Publicitat

Batlle sobre l’inici de les obres del carril bici a la Via Augusta: “Ha de ser un camí de no retorn”

El regidor de Sarrià-Sant Gervasi creu que cal elaborar un projecte d'urbanització de carril bici al llarg de tota la Via Augusta que "doni seguretat" als ciclistes

spot_img

Publicat el 30.6.2020 21:27

Societat

Carme Rocamora

El regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, defensa que el tram de carril bici que s’està construint a la Via Augusta entre les avingudes Diagonal i Riera de Cassoles, ha de ser un “camí de no retorn” en l’elaboració d’un projecte d’urbanització de tota la via. Ho ha dit a l’Audiència Pública del districte d’aquest dimarts celebrada de forma semipresencial.

Publicitat

Segons Batlle s’ha començat a posar els primer passos d’un carril bici que recorri tota la Via Augusta, creuant el districte, amb una “actuació modesta” que requerirà continuïtat.

Publicitat

Un perill pels ciclistes

El regidor del Districte creu que posar un carril bici a la Via Augusta, amb una vocació de via ràpida pels vehicles de motor, no és fàcil per la “pròpia seguretat dels ciclistes”. Batlle diu que “difícilment” es podrà recuperar la rambla que era anys enrere la Via Augusta, però reconeix que la pacificació d’aquesta via requereix un projecte d’urbanització que “doni seguretat” i no només sigui pintar un carril bici.

“Esperem que en properes setmanes puguem tenir primer tram que sigui una mica emblemàtic del que haurà de continuar”, ha dit Batlle.

La plataforma Bici Augusta es va mobilitzar el passat 21 de juny per reclamar un carril bici que recorri tota la Via Augusta, un projecte que va arribar a la via institucional al Consell Plenari del desembre de 2019, quan ERC va presentar una proposició que va ser aprovada.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

Detenen a Sarrià un tècnic de datàfons que manipulava els aparells per reingressar-se els diners

L'estafador va fer compres en una cinquantena de comerços valorades en més de 3.500 euros i es feia la devolució dels rebuts al seu compte

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat
spot_img

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"

Vila Felisa: història i curiositats d’una torre unifamiliar de la Bonanova

Aquesta vila va ser construïda per l'arquitecte Jaume Gustà i Bondia l'any 1897 a instàncies de Felisa Vázquez, vídua de Flaquer. A la façana abunden diversos detalls neoclàssics que doten l'edifici d'un estil eclèctic

La nena de les trenes, el relat de Maria Àngels Viladot

El Relat Maria Àngels Viladot Som estudiants del màster de memòria històrica. Ens guia el professor Arnau. Té el cap angulós i el cos rabassut, compacte com una roca. Quan ens parla, es...

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí