Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

A peu de Pàgina recomana llegir Maggie O’Farell aquest Sant Jordi

La seva última novel·la, 'El retrat de matrimoni', es basa en el personatge històric de Lucrècia de Mèdici al segle XVI

Publicat el 19.4.2023 6:30

Cultura

Gemma Barrufet

Maggie O’Farell ha tornat a sorprendre’ns gratament en el seu darrer llibre, El retrat de matrimoni, editat per L’Altra Editorial, en català, i per Libros del Asteroide, Retrato de casada, en castellà. Des de la llibreria A peu de pàgina, sempre hem recomanat les seves novel·les anteriors com Aquest és el seu lloc, La mà que prenia la teva o Visc, visc, visc (recull de relats curts). Des de fa anys, O’Farell ha anat posicionant-se com una autora amb molts lectors, amb excel·lents traduccions tant en català com en castellà.

Però, potser el seu èxit més aclaparador ha estat Hamnet, en el que ens descobria el personatge d’Agnès, la potent dona de Shakespeare de la que se’ns sabien poques coses, inclús podríem dir que poca gent coneixia la vida personal de l’escriptor anglès. Ara, la seva nova novel·la torna a basar-se en un altre personatge històric: Lucrècia de Mèdici.

Publicitat

L’acció transcorre a mitjan segle XVI entre Florència i Ferrara. La jove Lucrècia es veu forçada a casar-se amb només setze anys amb el duc Alfons d’Este. Des de ben petita se’ns descriu a una persona amb grans dots per la pintura i amb una gran intel·ligència emocional per entendre la vida que se li presenta al davant. Ficar-se dins la personalitat d’algú que va viure al segle XVI és un gran repte literari, però superat amb escreix per la prosa d’O’Farell.

En el cas de Retrat de matrimoni, la figura de Lucrècia s’ha tractat amb màxim rigor històric tal com ens detalla O’Farell a l’epíleg, però també és cert que hi ha certs aspectes que si s’han ficcionat de forma molt coherent. Darrerament, és freqüent que molts autors i autores prenguin com a referència un personatge real per fer-ne un llibre de ficció.

Us recomanem aquest llibre com un bon regal de Sant Jordi!

A peu de pàgina | Major de Sarrià, 50 | 93 280 60 50 | www.llibreria@apeudepagina.com

Notícies relacionades

Sarrià es torna a omplir d’art i literatura amb la 17a trobada d’il·lustradors d’A Peu de Pàgina 

El 17 d’octubre, de 10 h a 14 h, la plaça de Sarrià es transformarà en un gran aparador artístic a l’aire lliure

Sant Jordi 2026 a Sarrià – Sant Gervasi: les propostes a tots els barris del districte

Descobreix la programació completa per al Sant Jordi a Sarrià - Sant Gervasi i els detalls de cada proposta

Vil·la Urània organitza un mercat d’intercanvi de llibres per Sant Jordi

Els participants han de portar l'exemplar a Vil·la Urània del 15 al 22 d'abril abans d'emportar-se el seu llibre el dia de Sant Jordi

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: «Ha vingut moltíssima gent»

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...
spot_img

Montse Alcoverro aterra al Teatre La Gleva amb «La sonata del clar de lluna»

El muntatge de Gerard Bidegain, basat en l’obra d’Iannis Ritsos, es podrà veure del 4 al 22 de novembre amb música de piano en directe.

Buidar no és deixar anar

Aprendre a deixar anar és clau per buidar l’armari i tancar etapes vitals. Descobreix com acomiadar-nos dels records ens ajuda a fer espai per a noves oportunitats

Sarrià celebra la 14a Correm Junts, la cursa inclusiva d’Aspasim

La 14a Correm Junts d’Aspasim va reunir diumenge persones amb i sense discapacitat intel·lectual en una cursa inclusiva per Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí