Publicitat

Cahner (BComú): “L’habitatge és un dret fonamental, no un bé d’inversió”

"Generalitat i Estat han d’abordar els quatre aspectes clau que tota política d’habitatge necessita: desnonaments, regulació de lloguers, finançament i fiscalitat"

spot_img

Publicat el 10.10.2022 5:30

Opinió

Max Cahner (BComú)

La política d’habitatge de l’Ajuntament de Barcelona des de l’arribada de Barcelona en Comú a l’alcaldia de la ciutat es basa en un principi clar i inamovible: l’habitatge és un dret fonamental, un bé de primera necessitat, no un bé d’inversió. Ha de ser així per garantir una vida digna a tothom. 

Publicitat

Des del Govern del Districte estem portant a terme propostes innovadores tenint en compte nous reptes que hem d’afrontar com l’envelliment de la població. Juntament amb entitats socials, associacions de veïns i professionals del sector estem treballant en la construcció de nous pisos de lloguer públic, mobilitzar habitatges buits i promocionar el cohabitatge com a nova forma d’accés i concepció de la llar. Accions que se sumen al reforç i ampliació dels recursos municipals existents, com els ajuts al lloguer, a la rehabilitació amb criteris socials i ambientals, ajuts per fer front als pagaments dels préstecs hipotecaris, així com la creació de nous serveis, com la unitat antidesnonaments, que atura el 93% dels desnonaments de famílies en situació de vulnerabilitat.

Publicitat

Cap ajuntament se’n sortirà per si sol. Cal interpel·lar a qui té les competències i la capacitat de produir canvis legislatius. La Generalitat i l’Estat han d’abordar els quatre aspectes clau que tota política d’habitatge necessita: desnonaments, regulació de lloguers, finançament i fiscalitat. 

  • Cal consolidar i ampliar la protecció antidesnonaments per donar suport a les llars que pateixen una situació de vulnerabilitat i es troben en risc d’expulsió. 
  • Les actualitzacions dels lloguers han de produir-se de forma raonable, això vol dir regular els lloguers per tal de generar l’estabilitat necessària per a fer un projecte de vida a més tres o cinc anys vista, igual que es va fer amb les hipoteques. 
  • S’ha d’impulsar una reforma fiscal que penalitzi l’especulació immobiliària i afavoreixi l’habitatge de lloguer assequible i de qualificació indefinida. 
  • És indispensable assignar un finançament a les polítiques públiques d’habitatge a escala estatal.
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Les recomanacions dels polítics de Sarrià-Sant Gervasi per Sant Jordi

Cultura El Jardí Arriba un dels dies més bonics de l'any pels catalans i les catalanes, Sant Jordi. A El Jardí hem fet un recull de...

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques
spot_img

Enjardinaments al complex esportiu de Can Caralleu

És molt lloable que la direcció tingués la iniciativa d’identificar les principals espècies botàniques, mitjançant un cartell amb el nom comú i científic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Jesuïtes Sant Gervasi i el Casal Sant Ildefons: una aliança transformadora a través del TR i el voluntariat

La proposta educativa combina l’aprenentatge acadèmic amb el compromís social, permetent que els estudiants col·laborin setmanalment amb diferents entitats del barri i la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]