Publicitat

La CUP critica a Sarrià el maltractament a la cultura popular i la precarització del sector

En un acte a la plaça Sant Vicenç els anticapitalistes també demanen que el català sigui "hegemònic" en l’oferta cultural i mediàtica de la ciutat

spot_img

Publicat el 22.5.2023 21:04

Política

El Jardí

La CUP defensa un canvi de model lingüístic per a Barcelona, una ciutat que “té un clar problema amb l’ús social del català i la pèrdua de parlants”, segons han expressat des de la formació amb un acte sobre cultura i llengua celebrat aquest diumenge a la tarda a la plaça Sant Vicenç de Sarrià, en què han intervingut Carles Riera, Albert Botran, Clara Camps i Clara Morató-Aragonès, aquesta última veïna del districte i número 38 a la llista de la candidatura anticapitalista.

Publicitat

“Venim a parlar de cultura en un districte on veiem dia rere dia com es mata la cultura popular. No ho diem nosaltres, ho diuen la Comissió de Festes Alternatives de Sarrià (CFAS) i Construïm la Sarrianenca”. Així de contundent ha estat Morató-Aragonès, que també ha denunciat la “manca crònica d’espais per l’ús cultural per part de les veïnes arreu del districte”. En la mateixa línia, des de la CUP reclamen que els espais històrics del districte s’obrin més enllà de dates com l’Open House, perquè “no pot ser que només hi hagi una obertura buscant l’interès econòmic i no l’historicocultural”.

Publicitat

“Sarrià-Sant Gervasi ha de decidir com vol ser recordada quan es parla del districte: volem ser el districte on els d’Artós i Desokupa s’hi troben còmodes o el de les lluites de la Buenos Aires i el Casal Popular La Tecla”, ha sentenciat Morató-Aragonès.

Clara Morató-Aragonès a l’acte de la CUP a Sarrià © Roser Gamonal

Foment del català i millores en les condicions dels treballadors de la cultura

Al llarg de l’acte, la CUP Barcelona-L’Alternativa ha posat sobre la taula les problemàtiques que afronta la ciutat en l’àmbit cultural, així com les seves propostes per a fer-hi front. Actualment, a Barcelona només un 28 % dels joves usa de forma habitual el català. En aquest sentit, la CUP creu que cal actuar “amb contundència i urgència” per revertir aquesta situació. Per aconseguir-ho, apunten, és fonamental que la cultura de referència per a la ciutadania sigui en català. “Cal un gran pacte perquè el català sigui hegemònic en l’oferta cultural i mediàtica de la ciutat i l’Ajuntament ha de liderar aquest pacte amb iniciativa política i recursos públics”, han declarat.

Finalment, els anticapitalistes han recordat que tampoc obliden “la precarització de les treballadores del sector cultural”. En aquest sentit, la CUP proposa un pacte d’erradicació de la precarització laboral que inclogui la incentivació del sindicalisme de classe en aquest sector i la signatura d’un conveni que garanteixi condicions laborals dignes.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Vincles, els grups de conversa per a nouvinguts que fomenten l’ús social del català: “Vull estar integrada i poder relacionar-me”

Voluntaris i aprenents es reuneixen setmanalment a l'Escola Peter Pan, a Casa Orlandai i al Centre Assís, entre d'altres

Denúncia per discriminació lingüística al Cafè de París de Galvany

L'exconseller de Junts Miquel Buch assegura que li han anul·lat la reserva per parlar català

Debat urbanístic en la presentació del llibre “Democràcia i Ciutat” organitzada per la CUP a Casa Orlandai

L'autor Miquel Flamarich reflexiona sobre el poder en un acte distès i proper

En caiguda lliure

El relat d'Elsa Corominas sobre la voluntat d'actuar quan presencies una agressió masclista
spot_img

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

Horaris dels equipaments de Sarrià – Sant Gervasi per l’estiu de 2025

Durant juliol i agost, els centres municipals modifiquen el temps d'obertura

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]