Publicitat

Batlle titlla de “màxima gravetat” les ocupacions de la Bonanova: “Són una banda de salvatges”

L'Ajuntament demana als jutjats que facin un desallotjament conjunt dels dos edificis situats al carrer Sant Joan de la Salle

Publicat el 22.3.2023 21:04 · Actualitzat el 22.3.2023 21:21

Societat

Carme Rocamora

Les ocupacions de dos edificis de Sant Joan de la Salle, protagonitzades per El Kubo i La Ruïna, estan actualment al punt de mira. Fa prop de 20 anys que els edificis -propietat de la Sareb- estan buits, i que al lloc s’hi han ubicat aquests dos col·lectius. Per dijous, hi havia previst el desallotjament d’El Kubo -Sant Joan de la Salle 6-, però s’ha aturat a última hora davant l’amenaça d’una reacció contundent i la possibilitat que els seus ocupants vagin a l’edifici veí, ocupat per la Ruïna, al número 2-4. El regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, ha explicat que treballen per planificar un llançament conjunt dels dos edificis: “Tenim una banda de salvatges”, ha dit durant la celebració del Consell de Barri de la Bonanova, aquest dimecres a la tarda.

Els dos edificis són de la Sareb, però les ordres de desallotjament es troben en dos jutjats diferents de Barcelona, el 3 i el 39. Batlle es va reunir dimarts amb la jutgessa degana per demanar-li que acumuli en una mateixa causa els dos llançaments. “Si aconseguim el desnonament d’una de les finques, se n’aniran tots a l’altra”, ha remarcat el regidor del districte durant el consell de barri, i ha assenyalat que el desnonament d’un dels dos llocs podria provocar una “batalla campal”. “Quan es desallotgi, se’n sentirà a parlar”, ha dit Batlle.

Publicitat
Edificis ocupats La Ruïna i El Kubo © Geran Lascorz Massanet

Batlle ha situat aquestes ocupacions com el “problema de convivència més greu del districte”, que fa molt de temps que s’allarga, i ha recordat que l’Ajuntament no té competències per fer-los fora perquè són de propietat privada. “Estem [l’Ajuntament] actuant amb la propietat, amb la judicatura, i patim nosaltres les situacions d’enfrontament total amb els ocupants d’aquesta finca. És un tema greu”, ha reiterat.

Aquest dijous a les cinc de la matinada hi havia una ordre de desallotjament per El Kubo. Tant des d’aquest col·lectiu, com el de La Ruïna, havien avisat que si es du a terme, els Mossos toparan amb la seva resistència, i fins i tot havien avisat que “cremarà el barri”. A última hora, però, s’ha cancel·lat el llançament. Des de Valents, que van denunciar l’ocupació ara fa unes setmanes, han compartit un vídeo criticant la celebració d’El Kubo després de conèixer que no seran desallotjats.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

Calçots

"En un món buit que s’ofega en la banalitat i on cada cop costa més trobar-se amb els altres, les calçotades aspiren a recuperar una idea de comunitat festiva, encara que sigui fràgil i totalment provisional": l'opinió d'Aitor Romero Ortega
spot_img

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí