Publicitat

Bus del barri a Galvany i Farró o la llarga reivindicació d’una obvietat ​

Mercè Amat (ERC): "Ens sembla que el bus a demanda pot ser una solució prou bona per donar resposta a aquesta llarga reivindicació"

spot_img

Publicat el 2.3.2022 5:30

Opinió

Mercè Amat (ERC Sarrià-Sant Gervasi)

Publicitat

Si hi ha una lluita compartida entre el veïnat de diversos barris, si hem de buscar una idea de consens entre els partits polítics del districte, segur que coincidirem parlant del bus del barri de Galvany i Farró per accedir al CAP Adrià i altres serveis. Ho vam poder comprovar de nou el passat dimecres 23 de febrer quan el president Pere Aragonès es va reunir al Farró amb veïns i veïnes i, entre d’altres, van traslladar-li aquesta preocupació.

Publicitat

És ben sabut: el nostre districte està marcat pels pendents i desnivells. No en va, som el districte que compta amb més superfície de Collserola, i som el districte dels turons del Putxet i Monterols. I precisament a l’entorn de Monterols tenim un seguit d’equipaments als quals cal poder accedir amb transport públic.

Ja fa anys diverses entitats de Galvany i Farró es van unir per defensar la implantació d’una línia de bus de barri per facilitar l’accés al CAP Adrià, principalment. Com no podia ser d’una altra manera, ERC Sarrià – Sant Gervasi participa d’aquesta lluita i per això ja al mandat passat va portar-ne una iniciativa al plenari. Aquest mandat no ha estat menys: un prec per escrit, dos precs al plenari del districte, un al de ciutat i diversos seguiments avalen la nostra insistència.

No negarem la sintonia del govern del districte amb aquesta demanda però la concreció no arriba. Però no és cap novetat. Ja sabem com costa que alguna reivindicació de Sarrià – Sant Gervasi aparegui a la llista de prioritats del govern Colau-Collboni. A mitjans de l’any 2021 es va fer públic que es treballava per establir una línia de bus a demanda que s’implantaria el primer semestre del 2022. El bus a demanda ha arribat, sí, però en altres districtes. A Galvany i Farró encara no.

Moguts per la curiositat i l’interès, fa unes setmanes, el nostre grup municipal de districte, juntament amb el regidor Max Zañartu, vam anar a conèixer com funciona el bus del barri a demanda implantat a Montbau. Vam fer un trajecte entre el CAP d’Horta i l’Hospital Vall d’Hebron. Vam parlar amb el conductor i vam resoldre dubtes sobre el funcionament de l’aplicació i del servei telefònic. Ens sembla que pot ser una solució prou bona per donar resposta a aquesta llarga reivindicació.

Tornant a la visita del president Aragonès al Farró, després d’un recorregut pels carrers, va ser l’hora que veïnes i veïns del Putxet i del Farró compartissin les seves principals inquietuds: la dificultat d’accés a l’habitatge, els locals buits, el comerç de proximitat, la necessitat de pacificar el trànsit, el tancament de residències de gent gran al barri, la participació ciutadana efectiva…  

Com dèiem a l’inici, el bus del barri també va ocupar part de la conversa. El president va poder palpar el cansament dels veïns per reivindicar necessitats òbvies: l’accés amb transport públic als principals serveis. Quant de temps més ens farà esperar el govern municipal?

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]