Publicitat

AVs dels barris de muntanya demanen suspendre el desallotjament de la Buenos Aires

Quatre associacions de veïns exigeixen la continuïtat del projecte comunitari que ha fet "créixer arrels al teixit social i associatiu"

spot_img

Publicat el 15.10.2020 17:55

Societat

Carme Rocamora

Després de l’intent de desallotjament de la Buenos Aires la matinada d’aquest dijous -aturat gràcies a la mobilització veïnal-, quatre associacions de veïns dels barris de muntanya han emés un comunicat en el que han reclamat “l’immediata suspensió de tot ordre de desallotjament”.

Publicitat

Difós per diversos canals, signen el comunicat l’Associació Mont d’Orsà de Veïns de Vallvidrera, l’Associació de Veïns i Veïnes de Santa Maria de Vallvidrera i Mas Sauró, l’Associació de Veïns i Veïnes Cultural El Sanatori i l’Associació de Veïns i Propietaris de Mas Guimbau.

Publicitat

En la nota que han compartit asseguren que veuen amb “molta preocupació” la violència que es pugui derivar de l’intent de desallotjament, i responsabilitzen l’Ajuntament de Barcelona i els Pares Paüls d’aquests possibles fets.

També consideren fonamental que el col·lectiu segueixi ocupant aquest espai per tal de garantir que, com es va comprometre l’Ajuntament, l’edifici sigui expropiat i s’hi desenvolupi un projecte d’habitatge social amb equipaments del barri. En aquest sentit destaquen que els joves del projecte han portat a terme les seves activitats “en pau, amb exemplaritat, fent créixer arrels al teixit social i associatiu”.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

L’Ajuntament tanca la porta a la proposta veïnal per la Buenos Aires: només podrà ser allotjament temporal d’emergència

La plataforma de Vallvidrera en defensa de la Casa insisteix que la normativa que permet el doble ús: assistencial i dotacional

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat dels barris de muntanya impulsa un procés participatiu per consensuar un pla d’ús de la Buenos Aires

Per fer-ho, s'ha preparat una enquesta i programat tres grups focals entre el 31 de març i el 2 d'abril
spot_img

L’abstenció de Junts impedeix aprovar una declaració de suport a Palestina al ple de Sarrià-Sant Gervasi

El text mostrava solidaritat amb la població de la Franja de Gaza, el suport a les accions de la Flotilla, reiterava la petició immediata d'un alto el foc i el desig d'assolir una pau "justa i duradora" a la regió

Sarrià–Sant Gervasi homenatja les persones centenàries

L'Auditori Carme Serrallonga acull més de 150 persones per celebrar la fita; els homenatjats van compartir experiències i vivències

La castanyada 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

La programació de totes les activitats barri a barri

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí