Publicitat

Viatjant a altres mons gràcies a la lectura

spot_img

Publicat el 10.5.2018 9:30

Arts i lletres

Marta Trius

Imaginar mons que no existeixen a través de la lectura de relats curts i gaudir del petit plaer que significa l’entreteniment a través de la paraula. Així podríem definir la sessió de lectura de contes Els Viatges de la Paraula. Vius fora del Món que va organitzar el 16 d’abril la Biblioteca de Sant Gervasi Joan Maragall.

Sara Serrano i Pep Antoni Roig van llegir diversos contes de Sergi Pàmies, Quim Monzó i Sebastià Portell posant èmfasis en el to, la interpretació vocal i la vivència personal de cadascun dels protagonistes dels relats perquè tots ens poséssim a la pell de les seves circumstàncies. Alguns parlaven d’amor o més aviat desamor, com per exemple el titulat Hauries haver d’insistit de Sergi Pàmies o La Carta de Quim Monzó, uns altres dibuixaven alguna escena quotidiana encara que no per això avorrida, com el conte A de Sebastià Portell que Sara Serrano va llegir deixant clar l’estat d’embriaguesa de la protagonista.
Durant els mesos d’abril, maig i juny la Biblioteca Joan Maragall posa especial èmfasi a impulsar la lectura i la interpretació, i per això aquesta sessió pot considerar-se com un preàmbul del “Taller de Lectura en Veu Alta” que començarà el pròxim 10 de maig de la mà de la narradora i actriu Jordina Biosca, un taller de 5 sessions en el qual es donaran les pautes per llegir, entendre i comunicar alhora.

Publicitat

Amb tot això es pretén reivindicar l’existència de la narrativa curta per a adults com un gènere prolífic i molt interessant, amb una tradició tant en la nostra literatura com a escala universal. En definitiva una manera de demostrar que els contes no necessàriament han de ser un gènere infantil

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

La desolació del “western” llatinoamericà: Páramo herido, de Fabio Neri

Una novel·la que subverteix els codis del gènere clàssic per radiografiar les cicatrius del colonialisme

Mariona Sodupe: “Els químics són els arquitectes de la matèria, perquè dissenyen i sintetitzen molècules amb propòsits concrets per millorar-nos la vida”

La investigadora en química teòrica, veïna de Sarrià, parla en aquesta entrevista de simulacions moleculars, intel·ligència artificial i dels reptes actuals de la recerca i la universitat

Una revista francesa de decoració “art nouveau” va ser font d’inspiració per decorar la Casa Tosquella

L'article que va inspirar aquesta pintura va ser editat l'any 1905, on es poden observar tres peces dissenyades per Maurice Dufrêne

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí