22 C
Sant Gervasi
| Dissabte 30 de maig de 2020 |

Sobre el bus de barri

Notícies de barri

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

Aquest mes i arran de les reivindicacions que hem pogut escoltar en els diversos òrgans participatius, centrarem la pregunta en el bus de barri de Galvany i el Farró.

Més enllà de les propostes de cada partit, podrien fer alguna recomanació pràctica i efectiva per a què una plataforma d’entitats del territori pugui aconseguir ser escoltada per l’Ajuntament, en una reivindicació llargament demanada pels veïns d’un o més barris?

 

Boris Valls

Des del Partit Popular sempre estarem disposats a escoltar totes aquelles plataformes d’entitats que apostin per la millora dels nostres barris. El bus de barri de Galvany i el Farró és una prioritat, però en aquest moment a la nostra ciutat tenim un Govern Municipal que actua de manera partidista i d’esquenes a les necessitats reals dels veïns i veïnes. El que nosaltres recomanem als veïns i veïnes que formin part d’una plataforma d’entitats del territori i vulguin ser escoltades per l’Ajuntament, és, primer de tot aconseguir fer un front comú amb els partits polítics de l’oposició per tal que aquesta oposició sigui una oposició responsable que provoqui un canvi d’actitud en l’actual Govern Municipal.

Joan Manel del Llano

Publicitat

La proposta d’un bus de barri per a Galvany i el Farró que uneixi els principals equipaments i faciliti la mobilitat de les persones grans la portem al nostre programa electoral, i des del govern fa temps que hi treballem. Ens alegrem que diferents associacions i entitats dels dos barris s’hagin unit en una plataforma reivindicativa, fet que enforteix el teixit veïnal i alhora fa més visible i destacable la demanda. Hem escoltat la plataforma i hem estat en contacte des del primer moment.

Com hem dit, compartim i hi entenem la petició d’aquest bus de barri, i des del Districte estem treballant amb l’Àrea de Mobilitat de l’Ajuntament per poder-la fer possible, com un pas més en la línia ja encetada de millora del transport públic al Districte i la ciutat, com ja hem fet amb el bus nocturn dels barris de muntanya, recuperant el bus de barri en diumenges i festius, i mantenint els preus del transport públic per a l’any vinent.

Pedro Miret

Acudir amb transport públic als equipaments (i als CAP en particular) és molt complicat en els barris “del sud” del districte. Els desnivells i els pendents del Districte són considerables. Els veïns necessiten de manera urgent aquest servei d’autobús que ho connecti i que en el seu recorregut tingui parada en els equipaments del districte.

En el passat Ple del Districte va ser el nostre grup el que va presentar una proposta en la qual demanàvem al govern que durant aquest mandat és posés en marxa el nou autobús, autobús que complís amb els requisits anteriorment citats. La proposta va ser aprovada per unanimitat. Ara només ens queda esperar que qui governa compleixi amb el compromís.

Jaume Oliva

És evident que fa anys que hi ha una necessitat real de transport públic com el bus de barri, entre Galvany i el Farró, que connecti amb el CAP i els equipaments públics. Tots els barris de Barcelona hauríem de tenir garantida l’accessibilitat amb transport públic als equipaments. Sovint, gent que necessita aquests serveis –com la gent més gran– ha de desplaçar-s’hi amb transport privat o pagant un taxi, ja que la morfologia del terreny en fa difícil l’accés a peu. Des del grup de CiU acollim plenament aquesta reclamació. Actualment és absolutament viable aplicar-la, atesa la millora de les finances del transport públic metropolità aconseguida en el mandat anterior. Finalment, animem els veïns i les associacions a participar activament als òrgans de participació dels barris i a mantenir la mobilització. Qualsevol causa justa que millori la qualitat de vida dels ciutadans s’ho val.

Guillem Casals

És habitual trobar veïnat actiu que sovint participa en els diferents òrgans del Districte demanant una vegada i una altra una solució a un conflicte. És necessari, però, que per tal que l’Ajuntament – que és qui finalment s’ha de decidir si s’hi posa solució o no – vegi un argument per fer-ho. Per això cal que la demanda sigui ben fonamentada, que tingui uns antecedents i un motiu de ser, que hi hagi un consens en abordar aquesta situació – en aquest cas és bo buscar la complicitat del teixit associatiu, social o polític -; i, per últim, establir els ponts suficients amb govern per tal de traslladar la posició que es defensa. En cas que, ni així, el govern decideixi posar fil a l’agulla, cal que aquesta demanda surti al carrer amb la força suficient per tal que no hi hagi més opció que donar una solució.

Daniel Mòdol, regidor

En primer lloc vull remarcar que tota iniciativa ciutadana, per demanar un servei o tractar qualsevol altre tema és fonamental, perquè la ciutat i el Districte el vivim i el fem entre tots i totes.

 En el cas del transport públic, és obvi que el repte és arribar a tenir el millor servei possible, en prestacions, proximitat i temps, i això cal fer-ho cercant la millor gestió dels recursos existents per cobrir les demandes. El que és necessari, en el cas del bus de barri de Galvany i el Farró, ésanalitzar la cobertura de transport públic existent i les dificultats de connexió amb els serveis actuals i pels desplaçaments quotidians, per cercar solucions. I les hem de saber trobar.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

2 COMENTARIS

  1. Esperem que aquest bus de barri sigui una realitat ens uns mesos. Els veïns volem agraïr la feina feta a CIU, ERC, i bé també al Partit Popular pel seguiment que han fet amb els veïns d’aquesta proposta. M’agradaria afegir que és a destacar, que 3 consellers que donen la seva opinió en aquest diari siguin molt joves, això vol dir que anem per bon camí. Gràcies a tots de tot cor.

  2. Em congratulo i agraeixo la unanimitat manifestada per els representants dels grups politics a favor d’una reivindicació tan necessària.
    Aprofito per dir que per dues vegades les associacions impulsores de la petició han acordat no acceptar adhesions en nom de polítics.
    Des d’una posició estrictament personal no penso acceptar tampoc manipulacions, ni certs consells, ni reconec cap seguiment de cap partit amb els veïns d’aquesta proposta, si algú va estar present en la presentació, el considero com un veí més. Com es va dir, va ser un acte de veïns per veïns.
    S’hauria d’explicar que vol dir “la millora de les finances del transport públic metropolità aconseguida en el mandat anterior”. Sona a falsa justificació, hi ha arguments que només afebleixen la nostra reivindicació.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.