Publicitat

‘Aquí comença el mar’, la campanya per conscienciar sobre els residus que llencem a les clavegueres

A Sarrià - Sant Gervasi s'han instal·lat 11 plaques informatives que demanen no llençar objectes a les clavegueres ja que poden arribar al litoral

spot_img

Publicat el 29.11.2020 6:26

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona ha engegat la campanya ‘El mar comença aquí’ per conscienciar sobre els residus que arriben al mar mitjançant les clavegueres de la ciutat.

Publicitat

Al districte de Sarrià – Sant Gervasi, s’han instal·lat un total d’11 plaques informatives amb un missatge clar: “Aquí comença el mar. No hi llencis res”. Les plaques s’han situat en clavegueres de zones com el Baixador de Vallvidrera, la plaça de Sarrià, el Mercat de les Tres Torres o la plaça Molina, i busca posar èmfasi en la necessitat de no tirar res a les clavegueres, ja que, a través d’aquests orificis, molts residus petits arriben al mar provocant efectes nocius en la flora i fauna marina. 

Publicitat

L’Ajuntament detalla com en la temporada de bany del 2020, les embarcacions de recollida de residus flotants a les aigües del litoral barceloní van recaptar un total de 20 metres cúbics de residus com vidres, llaunes, plàstics, fustes, olis i greixos. També s’han retirat de la sorra de la platja un total de 381.640 quilograms, 65.000 més que l’any 2019.

En aquest sentit, el Consistori destaca que es tracta de “xifres molt preocupants” sobre les quals cal reflexionar: “El mar no comença on entra en contacte amb la sorra, comença molt abans. I és a les nostres mans evitar embrutar-lo”, destaca.

La campanya, que s’emmarca en la Setmana Europea de Prevenció de Residus 2020, anirà acompanyada d’informadors al costat dels emborals i amb una activitat pedagògica adreçada als centres escolars per tal que els més petits treballin la fauna marina i entenguin l’impacte de les nostres rutines en la conservació del medi marí.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Les absències

"És possible demanar-vos, a les privilegiades, que “caleu foc” amb nosaltres? Tot i que no sigui la vostra lluita? Podeu condemnar les vides reduïdes a grolleres absències?": l'opinió de Maria Bascompte

“El tresor amagat”, un conte que et fa perdre la noció del temps

La sarrianenca Eulàlia Tramuns presenta una història que combina papiroflèxia i aprenentatge matemàtic

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí