Publicitat

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

spot_img

Publicat el 1.10.2025 5:30

El Racó del Veïnat

Plataforma Bici Augusta

Segons les dades de l’Ajuntament de Barcelona, l’ús del carril bici a la Via Augusta l’any 2025 ha augmentat considerablement respecte de l’any anterior. En el punt del carrer Laforja en sentit pujada hi passen més de 2.000 bicicletes al dia; i a Madrazo en sentit baixada, més de 1.200. Aquestes dades són esperançadores i reforcen la utilitat i importància de tenir carrils bici en vies principals, que connecten molts barris de la ciutat com la Via Augusta.

Publicitat

El passat 18 d’agost, enmig de l’estiu, l’Ajuntament de Barcelona va publicar en nota de premsa les dades d’ús de carrils bici recollides en punts de mesura. S’hi comparaven les dades del juny de 2025 amb les de juny de 2024. El titular: l’ús dels carrils bici creix un 17 % a Barcelona en el darrer any.

Publicitat

De les dades més cridaneres recollides en diversos mitjans de premsa, la del carrer més transitat per bicicletes: no és cap sorpresa que és la Diagonal. Des de la Plataforma Bici Augusta de seguida ens vam preguntar quines dades havien recollit els comptadors oficials en el carril bici que tant havíem demanat, sobretot després de sentir repetidament que pel carril bici de Via Augusta no hi passava ningú.

Les dades no ens han sorprès, ja que esperàvem un ús creixent a mesura que el carril fos més conegut per les persones que es mouen en bicicleta per Barcelona. Tot i això, algunes dades ens van sorprendre gratament i desmenteixen les dades i el relat que fa el RACC amb dades no observades censals, sinó recollides en una enquesta per mostreig.

Per començar, l’ús creix en tots els punts de mesura de la Via Augusta en tots els trams

Això constata que, malgrat ser un carril força aïllat, amb poques connexions a altres carrils, és un carril que s’utilitza i que fidelitza les persones que el proven, com mostra el fet que en diversos punts de mesura està entre els deu primers amb més augment d’ús de tota la ciutat.

Així doncs, les dades observades mostren la gran acceptació i ús del carril bici de la Via Augusta, malgrat que encara no estigui finalitzat. Més enllà de les dades de l’Ajuntament, aquestes venen corroborades pel primer estudi científic de la circulació de bicicletes a Barcelona, carrer per carrer, que es va publicar el passat 16 de setembre. Aquest estudi, fruit de la col·laboració entre l’ICTA-UAB, el BSC (Barcelona Supercomputig Centre) i el BACC, amb la participació de 43 voluntaris, recull dades i les extrapola també en carrers i trams on no hi ha punts de comptatge.

A més de quantificar l’ús elevat del carril bici de la Via Augusta, més de 1.000 bicicletes al dia en molts dels seus trams, aporta dades sobre els dies de la setmana i els mesos, i es veu clarament que la bicicleta s’usa amb més intensitat els dies feiners. Aquestes dades, doncs, són una grata sorpresa encara que pensem que falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones, no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts, i d’altres millores del mateix carril que es podrien realitzar.

Així doncs, malgrat les dificultats que hi ha per circular en bici de forma segura, malgrat la incomoditat de no trobar aparcament, malgrat la manca de bicing a la part alta de la ciutat, malgrat els impediments que es posa també als VMP (patinets elèctrics), malgrat tots els malgrats, l’ús de la bici creix, i per tant el carril bici de la Via Augusta és un èxit rotund.

La ciutadania de Barcelona es vol desplaçar en bicicleta, i així ho fa si se li posa una mica fàcil. Així doncs, no defallirem en continuar demanant més aparcament i més bones connexions, més carrils bici com per exemple al carrer Capità Arenas o Manuel Girona. No defallirem en continuar demanant tots els altres canvis necessaris per assolir una cultura de mobilitat sostenible plena al districte de Sarrià – Sant Gervasi i a tota la ciutat.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Així circulen les bicicletes a Sarrià – Sant Gervasi

Sarrià - Sant Gervasi continua sent un dels districtes amb menys quilòmetres de carrils bici urbans

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat

Sarrià-Sant Gervasi aprova impulsar un projecte per cobrir la Via Augusta, a proposta de Junts

Tots els partits voten a favor de la iniciativa excepte el govern, que la qualifica de "poc creïble"

La mobilitat (in)sostenible a Sarrià i Vallvidrera: dos barris receptors de mobilitat educativa

Històricament, Sarrià-Sant Gervasi ha estat un dels districtes amb menys infraestructura ciclista de la ciutat
spot_img

Torre Bernat i Creus: característiques i curiositats

Va ser projectada per Josep Masdéu Puigdemasa l’any 1906, per a l’empresa Bernat i Creus, els propietaris de la qual, Manuel Bernat Rovira i Joaquim Creus Grau, pintors i decoradors de professió, dirigien aquesta reconeguda firma ubicada al passeig de Gràcia

L’AV Bonanova i José Luis Lorente reben la Medalla d’Honor de Barcelona

L'associació que celebra 50 anys i el veí del Rectoret obtenen el reconeixement de Jaume Collboni, que destaca el "compromís" i "militància" dels guardonats

Un projecte ambiciós, arrelat i basat en el talent: la proposta de Junts per a Sarrià-Sant Gervasi

Xavier Trias i Titon Lailla reuneixen una vuitantena de persones amb la mirada posada en les eleccions del 2027: "Volem que Sarrià-Sant Gervasi lideri el futur de Barcelona"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí