Publicitat

Junts reclama fer efectiu el trasllat del polèmic pipicà d’Enric Sagnier 

Els problemes de drenatge, el soroll i la pudor: les principals preocupacions del veïnat des del 2017

spot_img

Publicat el 5.10.2022 12:13

Política

Alvaro Ribelles

El portaveu de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí Galbis, ha criticat la “falta de compromís” per part del Govern municipal liderat per Albert Batlle a Sarrià – Sant Gervasi en relació a les reformes promeses al pipicà dels Jardins d’Enric Sagnier. Els problemes de drenatge que fa anys que pateix l’espai generen inundacions constants quan hi ha pluges, i els veïns d’aquesta zona de Galvany es queixen de la pudor que els arriba a casa, com ha denunciat Junts.

Publicitat

“Un espai de lleure de gossos a tocar la façana d’uns edificis del carrer Brusi és inviable”, ha declarat Martí aquest dimarts en una atenció als mitjans des del mateix pipicà. Martí ha recordat que el veïnat també ha expressat “en diverses ocasions” queixes pel soroll. En la seva compareixença al costat del conseller portaveu de Junts a Sarrià – Sant Gervasi, Pol Lliró, Martí ha titllat de “fracàs” les accions del Districte per resoldre la problemàtica de l’aigua estancada a l’espai de gossos.

Publicitat
El polèmic pipicà, inundat el 2020 © Plataforma Pipicà Sagnier

A finals de l’any 2020 Junts va demanar, tant al Govern del Districte com de la ciutat, una solució pels veïns i també pels amos de gossos. La resposta municipal va ser que es buscaria traslladar el pipicà dins dels mateixos jardins, o bé que s’habilitaria un nou emplaçament en un altre punt del barri. En tot cas, el compromís era per fer-se efectiu com a tard a principis d’aquest any. “A 4 d’octubre, i a pocs mesos de finals del mandat, això no s’ha produït”, ha recordat Martí.

Martí ha parlat de “manca d’escrúpols” per resoldre una problemàtica que s’arrossega des del 2017, i ha assenyalat a Ecologia Urbana de l’Ajuntament: “El nostre objectiu és canalitzar les demandes veïnals i denunciar l’incompliment del senyor Batlle i del govern de la senyora Colau i el senyor Collboni.”

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat

S’inicia el trasllat del pipicà de Piscines i Esports als Jardins del Doctor Hahnemann

Les obres de millora començaran el 22 d'abril i es preveu que finalitzin al desembre

Junts reivindica el traspàs de competències en migració com un avenç per la independència

En un acte per afiliats de Sarrià-Sant Gervasi a Vil·la Urània, els juntaires reivindiquen la seva tasca a Madrid com la "menys sorollosa" però "pencaire"
spot_img

Els primers artesans: quan els humans van començar a construir eines?

És amb l’aparició d’Homo habilis —que va viure fa uns 2,4 milions d’anys— quan podem parlar per primera vegada d’una producció sistemàtica d’eines lítiques

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]