Publicitat

Busquen un avi desaparegut d’una residència del Tibidabo que volia anar a casa seva

La xarxa de suport de Vallvidrera s'ha organitzat per trobar el Joaquim, resident de la Llar d'Avis Nostra Senyora de Fàtima

spot_img

Publicat el 20.5.2020 23:28

Societat

Carme Rocamora

“Durant tot el dimarts va dir que volia anar a fer un petó a la seva dona al seu pis del carrer Còrsega i que després tornaria”, explica l’encarregada de la Llar d’Avis Nostra Senyora Fàtima del Tibidabo, la Virginia, després que aquest dimecres hagi desaparegut el Joaquim, d’uns 80 anys, usuari des de fa un any de la residència.

Publicitat

La Virginia ha explicat a El Jardí que el Joaquim, que té deteriorament cognitiu, va passar-se tot el dimarts dient que volia anar a veure a la seva dona -que és morta- al pis on han viscut sempre al carrer Còrsega de Barcelona. Habitualment hi viu la filla dels dos, però ara està confinada a Tarragona.

Publicitat

El desaparegut, han explicat els Mossos, fa 1,60 d’alçada, i en el moment de la desaparició portava ulleres, texans i una crossa. La Virginia ha detallat que a les 11.00 del matí el Joaquim estava al jardí de la residència i ha demanat pujar a l’habitació, on s’ha canviat i s’ha posat una camisa blanca amb quadres negres. 

Des de la residència apunten que creuen que ha aprofitat per marxar quan ha entrat una ambulància al recinte, i han explicat que els Mossos han aconseguit unes imatges captades pel Temple del Tibidabo on el Joaquim apareix assegut al costat d’una parada d’autobús.

Els agents s’han traslladat llavors fins a la zona, però no l’han localitzat i després han parlat amb els conductors d’autobusos de la zona per saber si l’havien vist pujar. Els conductors han dit que no han detectat cap persona que hagi pujat que estigués desorientada, però en aquest sentit la residència recorda que “té un detoriament cognitiu que no sempre és percep.”

Els Mossos d’Esquadra han activat per la seva cerca un helicòpter, la unitat canina, la unitat regional de motos i la unitat de seguretat ciutadana de Sarrià-Sant Gervasi.

Organitzen la seva cerca

En paral·lel a la recerca dels Mosos, veïns de Vallvidrera, a través de la xarxa de suport creada arran del coronavirus, s’han organitzat aquest dimecres per buscar-lo.

Els veïns de la xarxa de suport han difós informacions a través del grup de Whatsapp per organitzar la seva cerca a partir de les 20 hores, quan està autoritzat el passeig en el marc de la desescalada per l’emergència sanitària.

Una veïna, Esther Toran, que està organitzant el dispositiu veïnal de cerca, ha explicat a El Jardí que ha trucat al 112 i després ha aconseguit parlar amb els Mossos d’Esquadra del districte, que li han traslladat que “tota ajuda per pentinar la zona és bona”, especialment per corriols i camins poc transitats i cridant el nom de ‘Joaquim’.

La veïna Esther Toran buscant al Joaquim © Cedida

El mateix grup de veïns ha demanat anar-se comunicant per quines zones estan buscant per tal d’assegurar que es fa la cerca per tota la zona, i en aquest sentit han difós els llocs per on l’han buscat fins al moment, i seguiran demà.

LLOCS ON S’HA FET RECERCA VEÏNAL

– Camins des del revolt de les Monges fins a Cal Totxo
– Camins al voltant de la Torre de Collserola
– Carrers amb cases al darrere del Tibidabo
– De la font de la Budellera a la font del Canet i Coll de la Vinyassa fins la mateixa residència
– Pista des de la font de la Budellera fins Can Cortés
– Can Llavallol, fins a les Planes
– Pinya 2 fins a la residència per Can Totxo
– Cal estisora, Cal Xuliu i Cal Mando estan verificant pels volts de les masies

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament no preveu una “actuació immediata” per resoldre la saturació turística que pateix el transport públic de Vallvidrera

Districte assegura ser conscient de la problemàtica, però descarta ampliar freqüències del bus 111 i del Funicular

Els Bombers de Barcelona fan un simulacre d’incendi forestal a Collserola

L’escenari ha simulat un incendi generat una tarda del mes de juliol en el solar que hi ha al final del carrer Bellesguard

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

Les Planes rebrà 6 milions d’euros de l’Ajuntament per millores en l’espai públic

Les obres formen part del Pla de Barris de Muntanya, que exclou Vallvidrera i el Tibidabo
spot_img

L’estiu: sol, platja i poc voluntariat

Amb l’arribada de les vacances, el nombre de voluntaris a Assís, que atén persones sense llar, disminueix dràsticament: calen mans per servir esmorzars, regular l’accés a les dutxes o proporcionar roba neta. Com és una jornada al centre de dia? Com pots participar?

Sant Joan 2025 a Sarrià-Sant Gervasi: consulta el programa

El Farró, Sarrià i el Rectoret organitzen sopars, concerts i fogueres per a la nit més curta de l'any

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]