Publicitat

Més d’un centenar de joves atesos amb un programa pilot per atendre la salut mental

El projecte 'Ocell de foc', del Departament de Treball, està en contacte amb l'Espai Jove Casa Sagnier i Casa Orlandai

Publicat el 13.10.2023 5:59

Salut

Dani Silva

Acompanyament, prevenció i sensibilització. Aquestes són les tres paraules clau que s’utilitzen per parlar de salut mental. I quan aquesta va dirigida als més joves, encara agafa més força. Més d’un centenar de joves entre Sarrià-Sant Gervasi i Horta-Guinardó han estat atesos amb un programa pilot del Departament de Treball anomenat ‘Ocell de foc‘, que s’executa en cooperació amb diferents entitats i professionals del territori implicats en l’atenció de persones d’entre 16 i 30 anys, especialment amb símptomes de malestar emocional. En total són 22 els nuclis de població on es treballa, dels quals quatre són a la ciutat de Barcelona, i l’anomenat Barcelona Nord aplega els districtes de Sarrià-Sant Gervasi i Horta-Guinardó.

“El nostre objectiu és arribar a tenir contacte amb 1.000 joves”, explica a El Jardí la coordinadora del nucli Barcelona Nord, Violeta Pérez. D’aquest miler de joves, es farà un cribratge per detectar possibles casos de problemes de salut mental en 150 d’ells, per després poder fer una intervenció específica i individualitzada amb una cinquantena. “Nosaltres fem un acompanyament en tots els sentits, des d’anar al psiquiatre amb el jove fins a redactar currículums de feina”, apunta el psicòleg del programa, Guillem Miller. 

Publicitat

Les línies d’acció del programa ‘Ocell de foc’ pivoten sobre tres eixos: en primer lloc, la informació i la prevenció en salut mental; en segon lloc, proporcionar assessorament individual i grupal i, per últim, acompanyar en projectes i iniciatives juvenils relacionades amb el món laboral i formatiu. “És fonamental donar suport als joves”, manifesta Pérez.

Jornades a Sarrià-Sant Gervasi abans de finals d’any

El nucli de Sarrià-Sant Gervasi i Horta-Guinardó té per objectiu l’alfabetització i la difusió d’aquest programa, mitjançant accions informatives, que va iniciar-se a principis d’aquest mateix any. De fet, al districte ja han estat en contacte amb l’Espai Jove Casa Sagnier, la Casa Orlandai i l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS).

De cara a finals d’aquest d’any, el grup Barcelona Nord té previst fer cinc jornades per difondre el projecte, algunes de les qual seran a Sarrià-Sant Gervasi, però encara no han fixat la data.

Cartell promocional del programa ‘Ocell de foc’ © ‘Ocell de foc’

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Premi Amadeu Oller ressona a Casa Orlandai

Tres sessions del cicle Aires Poètics reuneixen poetes premiats de diferents generacions per compartir lectura, reflexió i experiències

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Sarrià-Sant Gervasi, el districte amb millor salut mental de Barcelona

El districte manté una de les esperances de vida més altes tant en homes com en dones

Jo també vaig ser-hi

"Per què les psiquiatres i psicòlogues han de portar una bata blanca per passar consulta? No estan operant, ni curant una ferida, no corren el risc de tacar-se de sang. Aquesta bata marca una subtil, però contundent, diferència entre elles i jo: la raó envers la no raó": l'opinió de Maria Bascompte
spot_img

Una coberta verda al dipòsit del Rei Martí i els jardins d’Oriol Martorell: nous espais verds a Sarrià-Sant Gervasi

L'Ajuntament desencalla l'inici de les obres d'aquests projectes, que veuran la llum entre 2027 i 2028

Una trentena d’entitats, entre elles Defensem Can Raventós, s’uneixen per protegir els espais verds de Barcelona

Neix la Coordinadora en Defensa del Patrimoni Verd per ampliar i millorar les zones verdes urbanes i el parc de Collserola

La resistència a l’adversitat o de com els problemes (barcelonins) han estat sempre els mateixos

Sonata d’una dama, la primera novel·la de Maria Àngels Viladot, ens presenta la història real d’una família barcelonina d’ara fa un segle. En llegir-la és impossible no demanar-se si, malgrat la llunyania temporal, no ens parla de la Barcelona actual

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí