Publicitat

El solar de la Bonanova, desokupat

Publicat el 26.4.2018 16:00 · Actualitzat el 30.4.2018 10:15

Notícies del barri

Juanjo Compairé

El passat dilluns 19 de març va tenir lloc una reunió a la seu del districte en relació amb la situació generada al solar de la part nord de la Plaça Bonanova, de la que “El jardí” ha estat informant. Per part municipal acudiren el gerent del districte, Xavier Patón, la consellera tècnica-assessora, Raquel Prado i dues persones més de l’administració. Per part dels veïns, acudiren tres dels quatre presidents d’escala dels blocs situats a la banda nord de l’esmentat solar, juntament amb el senyor Sanespleda, advocat i veí, a més de l’administració de finques dels esmentats blocs.

Per part de l’Ajuntament es va comunicar als veïns que la situació creada estava en vies de solució. Per una banda, hi havia ja una ordre judicial per al desallotjament del bloc de color fosc (Sant Joan de La Salle, 6), havent estat acceptada la denúncia penal interposada per la propietat. Per altra part, hi havia una acció de tipus civil per procedir al desallotjament del solar ocupat pels barraquistes.

Publicitat

El desallotjament d’”El kubo

El dia següent, 20 de març, a primera hora del matí, cinc furgonetes de la Brigada Mòbil dels Mossos d’Esquadra van procedit a desallotjar els “okupes” que encara vivien al bloc de color fosc, anomenat “El kubo”. El desallotjament es va produït sense cap mena d’incidents. Uns dies després hi havia convocada a la Plaça Bonanova una manifestació de protesta contra aquest desallotjament i hi van acudir cinc furgonetes dels Mossos d’Esquadra, però la manifestació no va tenir lloc.

Expulsió dels barraquistes i neteja del solar

El solar netejat. ©Juanjo Compairé

Uns dies més tard, divendres 30 de març, a quarts de 8 del matí, un parell d’agents de la Guàrdia Urbana, acompanyats de funcionaris judicials amb una ordre de desallotjament, van obligar les 4 persones que encara habitaven les barraques del solar del carrer Lluçanès a abandonar-les.

Prèviament i almenys en tres ocasions, la Guàrdia Urbana els havia decomissat la ferralla que emmagatzemaven. Aquests barraquistes, com en anteriors ocasions, van rebutjar l’oferiment dels Serveis Socials i van preferir desplaçar-se a altres habitatges familiars, possiblement al barri del Carmel. “El jardí” va poder documentar les pèssimes condicions de vida en què vivien aquestes persones.

L’acció persistent de la Guàrdia urbana, amb la col·laboració de diversos veïns, ha estat, doncs, decisiva per a la solució del problema.

Aquell mateix dia 30 al llarg del matí una màquina excavadora va procedir a enderrocar les barraques i netejar el solar. Aquella mateixa tarda un equip d’operaris va aixecar un mur per evitar noves invasions del solar.

El Jardí ha seguit a peu de carrer l’evolució d’aquest problema. Restem a l’espera que la nova propietat del solar comenci les obres i finalment aquesta banda nord de la Plaça Bonanova recuperi l’aspecte digne que mai hauria d’haver perdut.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat
spot_img

Josep Amat i els anys del carrer Juli Verne: el refugi creatiu d’un pintor al Putxet en plena Guerra Civil

El pintor, que va arribar a Sant Gervasi l’any 1936, va convertir les cases i jardins del carrer Juli Verne en espai de convivència i refugi durant la Guerra Civil i escenari d’algunes de les seves obres més significatives

Festa Major del Putxet 2026: el programa amb totes les activitats

De l'1 al 7 de juny, el barri s'omple d'activitats culturals, concerts, jornades de portes obertes i propostes familiars, organitzades per l'Associació de Veïns i Amics del Putxet

Sarrià té més de 200 escocells buits

L'Associació Veïnal elabora un mapa exhaustiu amb l'estat dels escocells; l'ha presentat al consell de barri

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí