Publicitat

El Parc Natural de Collserola recorda la normativa i recomanacions per ser visitat

Continuen tancades fins a nou avís les zones d’aparcament, les àrees de lleure i d’estada, els equipaments d’atenció al públic i les oficines del parc

spot_img

Publicat el 22.5.2020 10:24

Societat

El Jardí

El Consorci del Parc Natural recorda aquests dies que cal respectar les ordenances i seguir els consells de bones pràctiques en totes les visites al Parc Natural, també per fer esport o passejar-hi. Així, resten tancades fins a nou avís les zones d’aparcament, les àrees de lleure i d’estada, els equipaments d’atenció al públic i les oficines.

Publicitat

A més, també recomana prudència per les afectacions a la xarxa bàsica de camins, després dels últims temporals de pluja i vent, i recorda la normativa que cal respectar si s’accedeix al Parc Natural així com els serveis que resten tancats:

Publicitat
  • Totes les activitats estan regulades per les Ordenances del Parc de Collserola i cal seguir els consells de bones pràctiques publicats al web del parc.
  • No és permès agafar transport públic ni vehicle privat per anar a indrets allunyats de domicili habitual. En aquest sentit, les àrees de lleure i d’estada del Parc resten tancades així com els accessos a totes les zones d’aparcament públic. Igualment, tots els equipaments d’informació, ús públic i educació ambiental, restaurants o allotjaments seguiran tancats fins a nou avís.
  • Els passejos i l’activitat esportiva només es podran realitzar pels camins més amples de 2 metres, per tal de respectar, en tot moment, la distància interpersonal amb altres usuaris.
  • Les passejades i activitats esportives es podran realitzar de 6 a 10 h i de 20 a 23 h, tot i que es recomana no accedir al parc en horari nocturn per minimitzar les afectacions a la fauna salvatge. S’estableixen algunes excepcions pel que fa als esportistes federats.
  • L’activitat esportiva s’ha de realitzar de manera individual, mantenint una distància de seguretat de 2 metres i dins del municipi habitual.
© Parc Natural de Collserola
  • Els passejos es podran realitzar sols o acompanyats per una sola persona amb la que es convisqui i sempre mantenint la distància de seguretat amb la resta d’usuaris, a una distància no superior a un quilòmetre respecte al domicili.
  • Els passejos amb infants menors de 14 anys han de ser a peu, a un quilòmetre de distància màxima del domicili habitual del menor, acompanyats només per un adult i com a màxim, d’una hora al dia.
  • El passeig amb gossos s’ha de realitzar a prop del domicili familiar (sense l’acompanyament d’altres persones, ni en grup). Cal seguir les mesures higièniques habituals i recollir els excrements.
  • Les activitats organitzades al Parc Natural resten supeditades a l’aixecament de les restriccions derivades del Reial Decret 463/2020 o les seves pròrrogues.

Cal recordar que degut als últims temporals de pluja, una part de la xarxa bàsica de camins del Parc resta malmesa i alguns trams tancats al pas. S’estan realitzant les tasques de manteniment i retirada d’arbres però algunes de les afectacions més importants, com esllavissades i esvorancs, requereixen actuacions d’obra. Tampoc es descarten noves caigudes de vegetació i arbres a causa del vent previst per aquests dies. Els esforços dels serveis tècnics se centren, en aquest moment, en l’obertura de la xarxa bàsica de prevenció d’incendis.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els CAP del districte inicien la vacunació de la grip en infants d’entre sis mesos i cinc anys

El Dr. Roger Vinyeta (CAP Sarrià) diu que la vacunació "és sempre positiva, i més amb la grip"; fins ara, només es vacunava els infants de risc

Sarrià – Sant Gervasi, el tercer districte amb més ajudes al turisme i oci actiu durant la pandèmia

La majoria són hotels i agències de viatges i tenen plantilles de menys de 50 treballadors i treballadores

La Salle Bonanova aclareix que té “un centenar” d’alumnes confinats

El centre atribueix a un "malentès" els 1.000 alumnes confinats que constaven al departament d'Educació i ho ha fet saber a les famílies

Torna la lírica al Monestir de Pedralbes amb la nova temporada de ‘Les Veus del Monestir’

A partir del dimecres 19 de gener i fins al desembre, s'han programat actuacions amb reserva prèvia d'entrada
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]