Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Antonio Verdera (PP): «J.V. Foix és el nom merescut per a la biblioteca de Sarrià»

El conseller de districte entén que no s'ha d'obrir un procés participatiu perquè ja existeix un consens veïnal a favor del poeta

Publicat el 10.2.2023 7:00

Opinió

Antonio Verdera (PP)

La història de les biblioteques discorre paral·lela a la història de l’escriptura i dels llibres, i van ajudar a través dels segles a què progressivament s’anés consolidant la idea que tots els éssers humans tenen dret al lliure accés a la informació. Al nostre districte, l’equipament de la biblioteca de Sarrià és una reivindicació històrica del barri des de fa 20 anys, que finalment es pot convertir en el futur, no només en una biblioteca, sinó en un espai sociocultural i administratiu de referència a Barcelona.

Publicitat

Fa algun temps nomenar l’immoble J.V. Foix era una opinió generalitzada. Ara, però, sembla que no és del tot així. Hi ha qui reclama la recerca d’un consens a través de l’obertura d’un procés participatiu i que es tinguin en compte noms de persones il·lustres del barri. Si bé és cert que aquesta és una forma per conèixer l’opinió ciutadana, sobretot quan es tracta de temes en què pot existir difícil unanimitat, també és cert que hauríem de tenir en compte si el tema a tractar realment ho requereix.

Entenc que aquest no és pas el cas. En la recerca del nom del futur equipament biblioteca de la plaça de Sarrià, hi ha un ampli consens pel de Josep Vicenç Foix, com a referent indiscutible de la cultura del nostre districte i de la nostra ciutat. Des de la Fundació que porta el nom del poeta, defensen aquesta proposta, i un gran nombre de veïns, entitats i grups polítics hi donen suport clarament.

No hi ha cap dubte que J.V. Foix representa la història de la literatura i la poesia, i que, per tant, aquest és el merescut nom que la nostra biblioteca hauria de portar. Esperem que així sigui. També, de pas, seria bo reflexionar una mica sobre els processos participatius, on s’han de fer votacions telemàtiques, sense tenir en compte que l’escletxa digital pot deixar fora d’aquest procés a moltes persones grans.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

La Plataforma de Festes Majors i el CAB donen suport a la Casa Orlandai

Les dues entitats reclamen revisar les restriccions acústiques i obrir un diàleg per trobar solucions als concerts del centre cívic, mentre ERC demanarà a l’Ajuntament que protegeixi la continuïtat de les festes majors

La Festa Major la fem entre tots. Gràcies, Sarrià!

"La celebració és retrobar-nos, compartir els carrers, mantenir vives les tradicions i crear-ne de noves. És teixir vincles entre generacions, sentir-nos part d'una comunitat i recordar que Sarrià continua sent una vila amb identitat pròpia": l'article de la Comissió de Festes del Roser

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí