Publicitat

‘Aquí comença el mar’, la campanya per conscienciar sobre els residus que llencem a les clavegueres

A Sarrià - Sant Gervasi s'han instal·lat 11 plaques informatives que demanen no llençar objectes a les clavegueres ja que poden arribar al litoral

Publicat el 29.11.2020 6:26

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona ha engegat la campanya ‘El mar comença aquí’ per conscienciar sobre els residus que arriben al mar mitjançant les clavegueres de la ciutat.

Al districte de Sarrià – Sant Gervasi, s’han instal·lat un total d’11 plaques informatives amb un missatge clar: “Aquí comença el mar. No hi llencis res”. Les plaques s’han situat en clavegueres de zones com el Baixador de Vallvidrera, la plaça de Sarrià, el Mercat de les Tres Torres o la plaça Molina, i busca posar èmfasi en la necessitat de no tirar res a les clavegueres, ja que, a través d’aquests orificis, molts residus petits arriben al mar provocant efectes nocius en la flora i fauna marina. 

Publicitat

L’Ajuntament detalla com en la temporada de bany del 2020, les embarcacions de recollida de residus flotants a les aigües del litoral barceloní van recaptar un total de 20 metres cúbics de residus com vidres, llaunes, plàstics, fustes, olis i greixos. També s’han retirat de la sorra de la platja un total de 381.640 quilograms, 65.000 més que l’any 2019.

En aquest sentit, el Consistori destaca que es tracta de “xifres molt preocupants” sobre les quals cal reflexionar: “El mar no comença on entra en contacte amb la sorra, comença molt abans. I és a les nostres mans evitar embrutar-lo”, destaca.

La campanya, que s’emmarca en la Setmana Europea de Prevenció de Residus 2020, anirà acompanyada d’informadors al costat dels emborals i amb una activitat pedagògica adreçada als centres escolars per tal que els més petits treballin la fauna marina i entenguin l’impacte de les nostres rutines en la conservació del medi marí.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

El Putxet recupera la Caseta de Nines

Una restauració íntegra ha permès que la caseta torni a tenir l'aspecte original després d’anys de degradació

Atraquen una joieria de Sarrià en plena llum del dia

Els Mossos d'Esquadra han detingut cinc lladres i el propietari de l'establiment ha resultat ferit

Bernat Padrosa: “Vaig començar en una habitació fent classes particulars i ara coordino dues escoles de música”

Conversem amb el creador de Trèmolo sobre el valor de l'educació musical i els seus nous projectes al barri del Farró

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí