Publicitat

Música en petit format a la sala Nota 79

spot_img

Publicat el 25.11.2017 16:00

Arts i lletres

Juanjo Compairé

Bernat Pedrosa, director de la sala Nota79

La sala “Nota 79” és una petita sala, apareguda a començaments d’aquest any i que ofereix cada dia música en viu. Música de tota mena; música per escoltar o per ballar, perquè —com ens explica el seu director, Bernat Padrosa— la idea fonamental de la sala és la promoció de grups o solistes emergents. La sala augmenta l’oferta cultural d’un barri com el del Farró, que properament comptarà també amb la Vil·la Urània en ple rendiment.
Un cop al mes la sala dedica una sessió a la música clàssica. El diumenge 29 d’octubre va ser un plaer escoltar un trio de piano tot prenent una copa, en un ambient que recorda el dels cafès parisencs de començaments del segle XX. Perquè així Glinka, Xostakóvitx o Debussy sonen d’una manera diferent a com sonen en una gran sala de concerts. Perquè, de fet, en l’origen l’anomenada “música de cambra” era això, música per ser gaudida dintre d’una sala, en intimitat. Va actuar un trio reunit a l’escola de música de Martina Franca, una població de la Pulla, una regió italiana famosa per les seves escoles de cant. El trio “Gioconda de Vito” està dirigit per Gaetano Simone (cello), juntament amb Silvia Grasso (violí) i la intèrpret russa Liubov Gromoglasova (piano).

Publicitat
Silvia Grasso, violí.
Fotografia Juanjo Compairé

La major part del concert es dedicà a la música russa, des de Glinka a Rachmaninov i Xostakóvitx. L’aire melangiós de molts passatges d’aquests autors s’interromp de tant en tant per les vibracions dels cops dels staccatti i pizzicatti; els episodis vibrants s’intercalen amb altres en que l’arc frega suaument la corda. Són aspectes de la interpretació que podem copsar en un espai reduït com aquest. Com a complement, un trio d’un joveníssim Debussy, com si fos un terrós de sucre que contraresta la malenconia i l’angoixa.

Publicitat

El trio interpreta les peces amb molta sensibilitat i donant a cada obra el “tempo” adequat. I ens acarona amb “il rumore del tempo”, com resa el títol del llibre de Julian Barnes dedicat a Xostakóvitx. El temps fa soroll, sí, però els artistes aquest soroll el converteixen en música.

El diumenge 26 de novembre, a les 19:30 h, hi ha un nou concert del Cicle Clàssica 79: La melodia romàntica, amb Ferran Cullell, piano. En el programa hi ha obres de Mozart, Rachmaninov i Chopin.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica

Vil·la Urània acull una festa infantil en la inauguració de l’UràniaLab, el laboratori científic educatiu

El nou espai de pensament crític celebra la seva obertura amb tallers, espectacles i activitats per a totes les edats

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

L’AV de la Bonanova celebra el 50è aniversari rodejada d’amics, socis i autoritats

L'Orquestra Simfònica Vozes va amenitzar la festivitat de l'associació, que va néixer al final de la dictadura amb la voluntat de "construir Barcelona" i treure-la de la grisor

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

La millora del parc de la Font del Racó, sense data però més a prop: una inversió de 2 milions d’euros

Després de quatre anys gairebé tancat, es farà una actuació per consolidar els talussos, definir millor els camins interiors, ampliar la vegetació i renovar el mobiliari

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]