Publicitat

Amat (ERC): “No volem un districte exclusiu, volem barris diversos i per a tothom”

"Fa temps que denunciem l’elitització que expulsa entitats i veïnat"

spot_img

Publicat el 7.10.2022 5:30

Opinió

Mercè Amat (ERC)

L’accés a l’habitatge és un dels principals problemes del nostre país, on s’ha actuat poc en el mercat immobiliari. Es va fer amb la llei per regular els lloguers impulsada per l’exconsellera Ester Capella, però les dificultats per tirar-la endavant van ser notòries. I, malgrat demostrar-se’n l’efectivitat, ha acabat aturada pel TC, com tantes altres lleis socials del Parlament.

Publicitat

Barcelona pateix escassetat d’habitatge social per dècades de polítiques que han afavorit la compra (i, per tant, la privatització) del parc immobiliari públic davant del lloguer. També pateix la pressió turística i l’especulació dels fons d’inversió.

Publicitat

A Sarrià–Sant Gervasi, el preu per metre quadrat dels habitatges de segona mà és el més car de la ciutat; és el segon districte amb menys lloguer protegit i un dels que té menys reserves de sòl. Si bé és el de major renda per càpita, hi ha realitats que les xifres amaguen. Al districte, les promocions d’obra nova o de reforma d’habitatges van acompanyades d’expressions com “de luxe”, “exclusius”… 

ERC Sarrià–Sant Gervasi fa temps que denunciem l’elitització que expulsa entitats (l’Ateneu Divers o l’escola de dansa Vàrium) i veïnat, sobretot jovent. Els desnonaments també són a l’ordre del dia, si bé molts es fan amb silenci i nocturnitat.

Com que hi ha manca de sòl, calen mesures com la regulació dels preus del lloguer. La reserva del 30 % per a habitatge protegit en les noves promocions o grans reformes és un pas. ERC va acordar una partida per adquirir sobre plànol aquests habitatges i incentivar-ne la construcció. Però els diners no han tingut aquesta destinació i l’opacitat del Govern amb les xifres no ens permet avaluar la mesura

En habitatge, Sarrià–Sant Gervasi tampoc no compta per a Colau i Collboni: no és una zona preferent de compres pel tanteig i retracte, no es mobilitzen habitatges del parc privat cap al públic, i no s’ha actuat com calia en casos paradigmàtics com el de Can Raventós. No volem un districte “exclusiu”, volem barris diversos i per a tothom.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]