Publicitat

Bernat Font Plays Fats

spot_img

Publicat el 9.1.2016 10:00

Activitats del barri

Elena Bulet

El dijous 26 de novembre a les 19,30 h, les mans de Bernat Font van omplir de jazz l’Auditori de l’Institut d’Estudis Nord-americans. El pianista català va interpretar diverses peces de Thomas “Fats” Waller, tot un referent del jazz. Després de dos concerts del Bernat Font Trio, el músic va visitar l’Institut sol, interpretant versions lliures de temes de Waller i adaptant-ne d’altres a l’estil d’aquest gran mestre. Thomas “Fats” Waller, que va néixer a Harlem, va ser un gran compositor i pianista de swing de la dècada dels anys 20 i 30. És una icona del jazz, conegut per perfeccionar l’estil del piano stride de Harlem. “Fats” Waller va influenciar pianistes com Count Basie, Art Tatum o Erroll Garner.

Publicitat

A l’auditori es respirava un ambient agradable. A poc a poc, l’espai s’omplia d’aficionats al jazz. Després d’una breu presentació, apareix Bernat Font. Proper i humil, saluda, recolza lleugerament les mans al piano i, uns segons més tard, comença a interpretar. Al principi, la música em recorda el ragtime, un dels estils que originaren el jazz. En un tres i no res, la peça cobrarà vida, animant-se.

Publicitat

Observo la sala, impressionada. Entre el públic, hi ha molts que porten el jazz a la sang. És fàcil identificar-los, perquè, sense adonar-se’n, assenteixen al ritme de la música. Veure l’emoció de la gent em fa somriure, és contagiós. El virtuosisme de Bernat Font et transporta a un altre món, fa que t’enlairis i et posis de bon humor. Durant el concert, va interpretar peces com Honeysuckle Rose, I’m gonna sit right down and write myself a letter, A Handful of Keys o Two Sleepy People, entre d’altres.

La col·laboració de dues entitats va fer possible el concert: la Fundació Catalana Jazz Clàssic (Jazz Class) i l’Institut d’Estudis Nord-americans, que des de fa temps s’ha convertit en una institució dinamitzadora de cultura al barri. En uns temps on la cultura lliure i accessible a tothom escasseja, és tot un luxe poder gaudir d’aquestes vetllades musicals.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Concert dels “valsos Boston” de Clifton Worsley en el centenari de la seva mort

L'Acadèmia Barcelona Concertante acull un homenatge conduït pel musicòleg Joan Montón

El Cicle de Música de Cambra ofereix un programa clàssic i brillant

Programa del cinquè i sisè concert del IV Cicle de Música de Cambra del Teatre Sarrià

La música com a eina terapèutica pels malalts d’Alzheimer

La música genera canvis en els mecanismes neuronals i, per tant, en les funcions cerebrals afectades provocant estímuls

L’any Alícia de Larrocha arriba al mes de l’aniversari de la pianista

El dia 22 de maig s'organitzarà un acte central entorn de la seva figura
spot_img

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Jesuïtes Sant Gervasi i el Casal Sant Ildefons: una aliança transformadora a través del TR i el voluntariat

La proposta educativa combina l’aprenentatge acadèmic amb el compromís social, permetent que els estudiants col·laborin setmanalment amb diferents entitats del barri i la ciutat

Josep Carner, un poeta excels dins un rostre inacabat

Va instal·lar-se a Sarrià l'any 1914, en una torre llogada al carrer de Pomaret; va publicar alguns poemes en el butlletí de l'Orfeó Sarrianenc i a La Cònsola, revista impulsada per J.V.Foix

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]