Consell Municipal de Convivència, Defensa i Protecció dels Animals de Barcelona.